| کد مطلب: ۱۰۹۵۵

معرفی جاهای دیدنی چابهار در زمستان

چابهار یکی از پربازدیدترین شهرهای گردشگری ایران است که در بخش جنوب شرقی آن قرار دارد. اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به چابهار در فصل زمستان هستید، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان این مطلب را از دست ندهید، چراکه در ادامه، با بهترین جاهای دیدنی این شهر در فصل زمستان آشنا خواهید شد. همچنین شما را با هتل های چابهار نیز آشنا خواهیم کرد تا سفری راحت و خاطره‌انگیز به این شهر داشته باشید.

321

بهترین جاذبه های چابهار در زمستان

چابهار شهری زیبا با آب‌وهوای معتدل است که در تمام فصول سال با دیدنی‌های بی‌نظیر خود، باعث حیرت گردشگران می‌شود. اگر فصل زمستان را برای سفر به این شهر در نظر گرفته‌اید، باید بدانید که جاذبه‌های دیدنی زیادی در انتظار شماست. در اینجا به برخی از بهترین جاهای دیدنی چابهار اشاره می‌کنیم که در فصل زمستان نیز بسیار جذاب هستند و توجه گردشگران به خود جلب می‌کنند: 

دریاچه صورتی چابهار

دریاچه صورتی یا تالاب لیپار چابهار، یکی از خاص‌ترین مناطق دیدنی کشور ما به‌شمار می‌رود. این دریاچه در فاصله 15 کیلومتری از شرق چابهار قرار دارد. پلانکتون‌هایی که در آب این دریاچه وجود دارند، باعث شده‌اند که رنگ آن صورتی به‌نظر برسد.

چشم‌انداز بی‎نظیر این دریاچه، به‌همراه پوشش گیاهی و جانوری جذاب آن، باعث شده است افراد زیادی در طول سال به این منطقه سفر کنند. آب دریاچه در فصل زمستان به بیشترین حد خود می‌رسد؛ به همین دلیل یکی از بهترین دیدنی های چابهار در زمستان است.

کوه‌های مریخی

یکی از شگفت‌انگیزترین کوه‌هایی که ممکن است در عمر خود ببینید، همین کوه‌های مریخی یا مینیاتوری هستند. این رشته‌کوه‌ها از 35 کیلومتری شرق چابهار شروع شده و تقریباً تا ۱۰کیلومتر امتداد پیدا می‌کنند. رنگ و ظاهر خاص این جاذبه باعث شده است تا آن را با نام کوه‌های مریخی بشناسند. بدون شک تماشای منظره این جاذبه و همچنین چشم‌انداز دریا که در سمت دیگر آن قرار دارد، باعث حیرت شما خواهد شد.

در فصل تابستان، به‌دلیل گرم شدن بیش از حد هوا و همچنین وزش باد و گردوخاک، بازدید از این منطقه به‌سادگی ممکن نیست و امکان دارد نتوانید به‌خوبی از مناظر اطراف لذت ببرید؛ به همین دلیل بهترین زمان بازدید از این جاذبه، فصل زمستان و اوایل بهار است.

322

فواره بلوچستان

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی این شهر در فصل زمستان، فواره بلوچستان نام دارد. به احتمال زیاد، فواره‌های مختلفی را در پارک‌ها و مناطق مختلف دیده باشید که توسط انسان‌‌ها ساخته شده‌اند؛ تصور کنید یک فواره طبیعی که در دل یک دریای آرام قرار دارد، تا چه اندازه می‌تواند جذاب باشد.

علت به‌وجود آمدن این فواره طبیعی، برخورد آب دریا با صخره‌ها است. درواقع در قسمت پایینی صخره‌ها، حفره‌هایی وجود دارند که باعث می‌شوند آب با فشار بیرون آمده و به‌سمت بالا برود. گاهی اوقات اوج گرفتن آب به حدود 10 متر هم می‌رسد.

323

سواحل مرجانی تیس

اگر به‌دنبال مکانی برای آرامش و رها کردن استرس‌های خود هستید، بازدید از این مکان را از دست ندهید. ساحل مرجانی تیس یک ساحل صخره‌ای فوق‌العاده است که می‌توانید چند ساعتی را در آن ریلکس کرده و از صدای دلنشین امواج و برخورد آن‌ها با صخره‌ها، نسیم ملایم و چشم‌انداز مقابل خود لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم زمان بازدید از این جاذبه را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که بتوانید طلوع یا غروب خورشید در سواحل مرجانی تیس را ببینید.

 

قلعه تیس

اگر به مکان‌های تاریخی و قدیمی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به چابهار، حتماً از این قلعه هم دیدن کنید. قلعه تیس که با نام قلعه پرتغالی‌ها هم شناخته می‌شود، در فاصله 5 کیلومتری از شمال غربی چابهار، و در روستایی به همین نام قرار گرفته است.

معماری و مصالح به‌کاررفته در قلعه تیس، مشابه با سبک معماری دوران سلجوقیان ساخته شده است؛ اما به نظر می‌رسد که در هر دوران، تغییراتی در آن به‌وجود آورده‌اند. اتاق‌ها و ایوان این قلعه مطابق با سبک معماری قاجار است. این قلعه رو به دریا قرار دارد و شما می‌توانید عکس‌های زیبایی از آن بگیرید.

 

برکه تمساح گاندو

آخرین جاذبه‌ای که توصیه می‌کنیم در سفر زمستانه خود به چابهار حتماً از آن دیدن کنید، برکه تمساح گاندو است. این برکه زیستگاه تمساح پوزه کوتاه یا همان گاندو است و به همین دلیل به این نام شناخته می‌شود. تمساح‌های پوزه کوتاه، گونه بسیار کمیابی هستند که قد آن‌ها حدود 2.5 الی 3 متر بوده و وزنشان به 550 کیلوگرم می‌رسد.

علاوه‌براین، پوشش گیاهی جذاب این منطقه هم می‌تواند توجه شما را به خود جلب کند. درکل منطقه محافظت‌شده گاندو در فصل زمستان، منظره جالبی دارد و می‌تواند یکی از بهترین نقاط تفریحی چابهار باشد. 

اقامت در چابهار

بدون شک بعد از آن‌‌که از جاذبه‌های بی‌نظیر این شهر دیدن کردید، دلتان می‌خواهد به یک مکان تمیز و راحت رفته و استراحت کنید. خوشبختانه در چابهار، هتل های زیادی وجود دارد که می‌توانید با رزرو یکی از آن‌ها، اقامت راحتی در این شهر داشته باشید. در اینجا برخی از محبوب‌ترین هتل های چابهار را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • هتل لیپار
  • هتل لاله
  • هتل ونوس
  • هتل جهانگردی
  • هتل فرودس
  • هتل سپیده
  • هتل صدف
  • هتل شاهان
  • هتل آذین

این هتل ها طبق نظر و تجربیات گردشگران انتخاب شده‌اند و همگی از کیفیت و امکانات مناسبی برخوردارند.

سفر زمستانه به چابهار با فلای تودی

در این مطلب، شما را با بهترین دیدنی های چابهار در فصل زمستان آشنا کردیم تا در زمان سفر خود به این شهر، سردرگم نشوید. درنهایت به شما توصیه می‌کنیم از قبل برای خرید بلیط و رزرو هتل های چابهار اقدام کنید، چراکه گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌‌کنند و ممکن است ظرفیت پروازها و هتل های آن پر شود. برای این کار می‌توانید از سایت «فلای تودی» کمک بگیرید.

فلای تودی یک سایت گردشگری معتبر است که به شما امکان می‌دهد برای خرید بلیط هواپیما یا قطار به مقصد مورد نظر خود اقدام کنید. همچنین امکان جستجو در میان هتل های مختلف شهر مقصد و رزرو یکی از آن‌ها را نیز برای شما فراهم می‌کند. با این اوصاف، می‌توانید برای تمام سفرهای داخلی و خارجی خود، از خدمات این سایت کمک بگیرید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مقدمات سفر خود را فراهم کنید.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی