| کد مطلب: ۱۵۲۳۱

ثبت شرکت مسئولیت محدود در ترکیه 2024

ثبت شرکت مسئولیت محدود در ترکیه 2024

ترکیه یکی از بهترین کشورهای همسایه ایران برای سرمایه گذاری و مهاجرت به شمار می آید که با استفاده از ثبت شرکت، می توانید شرایط بسیار خوبی برای خود از نظر کاری فراهم کنید. یکی از بهترین روش ها در این شرایط، ثبت شرکت مسئولیت محدود در ترکیه است که شما با استفاده از این روش، می توانید به مزایای قابل توجهی دست پیدا کنید. به همین دلیل بهتر است برای ثبت شرکت در ترکیه از افراد متخصص کمک بگیرید تا مطمئن شوید که همه چیز از نظر قانونی درست پیش می رود.

ثبت شرکت مسئولیت محدود در ترکیه چیست؟

منظور از ثبت شرکت در ترکیه به صورت مسئولیت محدود، این است که شما می توانید تکی یا حداکثر با ۵۰ نفر، شرکت خود را تاسیس کنید. بر اساس قوانین موجود، هر یک از سهامداران دارای سهام مشخصی از شرکت ثبت شده در ترکیه هستند و به همین ترتیب، سود و زیان هر یک از آنها شخص می شود.

از طرف دیگر، اگر شرکت ثبت شده به هر دلیلی ور شکسته شود یا مشکلی برای آن پیش بیاید، طلبکار آن شرکت فقط می تواند به اندازه سهم خود شرکت مطالبه کند و حق مطالبه بیشتر برای گرفتن طلب از سهامداران را ندارد. این نوع ثبت شرکت در ترکیه هیچ محدودیتی برای افراد خارجی نیز ندارد و مدیر آن می تواند یکی از شهروندان ترکیه یا افراد خارجی باشد. حتی بسته به شرایط، می توان فردی را به عنوان مدیر شرکت اعلام کرد که سهامی در شرکت ندارد.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه

شما برای ثبت شرکت در ترکیه باید حتماً شرایط خاصی داشته باشید تا بتوانید بدون هیچ مشکل قانونی و حقوقی این کار را انجام دهید. خوشبختانه برای ثبت شرکت در ترکیه نیازی نیست که کارهای خیلی پیچیده ای را طی کنید و این کار فقط کمی با ثبت شرکت در ایران تفاوت دارد. در این قسمت به صورت مختصر برخی از مهمترین شرایط ثبت شرکت در ترکیه را مشاهده می کنید.

  • خرید زمین تجاری
  • دریافت تسهیلات ویژه از طرف دولت ترکیه
  • بهره مندی از معافیت مالیاتی
  • نداشتن هیچگونه مشکل قانونی

برای این که مطمئن شوید که همه شرایط بالا و سایر شرایط ثبت شرکت در ترکیه را دارید، کارشناسان حقوقی شایان به شما کمک بسیار زیادی می کنند. شما می توانید به کمک کارشناسان ما برای خرید زمین های تجاری ترکیه اقدام کرده و در این کشور پیشرفته مشغول به کار شوید.

مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود در ترکیه

افراد خارجی باید با طی مراحلی که در ادامه نام می بریم، ثبت شرکت مسئولیت محدود در ترکیه را انجام دهند و بعد از پایان این مراحل، برای مهاجرت به ترکیه و شروع کسب و کار خود اقدام نمایند.

  1. اول از همه، شما باید تمام مدارک خواسته شده را ارائه دهد.
  2. سپس باید نام شرکتی را که قصد تاسیس آن را دارید، انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که این نام نباید قبلاً در ترکیه برای شرکت دیگری استفاده شده باشد و هدف شما از این شرکت را نشان دهد.
  3. در مرحله بعد، نوبت به مشخص کردن شرکا و سهامداران شرکت می رسد. یک شرکت با مسئولیت محدود باید حداقل یک و حداکثر ۵۰ سهامدار داشته باشد که در قرارداد، باید مشخص شود که سهم هر یک از سهامداران چقدر است.
  4. اکنون باید مشخص کنید که چقدر سرمایه برای ثبت شرکت دارید.
  5. بعد نوبت به مشخص کردن یک دفتر مرکزی در ترکیه برای ثبت شرکت می رسد.
  6. در قدم بعدی، باید اساسنامه شرکت را تنظیم نمایید و به اداره مالیات درخواست بدهید و مالیات را بپردازید. با انجام این مراحل، شرکت شما در ترکیه ثبت خواهد

دریافت اقامت ترکیه با ثبت شرکت مسئولیت محدود

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود خیلی از افراد برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در ترکیه اقدام کنند، این است که می توانند از طریق آن اقامت ترکیه را نیز به دست بیاورند. کافی است که شما تمام مدارک و شرایط لازم را داشته باشید و بعد از ثبت شرکت و مهاجرت به این کشور، می توانید اقامت ترکیه را نیز به دست بیاورید.

دریافت اقامت ترکیه با ثبت شرکت مسئولیت محدود

بعد از این که ۵ سال از اقامت شما در این کشور گذشت و توانستید فعالیت تجاری خوبی داشته باشید، امکان دریافت اقامت ترکیه را نیز خواهید داشت. بعد از دریافت اقامت نیز پاسپورت ترکیه برای شما صادر می شود و با استفاده از این پاسپورت، می توانید به بسیاری از کشورهای اروپایی بدون ویزا سفر کنید. پس این روش برای کسانی که به دنبال دریافت اقامت ترکیه هستند، بسیار مناسب است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در ترکیه

گفتیم که آماده سازی مدارک، یکی از اولین و مهم ترین کارهایی است که باید برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در ترکیه انجام دهید. این مدارک باید از طریق سیستم ثبت مرکزی یا مرسیس تایید شونده و یا به صورت محضری در بیایند. همچنین ترجمه مدارک به ترکی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. مهمترین مدارک لازم برای ثبت شرکت در کشور ترکیه از نام مسئولیت محدود، عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر همه شرکا و سهامداران
  • اسامی و اطلاعات دقیق سهامداران شرکت
  • تعیین دقیق زمینه فعالیت شرکت
  • مدارک مدیران شرکت
  • مدرک خرید یا اجاره ساختمان تجاری شرکت
  • قرارداد به امضا رسیده توسط همه سهامداران با رصد سهام هر یک از شرکا
  • تمکن مالی حداقل ۱۰ هزار لیر
  • وکالت نامه شماره مالیاتی
  • امضای شخص حقیقی در صورت این که مدیر شرکت شخص حقیقی باشد
  • امضای نماینده اگر یکی از اعضای هیئت مدیره شخص حقوقی باشد.

علاوه بر موارد بالا، مکن است در شرایط خاص و ادامه روند ثبت شرکت، مدارک دیگری نیز نیاز داشته باشید که کارشناسان شایان به طور کامل شما را از این مدارک آگاه می کنند. همچنین گفتیم که ترجمه مدارک به ترکی استانبولی، اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید همه مدارک خود را به صورت ترجمه شده ارائه دهید.

ثبت شرکت مسئولیت محدود در ترکیه به صورت قانونی

شما می توانید برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در ترکیه در سریع ترین زمان ممکن و بدون هیچ گونه مشکل قانونی، از راهنمایی و مشاوره کارشناسان حقوقی شایان کمک بگیرید. کارشناسان ما در موسسه شایان در خدمت شما هستند تا در سریع ترین زمان ممکن و با ارائه تمام مدارک مورد نیاز، بتوانید خیلی راحت شرکت خود از نوع مسئولیت محدود را در ترکیه ثبت نمایید.

ثبت شرکت مسئولیت محدود در ترکیه به صورت قانونی

همچنین شما می توانید برای دریافت اقامت ترکیه خود یا حتی اعضای خانواده تان نیز از طریق ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه اقدام نمایید. در تمام این مراحل، می توانید روی کمک تیم شایان حساب کنید. فقط کافی است که با ما تماس بگیرید تا بیشتر شما را راهنمایی کنیم.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی