| کد مطلب: ۱۵۶

ترامپ دوباره نامزد ریاست‌جمهوری می‌شود؟

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

تحلیلگران روزنامه واشنگتن‌پست به این سوال پاسخ داده‌اند

12 نفر از یادداشت‌نویس‌های واشنگتن‌پست به این سوال پاسخ داده‌اند. هر نوع احتمالی وجود دارد: بله. نه. همین الان. هیچ‌وقت. جز گوی بلورین، تنها یک راه وجود دارد که از برنامه ترامپ مطمئن شویم. گروهی از تحلیلگران واشنگتن‌پست برای جواب به این سوال که آیا ترامپ نامزد انتخابات می‌شود یا نه، نظر درست و نهایی خود را اعلام کردند.

مالی رابرتس

بله! ترامپ از این شغل متنفر بود، اما عاشق توجهی بود که می‌گرفت. تنها راهی که ترامپ می‌تواند جلوی مردم را بگیرد که نگویند او یک بی‌عرضه ا‌ست، این است که دوباره در انتخابات برنده شود. او می‌تواند با پشتیبانی از نامزد دیگری و برنده شدنش در انتخابات برای خود اعتبار کسب کند. اما آیا واقعا می‌تواند تحمل کند فرد دیگری جز خودش بدرخشد؟ علاوه بر آن، فهرست گزینه‌های احتمالی آن‌قدر کوتاه است که برخی از محافظه‌کاران ممکن است فکر کنند، ترامپ بهترین شانس آنهاست. اگر افرادی باشند که به او بگویند فقط خودش می‌تواند اوضاع را درست کند، ترامپ و غرورش ممکن است نتوانند مقاومت کنند.

یوجین رابینسون

نه. ترامپ وانمود می‌کند که در انتخابات شرکت می‌کند و حتی ممکن است یک زمانی اعلام کند که شرکت می‌کند. اما سوال اینجاست که آیا واقعا برای ریاست‌جمهوری دوباره نامزد می‌شود یا نه و من فکر می‌کنم جواب منفی است. ترامپ برای شکست دوباره ریسک نمی‌کند و علاوه بر آن، رئیس‌جمهور پیشین بودن، گرفتاری‌های کمتری دارد و جالب‌تر است تا اینکه واقعا مجبور باشد تظاهر کند که به تمام مقامات حوصله‌سربر، نمایندگان کنگره و ژنرال‌ها و تمام مشکلات کشور گوش می‌دهد. امپراتور در تبعید، بهترین نقشی است که به ترامپ می‌خورد. او همچنان می‌تواند حزب جمهوری‌خواه را اداره کند و دنبال‌کنندگانش را به خاطر سرگرمی خودش خوار و خفیف کند.

گری آبرناتی

بله. با توجه به ترکیب حمایت‌های حزب جمهوری‌خواه از ترامپ، هم در سطح مردمی و هم در سطح حزبی و با وجود اینکه ماشین جذب سرمایه‌ در مشتش است و عزت‌نفس‌اش کاهش نیافته، تقریبا تصور سناریویی که در آن ترامپ نخواهد دوباره در انتخابات شرکت کند، به جز اینکه دلیل عدم سلامتی یا قانونی داشته باشد، غیرممکن است. او درواقع می‌داند که می‌تواند نامزد حزب شود و برخلاف نظر مخالفان، احتمالا متقاعد شده که می‌تواند برنده انتخابات ماه نوامبر باشد؛ به ویژه با توجه به اینکه تا حالا یک بار هم برنده شده است.

کرن تامالتی

بله. پیش‌بینی اینکه ترامپ چه کاری انجام خواهد داد همیشه سخت است. اما من فکر می‌کنم او تا زمانی که هم از لحاظ جسمانی توانایی داشته باشد و هم متقاعد شده باشد که برنده انتخابات است، دوباره در انتخابات شرکت می‌کند. در این میان هیچ انتظاری از ترامپ نداشته باشید که هیچ شک و تردیدی را درباره تمایلش به این کار نشان دهد. او همچنان فرصت شرکت در انتخابات را معلق نگه می‌دارد، چون می‌داند لحظه‌ای که تصمیمش را اعلام کند، دیگر کسی تحویلش نمی‌گیرد.

مگان مکاردل

بله. تا الان این‌طور فکر نمی‌کردم ولی از حالا به بعد فکر می‌کنم ترامپ در انتخابات شرکت می‌کند، مگر آنکه موضوعی اضطراری جلویش را بگیرد. موضوعی مثل یک بیماری یا یک کیفرخواست. احتمال کمی وجود دارد که جلسات کمیته ششم ژانویه باعث تغییر جریان سیاسی شود و به او و دیگران ثابت کند که برای بار دوم بازنده خواهد بود. با در نظر گرفتن این فرض،‌ سخت است که تصور کنم غرورش اجازه دهد که کنار بکشد.

جاناتان کیپ‌هارت

نه. ترامپ دوباره نامزد نمی‌شود. بله، ترامپ آدمی کینه‌ای و انتقام‌جوست و پس گرفتن ریاست‌جمهوری از جو بایدن برایش وسوسه‌انگیز خواهد بود. اما برای به‌دست آوردن شغلی که از آن متنفر بود، مجبور است سخت تلاش کند. ترامپ از تمام ابعاد این شغل متنفر بود؛ به جز بخش تشریفات و خانه و حمل و نقل لاکچری که البته از مقتضیات شغلش بود. در عوض در دوره 4ساله‌ای که در کاخ سفید گذراند بیشتر مثل بازنشسته‌ای رفتار کرد که گلف بازی می‌کرد و در تمام روز بر سر تلویزیون فریاد می‌کشید. او این کار را ادامه خواهد داد.

کریستین امبا

بله. آیا در انتخابات شرکت می‌کند؟ چگونه می‌تواند مقاومت کند؟ ترامپ بار اول یاد گرفت که شرکت در انتخابات بهترین فرصت پول‌سازی است. دور دوم، دوباره به او فرصتی می‌دهد که در میان تحسین‌های طرفداران و توجه دشمنان، شور و شوق بیشتری ایجاد کند و متاسفانه، زیان این کار برای بقیه خواهد بود.

جنیفر روبین

بله. دلیل نامزد شدن ترامپ در انتخابات چیزی جز این نیست که میل به مورد توجه قرار گرفتن دارد و فکر می‌کند که برای مسئولین کاخ سفید، پیداکردن رقیب برای نامزد فعال، کار سختی باشد. این به آن معنی نیست که وقتی به سال 2024 برسیم، همچنان در رقابت و در صندوق رای باقی می‌ماند. تا آن زمان، سلامت و پیچیدگی‌های قانونی و ترس از باختن در انتخابات، ممکن است باعث شود تجدیدنظر کند.

ای‌.جی.دیون جونیور

نه. اما من چه می‌دانم؟ قبلا هم درباره ترامپ خیلی اشتباه کردم. چیزی که مطمئنم، خودخواه بودنش است. فکر کنم در سال 2024 راه خیلی سختی پیش رو داشته باشد و دردسرهای این کار را نمی‌خواهد. او به این زودی‌ها به ما نمی‌گوید چه در سر دارد، چون می‌خواهد همین اطراف بچرخد تا بتواند به پول جمع کردن ادامه دهد. در یک صورت ممکن است اشتباه کنم و آن هم اینکه ترامپ با این هدف که اتهامات فدرالی که به او وارد شده، جنبه سیاسی به خود بگیرد، تصمیم بگیرد در انتخابات شرکت کند. اما به هر حال فکر می‌کنم که شغل ریاست‌جمهوری را دوست داشته باشد.

هیو هیویت

بله. فکر کنم علی‌رغم فراز و نشیب‌ها و گذر زمان، ترامپ دوباره در انتخابات شرکت می‌کند. مگر آنکه از همین الان تا زمان گردهمایی آیوا مشکل برای سلامتی‌اش ایجاد شود. من با هر کسی از حزب جمهوری‌خواه که صحبت کرده‌ام فکر می‌کند که او دوباره برای ورود به کاخ سفید تلاش کند.

گرگ سارجنت

نه. ترامپ نه‌تنها می‌داند که سال 2020 باخته، بلکه می‌داند برنده شدنش در سال 2016 نه‌تنها به خاطر پاره‌ای از اتفاقات معمول بود بلکه او در برابر نامزدی به شدت ضعیف قرار گرفته بود، آن هم بعد از آنکه حزبِ آن نامزد، برای دو دوره در کاخ سفید مستقر بود. پذیرفتن ریسک باخت دوباره‌ به بایدن برای ترامپ سنگین است. این باخت به این معنا است که مردم کاملا از او روی برگردانده‌اند. اگر بایدن از نامزد شدن در انتخابات خودداری کند احتمال اینکه ترامپ بتواند بر نیروی تازه‌نفسی که جایگزین بایدن می‌شود، غلبه کند، کم است. خودش هم این موضوع را می‌داند.

جیمز هوهمن

نه. اگر ترامپ در انتخابات شرکت نکند مسلما شکستی هم در کار نخواهد بود. حدس من این است که او تا آخرین لحظه صبر می‌کند؛ شاید تا آخرین مهلت گردهمایی حزب جمهوری‌خواه در آیوا صبر کند تا اعلام کند که در انتخاب شرکت نمی‌کند. او کناره‌گیری‌اش را اعلام نمی‌کند چون می‌داند که در این صورت اثرگذاری‌‌اش کم خواهد شد. او آرام آرام پیش می‌رود تا ببیند چه کسی نامزد می‌شود و دیگران درباره او چه می‌گویند، اما اکثر جمهوری‌خواهان منتظر ترامپ نمی‌مانند. البته این موضوع را با شک و تردید در ذهن‌تان داشته باشید، چون من در سال 2011 برای پوشش مربوط به ترامپ به نیوهمپشایر رفتم و پیش‌بینی کردم که او در سال 2016 به دنبال تصدی ریاست‌جمهوری نیست. اما اشتباه کردم.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی