| کد مطلب: ۱۵۳۵۶

نکاتی که قبل از خرید بلیط قطارهای رعد باید بدانید

نکاتی که قبل از خرید بلیط قطارهای رعد باید بدانید

در هر مسیر ریلی میان دو شهر، قطارهای مختلفی فعالیت می‌کنند که هر یک از آن‌ها امکانات متفاوتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند؛ ازاین‌رو، کسی که بخواهد سفری ایده‌آل و منطبق بر شرایط خود داشته باشد، می‌بایست پیش از سفر انواع قطارها را مورد بررسی قرار داده و نهایتا بهترین مورد را انتخاب کند. اگر در مسیر تهران-تبریز سفر می‌کنید، این مقاله برای شماست؛ چراکه قصد معرفی یکی از بهترین قطارهای این مسیر یعنی قطار رعد را داریم. همراه ما باشید.

معرفی قطارهای رعد و پیشینه فعالیت آن‌ها

این روزها تعداد شرکت‌های ارائه‌دهنده قطار زیاد شده و نسبت به ده سال قبل، سیستم ریلی کشور پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته است؛ به‌طوری‌که امروزه می‌توان قطارها را از اصلی‌ترین وسایل نقلیه برای جابه‌جایی مسافران و حمل بار دانست. یکی از شرکت‌هایی که نزدیک به دو دهه از تأسیس آن در این حوزه می‌گذرد، شرکت رعد تبریز است. این مجموعه در سال ۱۳۸۴ با هدف افزودن واگن‌های مسافربری به ناوگان ریلی پا به عرصه گذاشت. طی سال‌های متوالی و با تلاش مستمر، رعد تبریز توانست پیشرفت‌های قابل‌توجهی را در این حیطه ایجاد کند. اگر‌چه رعد فعالیت خود را به مسیر مشخصی محدود کرده است؛ اما تعداد مسافران آن به‌قدری زیاد است که به نامی آشنا در حوزه حمل‌ونقل ریلی تبدیل شده است.

ازجمله ویژگی‌های شرکت رعد را می‌توان همین تمرکز بر حوزه‌ای اختصاصی دانست. از سال ۱۳۸۴ تاکنون، قطار رعد در مسیر تهران-تبریز و بالعکس فعالیت می‌کند. ازآنجاکه این مجموعه اصالتا متعلق به خطه آذربایجان است، بدیهی است که بخواهد در جهت پیشرفت زادگاه مادری خود تلاش کند. در‌حال‌حاضر، شرکت رعد با امکانات ویژه و متعدد قطارهای خود شناخته می‌شود. چنان‌چه به‌طور مداوم در مسیر پایتخت به تبریز در رفت‌وآمدید و یا قصد سفری سیاحتی به این خطه را دارید، قطار رعد می‌تواند مناسب‌ترین انتخاب برای شما باشد.

قطارهای رعد در کدام مسیرها فعالیت می‌کنند؟

ازآنجاکه این سؤال پرتکرار توسط بسیاری از مسافران پرسیده می‌شود، خوب است پاسخی مشخص به آن داده شود. قطارهای رعد در مسیر تهران به تبریز و بالعکس فعالیت می‌کنندالبته مدتی است که مسیر تهران به مشهد را نیز به برنامه خود افزوده استدر مسیرهای دیگر، امکان استفاده از این نوع قطار را نخواهید داشت. اگرچه یکی از نکات مثبت درباره شرکت‌های مسافربری پوشش خطوط مختلف است؛ اما رعد تصمیم گرفته تا بر دو مسیر متمرکز باشد و خدمات خود را در همین مسیر گسترش دهد.

انواع قطارهای شرکت رعد کدام‌اند؟

از دیگر نکاتی که پیش از خرید بلیط قطار باید به آن توجه کنید، انواع قطارهای این شرکت هستند.‌ قطار سهند، توسط رعد تبریز ارائه می‌شود و در میان مسافران خطه آذربایجان بسیار شناخته‌شده است. این قطارها در دو نوع مختلف ارائه می‌شوند که باید آن‌ها را بشناسید. بسیاری از مسافران از این نکته اطلاع ندارند و قطار نامناسبی را بسته به شرایط انتخاب می‌کنند. باید اطلاعاتی درباره هر دو نوع قطار سهند داشته باشید.

قطار ۶تخته سهند

محبوب‌ترین نوع قطار سهند، قطار ۶تخته آن است که تعداد بیشتری از آن نیز نسبت به قطار ۴تخته در حال فعالیت هستند. این قطارها برای سفر با خانواده یا دوستان فوق‌العاده‌اند؛ چراکه می‌توانید یک کوپه را به‌صورت دربست رزرو کنید و سفری دلچسب به همراه عزیزان‌تان داشته باشید. در طی مسیر، تماشای شهرهای مختلف لذت‌بخش خواهد بود و صحبت و بازی با دوستان نیز صفای خاصی دارد. نکته دیگر درباره قطارهای ۶تخته این است که قیمت ارزان‌تری دارند و می‌توان با حداقل قیمت آن‌ها را رزرو کرد. توجه داشته باشید که قطار ۶تخته سهند از نوع دو‌ستاره است و امکانات لوکسی در آن‌ها ارائه نمی‌شود؛ اما هر‌آن‌چه برای سفری مطلوب و معمولی نیاز داشته باشید، در اختیار خواهید داشت.

قطار ۴تخته سهند

قطار ۴تخته از دیگر قطارهای سهند است که از‌نظر نوع واگن‌ها با مورد قبل مشابه است؛ اما از‌نظر خدمات و تعداد تخت‌ها متفاوت است. کوپه‌های ۴تخته نسبت به کوپه‌های ۶تخته کم‌تر شلو هستند و سفر آرام‌تری را به مسافران هدیه می‌کنند؛ از‌سوی‌دیگر، سطح بالاتری از خدمات را در اختیار مسافر قرار می‌دهند. به‌همین‌دلیل است که قطارهای ۴تخته سهند، برخلاف قطارهای ۶تخته، از نوع سه‌ستاره‌ هستند. با‌توجه‌به این موارد، بدیهی است که قیمت بلیط قطار ۴تخته کمی بیشتر باشد. اگر تعداد همراهان کمتری دارید یا می‌خواهید در محیطی آرام و ساکت و همراه با مسافران کمتری سفر کنید، می‌بایست قطارهای ۴تخته را انتخاب کنید.

معرفی امکانات قطارهای سهند رعد

قطار سهند رعد نیز مانند هر قطار دو و سه‌ستاره دیگری، امکاناتی را در حد قابل‌قبول ارائه می‌دهد.‌ تاکنون موارد متعددی مبنی‌بر نارضایتی مسافران از خدمات قطار سهند گزارش نشده‌اند و معمولا مسافران از سفر خود رضایت دارند. توجه داشته باشید که امکانات هر قطار بسته به کلاس خدماتی آن مشخص می‌شوند و نباید یک قطار سه‌ستاره را با قطاری لوکس مقایسه کنید. در مقایسه با هزینه‌ای که برای بلیط قطار سهند می‌پردازید، امکانات مناسبی در اختیارتان قرار خواهند گرفت. به‌عنوان مثال:

  • واگن‌های دوجداره عایق برای جلوگیری از نفوذ سرما و صدا

  • سیستم تهویه برای برقراری جریان هوا در قطار

  • سرویس خواب کاملا بهداشتی

  • سرویس بهداشتی از هر دو نوع ایرانی و فرنگی در هر واگن

  • سیستم‌های چندرسانه‌ای در کوپه‌ها برای سرگرمی مسافران

ارزان‌ترین بلیط قطار سهند در فلای تودی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید بلیط قطار رعد در نظر داشته باشید، انتخاب مرجع مناسب است. وب‌سایت‌های گمنام زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند که هیچ تضمینی بر کیفیت مطلوب خدمات آن‌ها وجود ندارد. سال‌های سال فعالیت مداوم فلای تودی در حوزه خدمات گردشگری، خود تضمینی است که خیال شما را از بابت کیفیت خدمات دریافتی آسوده کند. شما می‌توانید از پیش فروش بلیط قطار فلای تودی استفاده کرده و بلیط موردنظرتان را خریداری کنید؛ همچنین برای رزرو اقامتگاه یا خرید بلیط هواپیما نیز فلای تودی همراه شماست. فرصت را غنیمت بدانید و پیش از اتمام فرصت پیش فروش قطار، بلیط را خریداری کنید.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی