| کد مطلب: ۶۲۷۲

سیاستمداران

سیاستمداران

شروط مسکو برای مذاکرات صلح

putin

شروط مسکو برای مذاکرات صلح

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که اگر کی‌یف متعهد به بی‌طرفی شده، واقعیت‌های مرزی جدید را پذیرفته و زبان روسی را به‌عنوان یکی از زبان‌های رسمی اوکراین اعلام کند، جنگ به پایان خواهد رسید. میخائیل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به باور مسکو «قرارداد صلح فقط در حالتی ممکن است که نیروهای مسلح اوکراین از خشونت دست برداشته و ارسال تسلیحات غربی به اوکراین متوقف شود.» او همچنین تأکید کرد که برای دستیابی به صلح پایدار، اوکراین باید دوباره به وضعیت بی‌طرف خود بازگشته و از عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا خودداری کند. وی افزود که کی‌یف باید «واقعیت‌های سرزمینی جدید» را که پس از برگزاری همه‌پرسی در مناطقی از اوکراین شکل گرفته، بپذیرد. چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شوند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط نیروهای روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند. روسیه در سال ۲۰۱۴ نیز شبه‌جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد. گالوزین بیان کرد که یکی دیگر از عوامل مهم گفت‌وگوهای صلح این است که کی‌یف به حقوق جمعیت روس‌زبان خود و دیگر اقلیت‌ها احترام بگذارد.

Netanyahu

سفر احتمالی به کاخ سفید

عضو کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نخست‌وزیر این رژیم احتمالاً سپتامبر به کاخ سفید می‌رود. دنی دانون، عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) احتمال داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم سپتامبر به کاخ سفید برود. وی پیش‌بینی کرد نتانیاهو به زودی دعوتنامه‌ای برای این سفر دریافت کند. دانون گفت: «روابط اسرائیل و آمریکا مستحکم و قوی است و هیچ تأثیری از اختلاف‌نظرات درباره برخی مسائل نپذیرفته است».

giorgia meloni

احتمال خروج ایتالیا از طرح چین

جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا ضمن اعلام احتمال خروج از طرح کمربند و جاده چین تاکید کرد که بدون این قرارداد هم می‌توان روابط خوبی با پکن داشت. درحالی‌که دولت ایتالیا سرگرم بررسی طرح خروج از قرارداد کمربند و جاده چین است، نخست‌وزیر این کشور در گفت‌وگوی خبری که روز گذشته منتشر شد، اعلام داشت، روابط خوب با پکن حتی بدون اینکه بخشی از این قرارداد باشیم، امکان‌پذیر است. ایتالیا تنها کشور بزرگ غربی است که به طرح کمربند و جاده پیوسته است؛ طرحی که بازسازی جاده ابریشم را برای اتصال چین به سایر بخش‌های آسیا، اروپا و فراتر از آن در نظر دارد. ملونی در مصاحبه با روزنامه ایل ماساگرو دیلی چاپ رم تاکید کرد:«هنوز زود است در مورد پیامدهای ماندن یا خروج از طرح کمربند و جاده صحبت کنیم». ایتالیا در سال ۲۰۱۹ به طرح کمربند و جاده چین پیوست و این اقدام انتقادات تند واشنگتن و بروکسل را در پی داشت. وی ادامه داد: «این قرارداد در ماه مارس ۲۰۲۴ منقضی و به‌طور خودکار تمدید می‌شود، مگر اینکه هر یک از طرفین به دیگری اطلاع دهند که خارج می‌شوند و دست‌کم سه ماه قبل از آن باید به یکدیگر اطلاع دهند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی