| کد مطلب: ۴۹۶۷

توضیحات وزارت کشور درباره روند تغییر استانداران

دفتر امور سیاسی وزارت کشور در پاسخ به گزارش منتشرشده با عنوان «دور جدید تغییر استانداران» در شماره سوم دی‌ماه توضیحاتی بدین شرح ارسال داشت:

دفتر امور سیاسی وزارت کشور در پاسخ به گزارش منتشرشده با عنوان «دور جدید تغییر استانداران» در شماره سوم دی‌ماه توضیحاتی بدین شرح ارسال داشت:

1

رویکرد و سیاست کلان دولت سیزدهم برای انتصاب دولتمردان و مدیران ارشد؛ داشتن روحیه انقلابی، کارآمدی، فسادستیزی و طهارت اقتصادی و اهتمام جدی در گره گشایی از مشکلات مردم بویژه اقشار فرودست می‌باشد. همچنین استاندار به‌عنوان محور اجرایی هر استان به تعبیر مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بایستی توانمندی لازم در راه اندازی و «تسهیل مسابقه خدمت رسانی میان مسئولان» را داشته باشد. لذا از مهم‌ترین شاخص‌های انتصاب استانداران در دولت سیزدهم، مسئله اقتصاد است و بر این اساس، دارا بودن رویکرد اقتصادی و تاثیرگذاری در این حوزه، از اساسی‌ترین ملاک‌های انتخاب مدیران سیاسی به ویژه استانداران می‌باشد. یکی از الزامات فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور، بهره‌گیری از رویکردهای جدید، متحول‌کننده و جهادی در مدیریت کلان و خرد است که در مراحل مختلف شناسایی و انتصاب مدیران سیاسی، این موضوع مورد توجه دولت سیزدهم می‌باشد.

2

با توجه به شاخص‌های فوق الذکر، فرایند انتخاب استانداران با دقت‌نظر و بررسی سوابق کاری به‌صورت تخصصی انجام می‌شود تا منافع مردم، فدای سرعت عمل یا احیاناً فشارهای سیاسی و جناحی قرار نگیرد. این فرایند مستلزم بررسی‌ها و مصاحبه‌های تخصصی است.

3

در دور جدید انتصاب استانداران، استاندار جدید تهران جناب آقای فخاری، باتوجه به تجارب مدیریتی و کارنامه درخشان نامبرده بویژه خدمت در وزارت کشور (در مسئولیت‌های معاون استاندار تهران و فرماندار دماوند) و شناخت از شوراها و ستادهای تخصصی که در استانداری تشکیل می‌گردد انتخاب گردید. به ویژه اینکه مسائل اساسی استان تهران از جمله؛ آلودگی هوا، زیرساخت ارتباطی، ترافیک، جمعیت و... همگی مسائلی بین بخشی و فرادستگاهی هستند که بایستی در یک مدیریت هماهنگ کننده تمامی ظرفیت‌های اجرایی و نیز مردمی، به آنها پرداخته شود. با توجه به مشکل مسکن در استان تهران و نیز اهتمام جدی دولت در اجرای برنامه نهضت ملی مسکن، تجارب مدیریتی مرتبط و تخصصی جناب آقای فخاری با توجه به مدیریت ایشان در سازمان ملی زمین و مسکن، میتواند فرصتی برای پیشبرد برنامه‌های دولت در جهت افزایش رضایتمندی اجتماعی شهروندان باشد.

4

انتصاب استاندار جدید خوزستان جناب آقای حسینی محراب، با رویکرد اقتصادی و مبارزه با فساد صورت گرفته است. ایشان دارای تجارب و سوابق متعددی در حوزه اقتصادی از جمله؛ معاونت اقتصادی و مبارزه با فساد وزارت اطلاعات، دبیری ستاد تدابیرویژه اقتصادی دولت و ستاد تظیم بازار می‌باشد.

5

انتصاب استاندار جدید در استان کرمانشاه نیز با توجه به مطالبات مردمی در این خصوص و لزوم دمیدن روحیه جهادی و جوان به فضای مدیریتی این استان جهت جبران کاستی‌های گذشته صورت گرفته است. استان کرمانشاه با توجه به ظرفیت‌های مهم صنعتی، کشاورزی و مرز، و همچنین ویژگی مهم جغرافیایی آن به تعبیر مقام معظم رهبری سینه ستبر ایران اسلامی، می‌تواند به واسطه توان هماهنگ کنندگی با روحیه جهادی استاندار جدید آقای دکتر صحرایی با توجه به پذیرش اجتماعی ایشان، در جهت پیشرفت شتابان حرکت نماید.

6

انتصاب استاندار جدید سیستان و بلوچستان جناب آقای کرمی، با توجه به اشراف کلی ایشان بر منطقه جنوب شرق کشور و متاثر از بررسی عملکرد نامبرده در دوره تصدی مسئولیتش در این منطقه می‌باشد. در طول این مدت، ایشان به واسطه پیوند ناگسستنی میان موضوعات مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با مسئله امنیت در استان سیستان و بلوچستان، نقش پررنگی در روند توسعه استان داشته و از اشرافیت خوبی نسبت به مسایل خرد و کلان استان برخوردار بوده و به جهت ارتباط خوب با بزرگان محلی و علمای اهل سنت به شهید شوشتری دوم شهرت دارند. رویکرد و اقدامات ایشان در حوزه فعالیت‌های جهادی، رفع موانع در خصوص مرز و کمک به تبادلات و دیپلماسی مرزی در جهت رشد و توسعه استان سیستان و بلوچستان از دلایل اصلی انتخاب ایشان به‌عنوان استاندار داشته است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی