| کد مطلب: ۴۱۰۵

تندروها با اسم جدید به میدان آمده‌اند

منصور حقیقت‌پور نماینده سابق مجلس:

منصور حقیقت‌پور نماینده سابق مجلس:

ایجاد یک جمعیت جدید در بین اصولگرایانی که در بین آنها منتقدان جدی عملکرد محمدباقر قالیباف وجود دارد، موضوعی است که طی چند روز گذشته فضای اصولگرایی را تحت تاثیر قرار داده است. منصور حقیقت‌پور، مشاور ارشد علی لاریجانی و فعال سیاسی اصولگرا که سابقه نمایندگی دوره نهم مجلس را دارد، در گفت‌و‌گویی که با هم‌میهن داشت، معتقد است: «افرادی که این جمعیت را تشکیل داده‌اند، مسببان وضع موجود هستند و قصد دارند برخوردی که پیش از این با هاشمی‌رفسنجانی، ناطق نوری، حسن خمینی و علی لاریجانی کرده‌اند را این‌بار با محمدباقر قالیباف انجام دهند.»

طی هفته اخیر ما شاهد شکل‌گیری جریان جدیدی در بین اصولگرایان با عنوان «جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی» بوده‌ایم. تحلیل شما از شکل‌گیری این گروه چیست؟

این ماجرا مثل آدمی است که کت و شلوارش را عوض کرده، با عوض کردن کت و شلوار آن آدمی که کت را بر تن کرده که عوض نخواهد شد. اگر قرار باشد با همان منطق تند رفتار کنند که اینها امتحان خود را پس داده‌اند. اگر قرار باشد خودشان را مطلق‌گرا و حق ببینند و بقیه را جاسوس و فتنه‌گر و ساکت فتنه بدانند دقیقا همان جریان قبلی هستند اما فقط تغییر نام داده‌اند. از نظر منطق این افراد در جمهوری اسلامی طی دهه‌های گذشته موفق نبوده‌اند و به‌عبارتی در واقع مسبب وضع موجود هستند. شرایطی که الان کشور دارد و در تنگنا قرار گرفته و اینقدر تحت فشار هستیم و ایران‌گریزی را در خارج از کشور شاهد هستیم، توسط همین افراد ایجاد شده است. دیروز در قالب مثلا رهپویان یا جبهه پایداری بودند، حالا با یک اسم دیگر وارد میدان شده‌اند. این افراد رفوزه‌های صحنه اجرا هستند و امروز در حال فرار هستند. اما باید به مردم درباره شرایطی که ایجاد کرده‌اند پاسخگو باشند و عذرخواهی کنند. تندخویی، بعضا پرخاش برای بعضی‌ها لوگوی رفتاری است؛ چنانچه دیدیم با خیلی از عزیزان مثل آقای هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری، حسن خمینی و علی لاریجانی چه برخوردی کردند. الان هم با آقای قالیباف به اختلاف خورده‌اند. البته این اختلاف مربوط به الان هم نیست و به انتخابات ریاست‌جمهوری برمی‌گردد. اینها حتی سیاق رفتاری آقای قالیباف را هم برنمی‌تابند و تحمل ندارند.

به رفتار این جریان با بزرگانی مانند هاشمی رفسنجانی و ناطق اشاره کردید؛ برخوردی که در آخرین مورد درباره علی لاریجانی هم شاهد بودیم. آیا الان نوبت قالیباف شده که مورد حمله این جریان قرار بگیرد؟

قطعا خط آنها عبور از آقای قالیباف برای دوره بعدی ریاست مجلس و سپس انتخابات مجلس دوازدهم است ولی به نظرم مردم موضع واقعی اینها را می‌شناسند. جریان تندرو هیچ‌وقت به ایران خدمت نکرده و همواره لطمه زده و خسارت تولید کرده است. من به این جریان خوش‌بین نیستم و با اینکه این جریان رسانه و صدا‌و‌سیما را دارند حتما مردم آنها را می‌شناسند و مقابل آنها قرار می‌گیرند. باید یک‌جا با اینها برخورد شود. اگر با این افراد در قصه 22 بهمن قم با حرم امام برخورد شده بود، به اینجا کشیده نمی‌شدند. این افراد را می‌شناسیم.

انتخابات آینده مجلس را با حضور این افراد در جریان اصولگرایی چگونه می‌بینید؟ ‌موضع آقای لاریجانی درباره کاندیداتوری در انتخابات چه خواهد بود و به‌رغم اینکه اعلام شده قصد حضور ندارند، آیا شاهد حضور ایشان خواهیم بود؟

اینها طلبکارتر هستند و لیست جداگانه هم خواهند داد اما حضور مردم در صحنه اینها را مردود خواهد کرد. اصولگرایی یک طیف است و ممکن است چند لیست با گرایش‌های مختلف داده شود اما مهم این است که مردم هوش لازم را به خرج داده و جواب اینها را بدهند. درباره آقای لاریجانی هم فعلا اولویت، درگیری‌های دیگری است که دارند و گفته‌اند قصد حضور در انتخابات را ندارند اما اینکه این افرادی که همین جمعیت را شکل داده‌اند از ظرفیت‌های آقای لاریجانی هراس دارند، کاملا صحیح است. این افراد حتی آقای قالیباف را هم تهدیدی برای خود می‌بینند. اینها فقط خودشان را حق می‌بینند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی