| کد مطلب: ۵۲۷۰

مقامات

مقامات

برخوردهای متفاوت در قضیه حجاب بی‌حجابی را گزارش دهید قالیباف و رأی‌گیری طرح حجاب

Ejei

برخوردهای متفاوت در قضیه حجاب

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در سخنرانی شب قدر مرقد امام خمینی(ره) گفت: «امامِ امروزِ ما مقام معظم رهبری در طول این سه دهه ‌و اندی در برابر دشمنان و استکبار غربی با قدرت ایستاده‌اند و مقتدرانه عمل کرده‌اند؛ از سویی دیگر ایشان در قبال مردمِ خودمان و آنهایی که احیاناً خطا یا گناه یا جرمی را مرتکب می‌شوند همواره با رویکرد رأفت‌آمیز عمل کرده‌اند.» او همچنین گفت: «در قضیه حجاب نیز ممکن است یک بانویی، برخی مسائل را رعایت نکند، اما این به‌معنای آن نیست که این بانو، به دور از انقلاب و نظام است؛ نوع برخورد و رفتار ما با این قبیل افراد باید متفاوت باشد با کسانی که می‌خواهند از قضیه حجاب به نظام و عفت عمومی و بنیاد محکم خانواده ضربه بزنند؛ مطابق فرمایش‌ها و تأکیدهای مقام معظم رهبری، در این مقوله باید با برنامه وارد شد و‌ با حساسیت عمل کرد.»

nesaee ali

بی‌حجابی را گزارش دهید

علی نسائی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌جنوبی در جمع رسانه‎‌ها گفت: «بانوان کارمند ادارات چنانچه در تایم خارج از وقت اداری و در خارج از محیط کار اقدام به کشف حجاب کنند و شناسایی شوند، مشخصات‌شان به دستگاه مربوط ارسال و در کمیته انضباطی در رابطه با این افراد در پایان سال تصمیم‌گیری می‌شود.» او افزود: «اگر در یک ساختمان افرادی وجود دارند که کشف حجاب می‌کنند و این امر را تبلیغ می‌کنند، باید به پلیس گزارش داده شود.» او با اشاره به اینکه مجازات کشف حجاب مشخص است و مستقیم به محاکم ارجاع داده می‌شود، گفت: «انتظار می‌رود در این زمینه خود مردم اقدام کنند و با امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر این موضوع را مدیریت کنند.»

jalali hosein

قالیباف و رأی‌گیری طرح حجاب

حسین جلالی، نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با مُنیبان در واکنش به برخی ادعاها درباره اقدام قالیباف مبنی بر اینکه از ورود طرح حجاب به صحن جلوگیری کرده است، گفت: «حقیقت این است که قالیباف نمی‌خواهد هزینه بدهد و می‌گوید چرا ما هزینه بدهیم، قوه قضائیه و دولت هزینه بدهند. قالیباف می‌خواهد از جوی بپرد اما پایش خیس نشود. قالیباف می‌خواهد بگوید که مانع طرح حجاب و عفاف نیست، اما اگر مانع نیست چرا وقتی گزارش خوانده شد، اجازه نداد طرح به رأی گذاشته شود؟ بنابراین قالیباف اجازه داد گزارش خوانده شود اما اجازه نداد طرح به رأی گذاشته شود و گفت طرح حجاب را تبدیل به لایحه کنید.» او ادامه داد: «اما چرا قالیباف اجازه نداد طرح حجاب در صحن به رأی گذاشته شود؟ از موقعیت اجتماعی او کم می‌شود؟ یا اینکه فکر می‌کند اگر این طرح را به رأی بگذارد مردم دفعه بعد به او رأی نمی‌دهند؟ در هر صورت قالیباف برای حفظ موقعیت اجتماعی خود اجازه نداد طرح حجاب به رأی گذاشته شود.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی