| کد مطلب: ۱۱۳۲۰

فعالان خصوصی

gomrok

ترخیص با ثبت سفارش معتبر

دفتر مقررات صادرات و واردات تاکید کرد، گمرکات از پذیرش اظهار کالاها که در زمان اظهار دارای ثبت سفارش منقضی یا باطل‌شده می‌باشند، خودداری به عمل آورند. به گزارش تسنیم، نامه دفتر مقررات صادرات و واردات مبنی بر لزوم معتبر بودن ثبت سفارش در هنگام اظهار کالا در گمرکات اجرایی به گمرکات ابلاغ شد. مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات در مکاتبه‌ای با دفتر واردات گمرک ایران، نوشت، با عنایت به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر «تلقی قاچاق برای مصادیق اظهار کالا به گمرک و یا ترخیص یا خروج کالا از اماکن گمرکی با ارائه مجوزها یا اسناد جعلی و یا مجوزهای باطل یا منقضی یا تکراری یا خلاف واقع یا متعلق به غیر یا تحصیل‌شده از طریق تبانی و یا تقلب ممنوع است.» ترخیص کالا بدون تمدید اعتبار ثبت سفارش را صرفاً در صورتی که ثبت سفارش در زمان اظهار کالا معتبر باشد، مجاز دانسته است.

keshavarz-masih مسیح کشاورز

آمار برنج به زودی واقعی می‌شود

با ایجاد سامانه ثبت سفارش سیستمی واردات برنج، دریک برنامه زمانی کوتاه‌مدت و ثبت آمار تولید و واردات منتهی‌شده و واقعیت‌های بازار برنج، کاملاً شفاف و قابل مدیریت می‌شود. به گزارش روابط عمومی انجمن برنج، مسیح کشاورز، دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج اظهار داشت: اجرای طرح سیستمی شدن واردات برنج اقدام ارزشمندی در مسیر حاکمیت شفافیت در بازار برنج کشور است و بخش خصوصی اگر به دنبال سلامت، حذف رانت و دلال‌بازی در بازار برنج هست باید از این اقدام وزارت جهاد کشاورزی حمایت کند. او افزود: سال‌هاست که بازار برنج کشور از عدم شفافیت رنج می‌برد و به دلیل در دسترس نبودن آمار و اطلاعات درست، اظهارنظرهای متناقض، بازار را تحت تاثیر تبعات منفی قرار داده‌است. او در ادامه اظهارداشت: ساختار اقتصاد بازار در کشور به‌گونه‌ای است که همواره بخش خصوصی دولت را در مدیریت بازار و تأمین و توزیع کالا همراهی کرده و زمانی فرا می‌رسد که بخش خصوصی می‌تواند بازیگر اصلی این میدان شود.

128651625698162598619254

کاهش سهم دلار در ذخایر جهانی

براساس آخرین اطلاعات صندوق بین‌المللی پول (IMF)، سهم دلار آمریکا از ذخایر بانک مرکزی جهانی همچنان در حال کاهش بوده و در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به 2/59 درصد رسیده است؛ این کاهش در حالی رخ می‌دهد که روند دلارزدایی در سراسر جهان شتاب گرفته است. به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس اینسایدر، آمار صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد، سهم دلار آمریکا از حدود ۷۰ درصد در سال ۲۰۰۰ کاهش یافته است. دلار همچنان به‌عنوان ارز ذخیره پیشرو در جهان است و یورو در رتبه دوم قرار دارد و سهم آن به 6/19 درصد کاهش یافته است. نسبت ین ژاپن از ذخایر جهانی از 3/5 درصد در دوره سه‌ماهه قبل به 5/5 درصد صعود کرده است و یوان چین، پوند انگلیس، دلار کانادا و فرانک سوئیس تغییر چندانی نداشتند. در همین حال، بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده سوئیفت، سهم یوان از پرداخت‌های بین‌المللی در ماه نوامبر به بالاترین حد خود رسید.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی