| کد مطلب: ۱۰۲۷۴

مدیران

مدیران

اختلاف وزارت اقتصاد و بانک مرکز

banaee

اختلاف وزارت اقتصاد و بانک مرکز

وزارت اقتصاد و بانک مرکزی براساس آخرین اظهارات یک مقام مسئول در این وزارت، به اختلاف برخورده‌اند. براساس گفته‌های مدیرکل خزانه وزارت اقتصاد، هنوز ۳۸ شرکت دولتی نسبت به انتقال حساب‌های خود به بانک مرکزی و واریز وجوه درآمدی به حساب شرکت نزد خزانه اقدام نکرده‌اند. به گزارش مهر، مهدی بنانی، مدیرکل خزانه وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص آخرین وضعیت اجرای حساب واحد خزانه گفت: به غیر از شرکت‌های دولتی، همه درآمدها و منابع عمومی دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور به واسطه حساب‌های خزانه نزد بانک مرکزی وصول و پرداخت اعتبارات نیز از طریق حساب‌های دستگاه‌های اجرایی نزد بانک مرکزی انجام می‌شود. وی درباره تعداد حساب‌های مسدودنشده دستگاه‌ها ادامه داد: آخرین وضعیت حساب‌های غیرمجاز مربوط به گزارش بانک مرکزی در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ است و ضمناً درخواست وضعیت حساب‌های غیرمجاز از بانک مرکزی در تاریخ ۱۱ شهریورماه درخواست شد که تاکنون برای وزارت اقتصاد ارسال نشده است. براساس گزارش تیرماه بانک مرکزی، تعداد کل حساب‌های فرعی مسدودنشده‌ دستگاه‌های اجرایی تعداد ۲۱۷ هزار و ۹۷۳ بوده است.

javanbakht mohamad

ترک‌ها دغدغه‌ آبی ایران را برطرف کردند!

درحالی‌که اجرایی شدن ابرپروژهای آبی ترکیه نگرانی‌هایی را در بین کارشناسان و مردم در استان‌های شمال‌غربی کشور ایجاد کرده است، معاون وزیر نیرو به نقل از مقامات ترکیه می‌گوید که ترک‌ها اطمینان داده‌اند تأسیساتی که در بالادست احداث شده از ناحیه این تأسیسات و اقدامات محدودیتی برای منابع آبی ایجاد ‌نمی‌شود و در سهم مردم استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل محدودیتی به وجود نمی‌آید. به گزارش مهر، محمد جوانبخت خاطرنشان کرد: مقامات ترکیه‌ای حاضر در جلسه اطمینان دادند در خصوص آنچه که دغدغه مردم حاشیه ارس است، مشکلی پیش نیاید.

jamshidi mohamadreza

شکایت بانک‌ها به دولت

براساس گزارش تهیه شده از عملکرد ۲۵ بانکی که در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن کوتاهی کرده‌اند تا ۱۵ آبان‌ماه سال جاری ۲۶ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان جریمه در نظر گرفته شده است. دبیر کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی کشور از ارسال شکایت کتبی بانک‌ها به معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص اعمال جریمه ۲۶هزار میلیارد تومانی بانک‌ها خبر داد. محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی کشور در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این سوال که «برخی کانال‌های تلگرامی از منتفی شدن جریمه 26هزار میلیاردی بانک‌ها خبر داده‌اند، آیا این موضوع مورد تأیید شماست یا خیر؟» گفت: تا جایی‌که بنده در جریان هستم جریمه منتفی نیست. او از ارسال شکایت کتبی بانک‌ها در همین خصوص به معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد و تأکید کرد: این شکایت را در قالب نامه‌ای به دفتر معاون اول رئیس‌جمهور ارسال کردیم، قبلاً هم شکایتی را به وزیر اقتصاد داده بودیم ولی باوجود اینکه ایشان نامه را دست‌نویس به سازمان مالیاتی ارسال کردند باز هم برای بانک‌ها جریمه لحاظ شد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی