| کد مطلب: ۵۳۲۲

سیاستمداران

سیاستمداران

دروغ می‌گویند فضای باز سیاسی ریشه نابرابری‌ها

vaezi

دروغ می‌گویند

محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور پیشین ایران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در واکنش به خبر خبرگزاری تسنیم درباره ورود حسن روحانی به انتخابات مجلس دوازدهم، گفت: «خبرھایی که برخی مطرح می‌کنند، فقط فضاسازی است و عملا هیچ صحبتی مبنی براینکه ایشان به انتخابات ورود کند، عنوان نشد. بعید می‌دانم ایشان بخواهند وارد انتخابات مجلس شوند و تاکنون نیز صحبتی مبنی بر این موضوع نشنیده‌ام. باید بگویم که در ۸ سال دولت روحانی نیز به صورت مداوم خبرھای دروغی را علیه دولت کار می‌کردند و خبرهای دروغی که اکنون می‌سازند، موضوع تازه‌ای نیست.» او درباره اظهارات روحانی درباره برگزاری رفراندوم گفت: «رفراندوم موضوع عجیب و جدیدی نیست و همه سازوکارهای آن نیز در قانون اساسی کشور مشخص شده است. ما حتی قبل از رحلت امام نیز یک رفراندوم داشتیم. رفراندوم در قانون اساسی ما معنایش این است که در این کشور بن‌بست وجود ندارد و هر کجا مسئله پیچیده‌ای به‌وجود آید، به نظر مردم مراجعه می‌کنیم. حرف آقای روحانی هم همین بود.»

Bahonar

فضای باز سیاسی

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره انتخابات مجلس دوازدهم گفت: «انتخابات آینده اصلاً قابل پیش‌بینی نیست که چه کسانی چطور برنده خواهند شد یا جناح‌ها چه خواهند کرد. اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از همین حالا مذاکرات را درون خودشان آغاز کرده‌اند. نکته مهم آن است که فضای انتخابات باید کمی بازتر شود.» او در تشریح فضای باز سیاسی گفت: «ضروری است به آن رشد سیاسی برسیم که رقبای سیاسی خود را به‌رسمیت بشناسیم؛ اما اگر حزب یا عده‌ای بخواهند با نظام رقابت کنند پاسخ محکمی می‌بینند. اینکه می‌گویم فضا باز باشد به این معنا نیست که عده‌ای رقیب نظام شوند.» او درباره نقش شورای نگهبان در مشارکت در انتخابات گفت: «من نظارت استصوابی را کاملاً قبول دارم. نظارت استصوابی باید برقرار باشد و ما نیز از آن حمایت می‌کنیم، اما این نظارت باید در چارچوب قانون قرار بگیرد. شورای نگهبان تقصیری ندارد، یک ماه فرصت دارد و باید درباره ۱۵ هزار نفر قضاوت کند. قبلاً در مصاحبه‌ها گفتم شاید به تعدادی از هشت هزار نفری که شورای نگهبان صلاحیت آنها را تأیید نکرده، ظلم شده و از تعدادی هم که تأیید شده‌اند، تعدادی به اشتباه تأیید شده‌اند.»

Azari Jahromi

ریشه نابرابری‌ها

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در کانال تلگرامی خود نوشت: «بعضی از بندگان خدا آنچنان هشتگ می‌زنند «نه به ئولیبرالیسم» انگار که الان اداره کشور غرق در اندیشه‌های نئولیبراله. مثلا اینترنت و مطبوعات آزادند، یا اینکه در شاخص آزادی اقتصادی جزو چند کشور اول دنیا هستیم (جایگاه ایران در این شاخص ۱۶۴ از ۱۸۱ است) و یا در عرصه‌های سیاسی... بگذریم.» او در ادامه نوشت: «نابرابری اقتصادی موجود در کشور ثمره‌ی اندیشه نئولیبرالیسم نیست؛ ناشی از اندیشه‌ی «همه با هم برابرند، اما برخی برابرترند» است. اینها را عرض نکردم که تاییدی بر نئولیبرالیسم باشد، دلیل نوشتنش بماند در فرصتی دیگر.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی