| کد مطلب: ۱۱۶۹۲

انفجارهای رزمایشی آستارا و چابهار

پس از حادثه ترویستی کرمان صدای هر انفجاری شایعات و نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند. روز گذشته صدای انفجاری چابهار را به رعب و وحشت انداخت. از همان زمان بازار خبرها و شایعات داغ شد. برخی  اعلام کردند، این موشک‌ها از دریای عمان به سمت چابهار شلیک که منجر به انفجار مهیب و دود غلیظ شده است. اما جواد سپاهی، فرماندار چابهار درباره این اتفاق گفت: «دود دیده‌شده در آسمان چابهار به علت برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۸ در منطقه عمومی چابهار است. مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.»

 

صدای چند انفجار در آستارا

این در حالی است که سه‌شنبه‌شب نیز مردم با صدای چند انفجار مهیب در آستارا نگران شدند اما اعلام شد: «رزمایش شبانه به‌منظور آمادگی هرچه بیشتر نیروهای پدافندی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه دریایی آستارا برگزار شد و به مدت چند دقیقه اهداف فرضی در شب مورد حمله پدافندی قرار گرفت و صدای انفجارهای پیاپی شبانه در این شهرستان مرزی مربوط به رزمایش این نیرو است و صدای آن دقایقی در بخش‌هایی از شهرستان آستارا با شدت تمام شنیده و موجب نگرانی مردم شد.» سیدحمید موسوی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا با بیان اینکه مردم شهرستان مرزی بندر آستارا از علت انفجارها خبر نداشتند و ممکن است نگران شده باشند، به ایسنا گفت: «صداهای شنیده‌شده در راستای برگزاری رزمایش شبانه برای سنجش آمادگی نیروهای نظامی مستقر ارتش(نیروی دریایی) است.»

 

حمله به پاسگاه جنگل راسک

از سوی دیگر، یک بامداد 20 دی، درگیری مسلحانه نیروهای انتظامی پاسگاه جنگل راسک آغاز و پس از سه ساعت اعضای گروهک که نتوانستند به داخل پاسگاه نفوذ کنند، متواری شدند. سلیم کدخدا، فرماندار راسک با اعلام این خبر تاکید کرد: «در این درگیری سه‌ساعته گروهبان امیرحسین حسین‌آبادی یکی از نیروهای انتظامی به شهادت رسید.» روز گذشته گروهک «جیش‌الظلم» در کانال خود اطلاعیه‌ای منتشر کرده و مسئولیت حمله به پاسگاه روستای بیدلد، جنگل واقع در شهرستان راسک را برعهده گرفت.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی