| کد مطلب: ۱۵۶۱۴

نکاتی که در هنگام خرید عطر باید به آن توجه کنید

نکاتی که در هنگام خرید عطر باید به آن توجه کنید

عطر ها رایحه های مطبوع و خوشی دارند که به مشام هر فردی می رسد حس خوشایندی را در آنها ایجاد می کنند.

عطر ها از ترکیب اسانس ها و رایحه های معطر مرکباتی و گلی و مشک و خاک به دست می آیند. رایحه های مرکباتی برگرفته از پرتقال و لیمو و ترنج هستند که بویی تازه و سبک دارند. رایحه گلی که از گل ها برگرفته شده اند و بوی شیرینی دارند. رایحه ی مشک که از کیسه جانورانی مانند آهو ساخته شده و رایحه جذابی دارد. رایحه خاک هم برگرفته از مواد معدنی و گیاهانی مانند دارچین و وانیل و عسل و چوب صندل است.

برخی از افراد عطر مورد علاقه شان را با توجه به ویژگی های شخصیتی که دارند یا بر اساس ماه تولدشان یا جنسیت ویا فصلی که در آن قرار دارند و یا نوع پوستشان انتخاب می کنند. شما بایستی در خرید عطر و ادکلن به نکات مهمی توجه کنید که بتوانید مناسب ترین عطر را خریداری نمایید. در زمان خرید عطر به این نکته هم توجه داشته باشید که عطر را برای استفاده روزانه و یا مهمانی می خواهید. عطری که برای استفاده روزانه به کار میبرید باید عطر ملایمی باشد ولی برای مهمانی ها شما می توانید از عطرهای ملایم و خنک و تلخ و شیرین نیز استفاده کنید که ماندگاری بالاتری دارند.

انتخاب عطر و ادکلن بر اساس جنسیت

انتخاب عطر تاثیر بسزایی در اعتماد به نفس افراد دارد. عطر ها را بر اساس رایحه هایی که با هم ترکیب می کنند متناسب شخصیت خانم ها و آقایان می سازند. عطرهایی با رایحه های شیرین و ملایم و لطیف همراه نت هایی از گل ها و میوه ها متناسب شخصیت خانم های شیک پوش و رایحه های چوبی و چرمی و گیاهی و نت هایی از تنباکو و عسل نیز متناسب شخصیت آقایان می باشد.

خرید عطر با توجه به فصل های مختلف

هنگام خرید عطر سعی کنید عطر متناسب با آن فصل را خریداری نمایید، برای فصل گرم عطر خنک و ملایم مناسب تر است زیرا ماندگاری بالاتری دارد و در فصل سرد هم عطرهای گرم خوشایند و ماندگارترند.

در فصل بهار که هوا روبه گرمی می رود عطرهایی با رایحه ی شیرین و خنک و ملایم مانند رایحه های وانیل، دارچین، جوز، رزماری، کندر، تنباکو، بهار نارنج، سدر، گل میخک، گل مریم، گل یاسمن، مشک، لیمو و سیب بسیار خوشایند و مناسب هستند.

در فصل تابستان هم که هوا گرم است عطرهایی با رایحه ی شیرین و خنک با نت های میوه ای و گلی نظیر عنبر و شمعدانی، گلهای خنک و معطر و رایحه های میوه ای تند هلو و انگور سیاه و روایح چوبی وانیل و دارچین و نعناع هندی و کندر بسیار دلچسب و خوشایند هستند.

در فصل پاییز که هوا خنک می شود، عطرهای گرم و شیرین میوه ای و گلهای معطر و مشک و چوب صندل و وانیل حس خوبی را به شما منتقل می کند.

در فصل زمستان هم عطرهای گرم و تند با رایحه های فلفل و چوب و زعفران و جوز و عنبر و هل و سدر و وانیل و مشک بسیار دلچسب ترند.

2

انتخاب عطر و ادکلن با توجه به نوع پوست

ماندگاری عطر بر روی بدنمان به نوع پوستمان بستگی دارد. ماندگاری عطر بر روی پوست چرب و تیره به مراتب بیشتر از پوست های خشک و روشن است، اگر پوست خشکی دارید قبل از استفاده از عطر و ادکلن با استفاده از لوسیون های مرطوب کننده پوست خود را چرب نمایید تا ماندگاری عطر بر بدنتان بیشتر شود،بعضی از عطرها در کنار خود بادی لوشن یا مرطوب کننده هم بوی عطر نیز دارند که می توانید از آن به راحتی استفاده کنید، در غیر این صورت باید از لوسیون کاملا بدون بو استفاده کنید و چند لحظه ای زمان دهید تا جذب پوستتان شود و بعد عطر بزنید.اگر پوست چربی دارید عطرهای سبک و اگر پوست خشکی دارید عطرهای تند را انتخاب نمایید که ماندگاری عطر تند بر روی پوست خشک بیشتر است.

عطر با کیفیت

عطر ها از ترکیب آب و الکل و اسانس ها تولید می شوند و هرچه اسانس عطر بیشتر باشد ماندگاری و کیفیت بالاتری نیز دارد. اسانس عطرها هم از مواد مختلفی از جمله روغن های معطر گیاهی یا حیوانی و یا ترکیبات معطر و یا رایحه های مصنوعی تهیه می شوند و بر اساس غلظت و ماندگاری به 5 دسته تقسیم می شوند:

  • پرفیوم عطری است که بیشترین غلظت روغن رایحه را دارد و گرانترین نوع عطر محسوب می‌شود.
  • ادو پرفیوم نیز یک نوع عطر بسیار قوی است که حدود ۶ تا ۸ ساعت روی بدن ماندگاری دارد و مانند پرفیوم قابل تشخیص نیست، گاهی اوقات نیز به عنوان پرفیوم شناخته می‌شود.
  • ادوتویلت رایحه سبک‌تر ی دارد و معمولاً در یک بطری اسپری قرار می‌گیرد و ماندگاری ادو تویلت بین ۲ تا ۴ ساعت طول می‌کشد.
  • ادکلن با غلظت ۲ تا ۴ درصد و ماندگاری ۲ تا ۳ ساعت دارد و رقیق و سبک است.

3

انتخاب عطر برای هدیه

عطر یکی از محبوب‌ترین هدایا برای خانم‌ها و آقایان شیک پوش است و بهتر است که عطر هدیه را براساس شخصیت و علائق آن فرد انتخاب نمایید. اگر به گل‌ها علاقه دارد، عطر گلی هدیه دهید. زنان معمولاً عطرهای گلی و میوه‌ای را بیشتر می پسندند، اما مردان علاقه بیشتری به عطرهای تند و چوبی دارند. یک عطر با رایحه شیرین برای یک روز کاری و یا یک دورهمی با دوستان ایده آل است. اما عطر تند برای مجالس مناسب تر می باشد.

خرید اینترنتی عطر

در این مقاله نکاتی که باید در خرید عطر و ادکلن توجه کنید را بیان کردیم و مهمترین نکته هنگام خرید عطر این است که به اصل یا تقلبی بودن آن توجه داشته باشید چرا که عطر ها مستقیما با سیستم تنفسی شما سروکار دارند و عطر تقلبی نه تنها برای بدن شما بلکه برای محیط زیست هم می تواند خطرناک باشد .پس بهتر است به هنگام خرید عطر نسبت به اصل بودن آن حساس باشید.یکی از راه های تشخیص اصل بودن داشتن برچسب اصالت کالای وزارت بهداشت است که در ما حس اعتماد ایجاد می کند. شما می توانید برای خرید عطر مورد علاقه تان از طریق اینترنتی هم اقدام نمایید.می توانید سری به فروشگاه عطر 19 بزنید و با کیفیت ترین عطرها و ادکلن ها را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار داده ایم را ببینید و با یک جستجوی ساده متوجه اصلی و یا تقلبی بودن عطر و رایحه و قیمت عطر مورد نظرتان شوید.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی