| کد مطلب: ۵۳۲۳

مقامات

مقامات

پیام رهبری برای افروغ می‌خواهند حجاب را امنیتی کنند تاثیر اجبار

khamenei 2

پیام رهبری برای افروغ

مقام معظم رهبری در پیامی درگذشت عماد افروغ را تسلیت گفتند. متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت دانشمند فرزانه و انقلابی مرحوم آقای دکتر عماد افروغ رحمةالله علیه را به خاندان گرامی و دوستان و همکاران و شاگردان ایشان صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم و صبوری و آرامش روحی برای آنان و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم که در سحرگاه جمعه و قدر به لقاءالله پیوست مسألت می‌نمایم. تلاش‌های فکری‌اش مقبول حق و یادش گرامی باد.
سیّدعلی خامنه‌ای . 26/۰۱/۱۴۰۲

raisi

می‌خواهند حجاب را امنیتی کنند

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، در نشستی با فعالان دانشجویی، در پاسخ به سوالی درباره موضوع عفاف و حجاب گفت: «دولت مردمی در موضوع عفاف و حجاب به‌دنبال حل مسئله با نگاه فرهنگی است، چراکه دشمن با برنامه‌ریزی قصد دارد آن را به یک موضوع امنیتی تبدیل کند و دولت نیز با برنامه‌ریزی قطعا اجازه تحقق خواست دشمنان را نخواهد داد.» او در پاسخ به پرسش یکی دیگر از دانشجویان درباره موضوع فیلترینگ گفت: «ما همانند برخی کشور‌های مدعی آزادی بیان، قائل به برگزاری دادگاه برای سکو‌های خارجی نیستیم. سیاست دولت جلوگیری از تبدیل شدن فضای مجازی به بستری برای ایجاد ناامنی در کشور است و در این راستا فعالیت هر سکوی خارجی که حاضر به مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی با ایجاد دفتر در داخل کشور باشد، هیچ منعی ندارد.» رئیسی در پاسخ به انتقاد از انتصاب برخی افراد غیرهمسو با دولت گفت: «نگاه ما در انتصابات در دولت از ابتدا نه براساس نگاه‌های حزبی و جناحی که براساس شایسته‌سالاری و کارآمدی بوده است و در همین راستا همه مدیران موظف و متعهد به اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت برای تحقق وعده‌های داده‌شده به مردم و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و در این مسیر با هیچ فردی تعارف نداریم.

rahimi jahan abadi

تاثیر اجبار

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با جماران در خصوص تبلیغ‌های نادرست در مقوله حجاب، گفت: «تا زمانی که ما با کار فرهنگی برای رفع مشکلات مردم و کاهش فشارها و همراه نمودن مردم‌ کاری نکنیم با چوب و چماق، عکس گرفتن و دوربین پلیس هیچ آموزه دینی نه اجرا می‌شود و نه طرفداری پیدا خواهد کرد. دین با اجبار می‌میرد و با تبلیغ و اختیار جان می‌گیرد. هزاران مسلمان جدید در اروپا با تبلیغ جذب‌شده‌اند، اما با دوربین پلیس و سطل ماست و اسید و چماق کسی جذب نمی‌شود.» او در بخش دیگری گفت: «با مشتی تندرو و بگیر و ببند فقط مردم دین‌گریزتر می‌شوند و فاصله‌شان با دین و نظام دینی بیشتر می‌شود.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی