| کد مطلب: ۴۶۶

این میل مبهم به دیده شدن

این میل مبهم به دیده شدن

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

درباره صفحات اجتماعی مسئولان

خبرنگاران به واسطه شغلشان صفحات اجتماعی مسئولان را دنبال می‌‌کنند. عده‌‌ای از مردم هم بابت اینکه زودتر از خبرگزاری‌‌ها در جریان امور مملکتی قرار بگیرند این عزیزان را دنبال می‌‌کنند. منتهی این دنبال کردن از جنس فالو کردن یک سلبریتی نیست. اما اگر مبنای قضاوت‌مان را رفتار مسئولان با صفحات اجتماعی در نظر بگیریم، نحوه عملکرد صفحه‌‌ها نشان می‌‌دهد محتوای تولید‌شده چیزی شبیه به محتوای یک سلبریتی است. با این تفاوت که صفحه‌‌های مورد اشاره جذابیت‌‌های تصویری یک سلبریتی را هم ندارند. واقعیت این است که بین دولت اصولگر و اصلاح‌‌طلب، مجلس امید یا ائتلاف اصولگرایان هم فرقی نیست. هر کس که به هر دلیلی پشت صندلی خدمت در نظام می‌‌نشیند شروع به تولید محتوای یکسان می‌‌کند. این محتوا چیزی نیست جز چند عکس پرتره از صاحب صفحه که با مناسبت و بی‌مناسبت در ساعات مختلف روز به ضمیمه اظهارنظر یا خبری آپلود می‌‌شود. برای تقریب به ذهن بگذارید سری بزنیم به صفحات اجتماعی معاونین اول ریاست‌جمهوری در دو دوره اخیر. همانطور که در عکس‌‌ها ملاحظه می‌‌فرمایید صدی نود پست‌‌ها و استوری‌‌های منتشرشده مزین به پرتره‌‌ای از این بزرگواران است. آقای جهانگیری البته بعد از تمام شدن مسئولیت‌شان کمتر محتوای تولیدی دارند، اما واقعیت این است که رفتاری که با شبکه‌‌های اجتماعی می‌‌کردند چیزی شبیه به همین رفتاری بود که آقای مخبر می‌‌کنند. این دو نمونه مشتی است نمونه خروار، از مسئولانی که به این روش اعلام حضور می‌‌کنند. فرقی نمی‌‌کند استاندار یا فرماندار در یک استان باشد یا... پی نوشت: در بیو اینستاگرام جناب مخبر ایشان به غیر از معاون اولی ریاست‌جمهوری همچنان ریاست ستاد اجرایی فرمان امام را هم بر عهده دارند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی