| کد مطلب: ۵۲۹۵

سیاستمداران

سیاستمداران

تعریف قرآنی ضددین اخلاقی برخورد کنید تصویر دولتی بدون آدم کاربلد

mohaghegh

تعریف قرآنی ضددین

آیت‌الله سیدمصطفی محقق‌داماد در بخشی از جلسه چهارم تفسیر دعاهای قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و در تفسیر سوره 107 قرآن، سوره ماعون گفت: «کسی ضددین است که به فکر بچه‌های بی‌پدر نیست، به فکر فقرا نیست، به فکر معیشت مردم نیست.» وی در ادامه این تفسیر آیات گفت:«همچنین کسی ضددین است که به فکر مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیست، برای فراوانی و حل مشکلات اقتصادی مردم حرکت نمی‌کند.»

ansariayn

اخلاقی برخورد کنید

شیخ حسین انصاریان در سخنرانی شب‌بیست‌ویکم ماه رمضان گفت:«هرکس لازم است بشنود، با روزی کسانی که مرتکب منکر می‌شوند نباید درگیر شد. حضرت علی تا روز آخر روزی کسانی که می‌گفتند به آخرت اعتقادی ندارند را پرداخت کرد. به هر گنهکاری منافق نگویید.» وی در ادامه افزود:«عباد خدا را نترسانید. به هیچ‌کس نگویید فردا ساعت پنج صبح اعدام می‌شوی، درحالی‌که نه حکم او اعدام است و نه می‌خواهید اعدامش کنید. یک‌مصداق اسیر، زندانی‌ها هستند. اگر من را زندانی کردید، بر سر من نزنید، به من فحش ندهید، هرچه خواستم به من بدهید.» ایشان در بخش دیگری از سخنرانی خود خطاب به مسئولان قضایی گفت:«ای برادران زندان‌بان و ای برادران دادگستری، مولا علی به امام حسن(ع) گفت ابن‌ملجم گرسنه است، غذای من را برای او ببرید. آنها که صندلی دارند اگر غیر این عمل کنند، ضدقرآن هستند.» وی همچنین تصریح کرد:«به عنوان مثال فردی به هر دلیلی اعلام می‌کند که مخالف جمهوری اسلامی است، خب خواستن هیچ موضوعی زوری نیست؛ ما باید با این افراد مطابق آنچه پروردگار مهربان در قرآن فرموده است، به صورت اخلاقی برخورد کنیم.»

mottaki

تصویر دولتی بدون آدم کاربلد

منوچهر متکی، وزیر پیشین امور خارجه در برنامه «حضور» یکی از مؤلفه‌های موفقیت هر دولتی را کارآمدی مدیران آن دولت عنوان کرد و گفت:«گزینش اولیه دولت آقای رئیسی نشان می‌دهد که نسبت به انتخاب وزرا حداقل برخی از وزرا دقت و توجه لازم نشده است. اینکه شما در فاصله زمانی می‌آیید وزیر کار و آموزش و پرورش و وزیر کشاورزی را جابه‌جا می‌کنید، نشان‌دهنده این است که در انتخاب آنها دقت لازم نشد و این یک اشکال است.» متکی خاطرنشان کرد:«آقای رئیسی سال ۹۶ کاندیدای ریاست‌جمهوری بود و ۱۶ میلیون هم رأی آورد؛ هیچ‌کس در ایران به‌عنوان نفر دوم انتخاباتی، ۱۶ میلیون رأی نیاورده بود. ایشان از آن زمان این فرصت را داشت که حداقل ۱۰ تا وزیر در آستین‌اش می‌داشت؛ مطالعه کرده، بررسی شده و محک زده شده که وقتی شمردند که آقای رئیسی، رئیس‌جمهور شده، بتواند ارائه دهد. الان مسئله‌ای که جبهه انقلاب با آن مواجه است این است که یک تصویری از دولت ایجاد می‌شود که دولت ما نقشه راه ندارد و آدم‌های کاربلد ندارد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی