بهدنبال کریدورهای جایگزین
اگر ایران نجنبد و مسیر چابهار به شمال کشور را متصل نکند، بهطور قطع کالاها به سمت مسیر دیگری هدایت میشوند و تجارت دنیا به خاطر این مسیر در ایران معطل نمیماند. مسعود دانشمند در گفتوگو با ایلنا درباره مسیرهای جایگزین ایران برای تردد بار هند و روسیه گفت: در ایران بیست سال است که درباره کریدور شمال – جنوب حرف میزنیم و در این مدت برای تقویت این کریدور هیچ اقدامی انجام ندادهایم، درحالیکه بازار برای عبور کالا از این مسیر موجود است اما از لحاظ نرمافزاری و زیرساختی برای اینکه زمان و قیمت تردد کالا از این کریدور از مسیر ایران کاهش پیدا کند و بهصرفه باشد، هیچ اقدامی انجام نشده است. وی ادامه داد: کالا برای تردد در مسیر هند- روسیه باید یا وارد بندر امیرآباد یا بندر انزلی در شمال یا وارد بندر چابهار و رجایی شود اما هیچ شرکت حمل و نقلی که بتواند این کار را انجام دهد، نداریم.