| کد مطلب: ۱۳۰۷

بیانیه وزارت اطلاعات درباره حوادث اخیر

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

وزارت اطلاعات روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در روزهای گذشته، ۴۹نفر از عوامل و مرتبطان گروهک منافقین بازداشت شده‌اند. نامبردگان بنا به دستور تروریست‌های آلبانی‌نشین، از تولید اخبار جعلی تحریک‌کننده‌ اغتشاشگران تا سازمان‌دهی ترور و تخریب، جهت‌دهی به شعارها، حضور مستقیم در صحنه‌های اغتشاشات خیابانی و تخریب اموال عمومی، تامین تجهیزات مختلف برای مقابله با پلیس و مواد محترقه برای به آتش کشیدن اماکن و خودروهای عمومی و شخصی، فعالیت داشته‌اند.

۲- بازداشت ۷۷نفر از عوامل گروهکی کردستان، اعم از مزدوران رسمی گروهک‌های صهیونیستی موسوم به کومله، دموکرات، پاک، پژاک تا تعدادی از کادرهای رده‌بالای این گروهک‌ها که در دوسوی مرزهای‌غربی کشور مشغول توطئه علیه مردم مظلوم کردستان بودند. در میان بازداشت‌شدگان، یک کادر برجسته و عضو مرکزیت یکی از گروهک‌هایی که مقیم اقلیم کردستان عراق است نیز حضور دارد. وی آموزش‌های نظامی را در پایگاه‌های آمریکایی ـ صهیونیستی اقلیم مذکور فراگرفته و به‌عنوان فرمانده مبرز نظامی شناخته می‌شود. او در حال طراحی، سازماندهی و هدایت هسته‌های آشوبگر برای منطقه غرب کشور بود که طی یک عملیات غافلگیرانه، دستگیر و به محل‌های ازپیش تعیین‌شده منتقل و هم‌اکنون در زندان است.

۳- دستگیری پنج‌عضو گروهک‌های تکفیری ـ تروریستی همراه با ۳۶کیلوگرم مواد منفجره که با استفاده از فرصت اغتشاشات، درصدد بمب‌گذاری در محافل مردمی و نیز در جمع آشوب‌گران و انتساب انفجارها به طرف‌های مقابل هر یک، برای تشدید نزاع و درگیری طرفین بودند. تروریست‌های یادشده علاوه بر طرح ترور یکی از مسئولان ارشد کشور، طرح‌های بمب‌گذاری در یکی از هیات‌های عزاداری شیراز و در میدان شهدای مشهد را داشتند که با عنایت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) خنثی شدند.

۴- سازمان جاسوسی بهائیت بنا به دستور مرکزیت مستقر در حیفای اشغالی، ورود پرحجمی به صحنه‌ آشوب، اغتشاش و تشویق به خرابکاری و تخریب اماکن عمومی داشت. بر این مبنا در روزهای اخیر هسته‌ اصلی و سرّی بهائیت شامل سه‌نفر از سران بهائیت و دونفر از تیم رسانه‌ای آن‌ها بازداشت شدند.

۵- ۹۲نفر از وابستگان رژیم منحوس پهلوی و از سلطنت‌طلبان نشان‌دار در صحنه‌های اغتشاش و پشت‌صحنه‌ها، شناسایی و بازداشت شدند.

۶- ۹تبعه بیگانه از اتباع آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئد و... در صحنه‌ اغتشاشات یا در پشت‌صحنه‌های توطئه بازداشت شدند.

۷- شناسایی عناصر مرتبط با رسانه‌های بیگانه در تهران و استان‌های مختلف کشور که تعدادی از آن‌ها بازداشت، تعدادی احضار و برای عده‌ای دیگر فعلا تشکیل سابقه شد تا پس از دریافت مجوز مرجع قضایی، احضار یا بازداشت شوند.

۸- ضمن زیرنظرداشتن سفارت‌خانه‌هایی که عوامل آن‌ها کوچک‌ترین دخالت یا ورود به صحنه‌ اغتشاشات داشتند، تذکر لازم به شکل مقتضی به دیپلمات‌های ذی‌ربط داده شد. از‌جمله سفارت‌های آلمان، فرانسه، انگلیس، سوئد و...

۹- شناسایی و بازداشت ۲۸نفر از اراذل و اوباشی که سابقه‌ زندان، خریدوفروش و مصرف موادمخدر، اوباش‌گری، تجاوز به عنف و... را دارا هستند در صحنه اغتشاشات. حمله‌ نامبردگان به نیروهای حافظ امنیت‌کشور و مجروح کردن آن‌ها، مستند است. همچنین دو کارگاه تولید کوکتل‌مولوتف از آن‌ها کشف شده است.

۱۰- تعداد قابل‌توجهی کلت کمری، انواع مسلسل، فشنگ‌های مربوطه و تفنگ‌های ساچمه‌زنی نیز کشف و ضبط شده است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی