| کد مطلب: ۵۲۴۳

مقامات

مقامات

تغییر نام کوچه اختر به کوچه بصیرت! استفاده درست از دوربین به‌دنبال وکیل انقلابی

akhtar1

تغییر نام کوچه اختر به کوچه بصیرت!

با اقدام شورای شهر، نام کوچه اختر که از 13 سال قبل به محل حصر خانگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد تبدیل شده، به «کوچه بصیرت» تغییر یافت. همچنین تغییر نام ایستگاه مترو خط چهار و منطقه پنج واقع در تقاطع خیابان آیت‌الله کاشانی و بزرگراه علامه جعفری به نام علامه محمدتقی جعفری، ایستگاه مترو تقاطع خیابان آیت‌الله کاشانی و بلوار جنت‌آباد جنوبی به نام آیت‌الله کاشانی و ایستگاه میدان چهارباغ به نام ایستگاه چهارباغ تصویب شد.

saeedi moin

استفاده درست از دوربین

به گزارش ایلنا معین‌الدین سعیدی درباره استفاده از دوربین برای شناسایی افراد کم‌حجاب و بی‌حجاب در کشور و اینکه آیا از این تجهیزات نمی‌توان‌ در مواردی مشابه استفاده کرد، گفت: «این نحوه اولویت‌بندی موضوعات و نگاه به مسائل کشور به نظر من اساساً مشکل دارد. مشخصاً در این خصوص که تأکید داشته‌اند از ۲۶ فروردین این کار را انجام خواهند داد.» سعیدی تأکید کرد: «من کماکان معتقدم اولویت همه مسئولان باید معیشت و اقتصاد باشد و کسانی که در این حوزه کم‌کاری می‌کنند، برای فرافکنی و انحراف ذهن مردم از کم‌کاری خودشان در بحث‌های معیشتی چنین موضوعاتی را بولد می‌کنند که مهم‌ترینش تقابل مردم با مردم خواهد بود که ابداً پذیرفتنی نیست. به اعتقاد من اگر بنا است از ظرفیت‌های نرم‌افزاری استفاده کنیم، اولویت حوزه‌های نظامی و انتظامی را در جهت مسائل بسیار مانند بزهکاری، دزدی، کیف‌قاپی و زورگیری و عوامل مسمومیت دختران دانش‌آموز بگذاریم نه مسائلی که اخیراً مطرح می‌شود.»

mosadegh

به‌دنبال وکیل انقلابی

همایش بزرگداشت سالروز تأسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با حضور مسئولان قضایی و کشوری برگزار شد. محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه امروزه نیازمند وکیل در طراز انقلاب هستیم، تأکید کرد: «دفاع همه‌جانبه از مظلوم و کسی که حق او ضایع شده باشد، مسئولیت‌پذیری و ایفای نقش در جامعه باید انجام شود.» او افزود: «کسانی که بخواهند بین مرکزهای وکلا و کانون‌های وکلای سراسر کشور تفرقه بیاندازند خائن هستند. هر دو نهاد در حال برآوردن انتظارات مردم هستند.» معاون اول قوه قضاییه با بیان‌ اینکه کارهای فرهنگی با زور و اجبار انجام نمی‌شود، اظهار کرد: «بسیاری از کسانی که حساب‌شان درست نیست غافل هستند‌ و وظیفه داریم تا آنها را آگاه کنیم، باید در جامعه حقوقی، مساجد، آموزش‌وپرورش، دانشگاه و... اقدامات لازم‌ در این‌ خصوص انجام شود.» او ادامه داد: «ایرانیان خارج از کشور وارد کشور شوند، اگر مشکلی دارند قطعاً مشکلات‌شان حل خواهد شد.» مصدق با بیان‌ اینکه امروز جامعه حقوقی کشور در عرصه‌های مربوط به امنیت ملی وظیفه دارد، با اشاره به موضوع تیک‌تاک در آمریکا، گفت: «زمانی که حرف از امنیت ملی در کشور آمریکا می‌شود همگی با تمام جناح‌ها در خصوص امنیت ملی حساسیت به خرج می‌دهند. باید در خصوص امنیت ملی حساس باشیم و مراقب رفتار و گفتار خود که باعث خدشه‌دار شدن امنیت‌ ملی می‌شود، باشیم.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی