| کد مطلب: ۲۵۲۸

مقامات

مقامات

دلیل بازداشت الهام افکاری

setayeshi

دلیل بازداشت الهام افکاری

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری روز سه‌شنبه گفت: «براساس گزارش‌هایی که داریم الهام افکاری از نام برادرش استفاده و اقدام به تحریک عده‏ای از افراد مستعد و همراهی آنان در تجمعات کرده است. این خانم قصد خروج از کشور هم داشت که حکم ‏جلبش صادر و در زمان خروج از کشور دستگیر شد. اتهام او اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق همراهی با فراخوان‏های معاندین نظام است و این اتهام تفهیم شده و قرار تامین بازداشت موقت او صادر شد و در زندان است. او ارتباط گسترده‏ای با عناصر فعال رسانه‏ای و شاخص برانداز داخل و خارج در شبکه اینترنشنال داشته و اقدام به نشر اخبار کذب کرده و در اغتشاشات سال‏های اخیر و آشوب‏هایی که در فارس بوده نقش‏آفرینی داشته است.»

برخورد با سلبریتی‌ها

ستایشی در پاسخ به سوالی در خصوص ادعاهای برخی سلبریتی‏ها درباره جریان تیراندازی ایذه گفت: «کسانی احضار شده و به دلیل عدم حضور جلب شدند. این افراد به ظاهر شاخص صحبت‏هایی می‏کنند که جامعه را تحریک می‏کنند تا عده‏ای که غفلت دارند به کف خیابان بیایند. کسانی که سخن بیهوده و غیرمستندی بگویند، قطعاً دستگاه قضایی با آن‏ها برخورد می‏کند.»

بازداشت اتباع

وی در پاسخ به سوالی درباره این‏که در ناآرامی‏های اخیر از اتباع خارجی فرانسه هم کسی بازداشت شده است؟ گفت: «دو جاسوس فرانسوی هنوز در بازداشت هستند و پرونده‌شان در مرحله تصمیم نهایی است و اتهام‏شان اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور بود که اتهام جاسوسی هم به آن اضافه شده است. ۴۰ نفر دیگر از اتباع خارجی که در اغتشاشات اخیر دخیل و حتی برخی از آن‏ها در میدان و کف خیابان بودند، بازداشت شده‏اند و این افراد مطابق قوانین داخلی جمهوری اسلامی ایران محاکمه خواهند شد.»

ماجرای کرمانشاه

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده شهادت نادر بیرامی، فرمانده حفاظت سپاه کرمانشاه گفت: «سالگرد فوت یکی از افراد منطقه بود که اغتشاش‌گران حضور پیدا کردند که حامل سلاح سرد بودند و به ماموران حمله‌ور شدند و سه نفر از ماموران را با سلاح سرد مجروح کردند و سردار بیرامی به درجه شهادت نائل ‏شد. ۵۲ نفر از اغتشاش‌گران که در موقعیت بودند، دستگیر ‏شدند. سه نفر از ضاربین شناسایی شدند که یک نفر از آنها دستگیر شده و اقرار کرده و دو نفر دیگر اگر دستگیر شوند، فورا اطلاع‌رسانی می‏شود.»

شکایت از اینترنشنال

وی در خصوص «طرح دعوی در محاکم بین‏الملل به طرفیت رسانه‏هایی که در آتش اغتشاشات می‏دمند» گفت: «این رسانه‏ها اقدام به جنگ روانی می‏کنند و براساس آن اقدام مجدانه و مؤثری در بحث جمع‏آوری مستندات از نهادهای ذی‏مدخل کردیم و به محض قطعی شدن جمع‏آوری مستندات، اقدامات قضائی لازم را انجام می‏دهیم.»

ماجرای ایذه

وی درباره مسئله ایذه گفت: «احضارها و تذکرات لازم داده شد و ما کسانی را که توجه نکردند و به دستور قضایی بی‌توجه بودند، تفهیم اتهام و بازداشت کردیم و قرار قانونی مناسب صادر شد. یکسری یافته‏ها از حادثه تلخ ایذه داریم که از طریق ضابطین عام و خاص به قوه قضائیه رسیده است و تماما این اخبار را جمع‌آوری و بررسی می‏کنیم تا به یک جمع‌بندی درست برسیم و ببینیم ضوابط این حمله تروریستی چگونه بوده است. تخریب عمدی دوربین‏ها از سوی تروریست‏ها در شب قبل جنایت با هدف اغتشاش بوده تا شناسایی نشوند. سرنخ‏هایی به‌دست آمده و تعدادی بازداشت شده‌اند. فتنه اصلی این حادثه، در حوزه اراذل و اوباش بوده و ۵۷ نفر دستگیر شدند و از این تعداد ۴۹ نفر بازداشتند و سه نفر با وثیقه و پنج نفر با کفالت آزاد شدند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی