| کد مطلب: ۶۴۲۸

مقامات

مقامات

تغییر ساعت و اقناع‌سازی

raisi

تغییر ساعت و اقناع‌سازی

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در جلسه هیئت دولت، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در تحلیل «مسئله انقلاب اسلامی و ضرورت‌های امروز کشور»، «ایمان و امید» را دو مؤلفه مهم در قدرت‌آفرینی دانست و گفت:«وظیفه ارکان حاکمیت از جمله دولت این است که با تصمیمات و اقدامات به‌موقع و سنجیده در اداره امور کشور، به‌ویژه در زمینه گشودن گره زندگی مردم، به جامعه امید دهند.» رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تغییر ساعت کار ادارات، اقناع‌سازی افکار عمومی در خصوص اهداف و ثمرات این تصمیم را امری مهم و مؤثر در همراهی مردم با اجرای آن دانست. رئیسی در ادامه با اشاره به گزارش وزیر امور خارجه در خصوص آخرین وضعیت اجرای توافق‌نامه‌های جمهوری اسلامی با دیگر کشورها، لزوم فعال‌تر شدن کمیسیون‌های مشترک به‌منظور پیگیری و به ثمر رسیدن این توافقات را مورد تأکید قرار داد.

TAvakoli

مجمع تصمیم می‌گیرد نه مجلس

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با مُنیبان در پاسخ به اینکه کدام‌یک از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مدافع شفاف نشدن تصمیمات این نهاد هستند؟ گفت: «بنده به دلیل کسالت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با محوریت شفافیت حضور نداشتم اما اطلاع دارم که رئیس مجمع از شفافیت دفاع کرده است. البته بحث شفافیت کماکان در مجمع ادامه دارد. ممکن است مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مشمول مصوبه شفافیت شود چراکه هنوز تصمیم نهایی در این مورد گرفته نشده است.» توکلی در پایان یادآور شد: «نکته پایانی درباره شفافیت مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که خود این نهاد در مورد اجرای شفافیت تصمیم می‌گیرد نه مجلس.»

sarmadi kioomars

اختلاف‌نظر درباره تعطیلات آخر هفته

کیومرث سرمدی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با بخشی از لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری که به موضوع تعطیلات آخر هفته مربوط می‌شود، بیان کرد:«در کشور ما پنج‌شنبه‌ها تعطیل است و تعطیلات جهانی شنبه و یکشنبه است و همین باعث می‌شود که ما در کشور اختلاف ۴روزه‌ای در ارتباطات‌مان با بازارها و مسائل جهانی داشته باشیم. بنابراین تعطیلی پنج‌شنبه‌ها خیلی به نفع نیست و پیشنهاد ما تعطیلی روز شنبه است.» این عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اجتماعی در عین حال خاطرنشان کرد: «اگر شنبه‌ها را تعطیل کنیم یک روز از این فاصله و اختلاف را با بازارهای جهانی کم می‌کنیم، اما این پیشنهاد که تعطیلی روز پنج‌شنبه عملیاتی شود یا در مورد تعطیلی روز شنبه تصمیم‌گیری شود، هنوز به صورت قطعی در کمیسیون مطرح نشده است. ما در کمیسیون در مورد روز تعطیلی و اینکه این روز، پنج‌شنبه باشد یا شنبه، اختلاف‌نظر داریم که باید در کمیسیون درباره آن به نتیجه برسیم و سپس اعلام کنیم. این موضوع باید در دستورکار جلسات هفته آینده کمیسیون اجتماعی قرار گیرد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی