| کد مطلب: ۱۱۱۷۲

مدیران

محمد کریمی بیرانوند

ثبت ۲۲۱ هزار فرصت شغلی در سامانه 

۲۲۱۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه جست‌وجوی شغلی ثبت شده است و در برابر ۱۸۰ هزار نفر جویای کار، ۸۵۳۰۰ درخواست شغلی در سامانه ثبت شده است. محمود کریمی‌بیرانوند، ‌معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال درباره سامانه جست‌وجوی شغل به تسنیم گفت: بازار کار از بسیاری جهات با سایر بازارها متفاوت است. اگرچه منابع اطلاعاتی متفاوتی مانند سرشماری، نظرسنجی، آمارهای ثبتی و.... در خصوص وضعیت عرضه و تقاضای نیروی کار در کشور موجود است، لیکن آمارهای موجود کلیه بخش‌ها و جنبه‌های مختلف بازار کار را پوشش نمی‌دهد. او ادامه داد: بسیاری از کارجویان به دلیل عدم دسترسی کافی و به موقع به موقعیت‌های شغلی خالی مورد تبعیض قرار می‌گیرند، در اینجا نقش مدیریت بازار به‌عنوان ارائه‌دهنده اطلاعات عرضه و تقاضای نیروی کار برای بسیاری از کارجویان خصوصاً برای جوانان و مهاجرینی که تازه وارد بازار کار می‌شوند، تاثیرگذار و حیاتی است.

Saeedi_ali علی سعیدی

حذف دلار از ارز‌های مسافرتی به کشور‌های همسایه

دلار از سبد ارز‌های مسافرتی به کشور‌های همسایه حذف می‌شود، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بتوانیم ارز کشور‌های همسایه یا مقصد را در اختیار مسافرین ایرانی قرار دهیم. به گزارش خبر آنلاین، علی سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران، گفت: اگر بتوانیم از ابتدا به مسافر ایرانی اسکناس کشور مقصد را بدهیم، برای ایشان راحت‌تر خواهد بود؛ چراکه اگر دلار یا یورو تحویل دهیم دو بار هزینه تسعیر باید بپردازند که با این اقدام هزینه‌های آن‌ها را کاهش می‌دهیم. او همچنین در خصوص برنامه بانک مرکزی برای تأمین ارز‌های مسافرتی سیاحتی و زیارتی عنوان کرد: ارز کشور عراق به‌صورت دینار، کشور عربستان به صورت ریال، کشور ترکیه به‌صورت لیر و امارات به صورت درهم پرداخت خواهد شد؛ مطالعات انجام شده و اقدامات اجرایی نیز پیگیری شده است. سعیدی گفت: ما با تمام این کشور‌ها عملاً مبادلات تجاری داریم و قرارداد‌های پیمان‌های پولی دوجانبه را با برخی از آن‌ها داریم و با برخی که نداریم هم بانک مرکزی در تلاش برای از سرگیری پیمان پولی دوجانبه است.

Firoozi_hojatola حجت الله فیروزی

مانع ارزی واردات خودرو

تحلیل برخی این است که اگر با ارز غیردولتی خودرو وارد شود، ارزی که در کف بازار وجود دارد به واردات خودرو سوق پیدا می‌کند و این اتفاق به تلاطم بازار ارز در کشور می‌انجامد. حجت‌الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این ادعا در گفت‌وگو با ایلنا گفت: رقم ارز موردنیاز برای واردات خودرو بسیار بالاست و با ارزهای موجود در کف بازار نمی‌توان خودرو وارد کرد، درحالی‌که صادرکنندگان می‌توانند از درآمدهای ارزی خود در خارج از کشور این مقدار ارز را تامین و خودرو وارد کنند. او اظهار کرد: پیش‌تر نظر دولت این بود که قانونی برای واردات خودرو وجود ندارد و این امر در واردات این کالا محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند، در همین راستا مجلس شورای اسلامی از سال گذشته تلاش کرد تا مجوز واردات خودروهای نو و دست‌دوم تا عمر پنج سال‌ساخت را به دولت بدهد و در این امر موفق بود.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی