| کد مطلب: ۸۵۵۵

قیمت یو پی اس در کیفیت و زمان برق دهی چقدر تاثیر دارد؟

قیمت یو پی اس در کیفیت و زمان برق دهی چقدر تاثیر دارد؟

طبیعتاً قیمت یکی از فاکتورهایی است که بر روی کیفیت یو پی اس تأثیرگذار است ولی تنها معیار سنجش کیفیت محصول نیست. در ادامه این مطلب به شما توضیح می‌دهیم که قیمت ی

طبیعتاً قیمت یکی از فاکتورهایی است که بر روی کیفیت یو پی اس تأثیرگذار است ولی تنها معیار سنجش کیفیت محصول نیست. در ادامه این مطلب به شما توضیح می‌دهیم که قیمت یو پی اس در کیفیت و زمان برق دهی چقدر تأثیر دارد؟ آیا باید یو پی اس گران بخریم؟ با ما همراه باشید.

images 1693651166 64f310de50e33

یو پی اس یک منبع تغذیه بدون توقف است که قادر به تأمین جریان موردنیاز تجهیزات الکتریکی می‌باشد. تولید انواع و اقسام این محصول در بازارهای داخلی ممکن است موجب سردرگمی افراد هنگام خرید آن شود. برای درک این موضوع و خرید یک محصول مناسب عوامل تأثیرگذار بر روی کیفیت یو پی اس و زمان برق دهی آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

یو پی اس گران قیمت بخریم؟

اولین سؤالی که هنگام خرید یو پی اس (ups) گران باید از خود بپرسید این است که میزان مصرف شما از دستگاه یو پی اس چقدر است. چنانچه از یو پی اس جهت جریان دهی به تجهیزات و تأسیسات حساس استفاده می‌کنید بهتر است از دستگاه یو پی اس باکیفیت، ساخت برندهای معتبر استفاده نمایید که در این شرایط محصول برق دهی مطلوبی نیز برای شما خواهد داشت. درواقع بهتر است در این حالت کیفیت را فدای قیمت نکنید.

images 1693651107 64f310a3d1149

اما درصورتی‌که شما قصد دارید از یو پی اس جهت مصارف خانگی استفاده نمایید حتماً نیازی به خرید دستگاه گران قیمت نیست. درواقع محصولاتی با قیمت مناسب می‌توانند به شما جهت پشت سر گذاشتن قطعی‌های مکرر کمک کنند. به‌صورت کلی در این شرایط یک دستگاه معمولی با میزان برق دهی مشخص نیز پاسخگوی شما خواهد بود.

عوامل موثر در تعیین کیفیت یو پی اس

جهت خرید دستگاه یو پی اس فاکتورهای مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد و توجه به این مؤلفه ها به خرید محصول مناسب شما کمک خواهد کرد.

اعتبار برند سازنده

یکی از مهم‌ترین مواردی که در تعیین کیفیت یو پی اس نقش دارد نام برند سازنده آن است؛ هرچه برند سازنده یو پی اس خوشنام تر بوده و اعتبار بالاتری در بازار داشته باشد به‌تبع محصولات خود را نیز با کیفیت بهتری به بازار عرضه می‌کند. به‌صورت کلی شرکت‌های قدیمی و معتبر محصولات خود را با کیفیت بالایی به بازار عرضه می‌کنند ولی ممکن است شرکت‌هایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند محصولاتی با کیفیت پایین و قیمت مناسب‌تر عرضه نمایند.

تکنولوژی ساخت

فاکتور دیگری که در تعیین کیفیت یو پی اس و درنهایت قیمت آن تأثیرگذار است تکنولوژی ساخت این دستگاه می‌باشد. انواع تکنولوژی ساخت یو پی اس شامل موارد زیر است:

  • یو پی اس آفلاین
    یو پی اس آفلاین قادر است در کارکردهای عادی جریان موردنیاز مصرف‌کننده را از طریق برق شهری در اختیار آن قرار دهد. در نظر داشته باشید که یو پی اس آفلاین ارزان‌ترین نوع منبع تغذیه می‌باشد. عملکرد این دستگاه به‌گونه‌ای است که در صورت بروز قطعی یا نوسان در جریان برق ولتاژ dc باتری را به ولتاژ ac تبدیل کرده و از خاموش شدن تجهیزات متصل به آن جلوگیری می‌کند.
    درصورتی‌که از یو پی اس جهت حفاظت از تجهیزات مهم استفاده نمی‌کنید نیازی به پرداخت هزینه بالا نبوده و می‌توانید این دستگاه را با قیمت مناسب در اختیار داشته باشید. همچنین هزینه تعمیر و نگهداری این محصول نیز کمتر از دیگر نمونه‌های یو پی اس موجود در بازار است.

  • یو پی اس آنلاین
    با توجه به اینکه در یو پی اس آنلاین اینورتر همیشه فعال است نیاز به سوئیچ انتقال برق نمی‌باشد. با توجه به تکنولوژی پیشرفته ساخت این دستگاه قیمت یو پی اس آنلاین بیشتر از دیگر نمونه‌های آن است. به‌صورت کلی قیمت این یو پی اس بر اساس کارایی و توانی که دارد بین چند میلیون تا چند میلیارد متفاوت است.
    درصورتی‌که قصد حفاظت از تجهیزات مهم مانند مراکز داده، اتاق سرور، صنایع تولیدی و غیره را دارید بهتر است از این دستگاه استفاده نمایید.

  • یو پی اس اینتراکتیو
    یو پی اس اینتراکتیو ترکیبی از ups آنلاین و ups آفلاین است که از دقت بالایی برخوردار است. نحوه عملکرد این دستگاه به‌گونه‌ای است که در صورت وجود برق شهری نیروی خود را مستقیماً توسط آن تأمین می‌کند و در صورت بروز قطعی مانند مدل آنلاین انرژی خود را از طریق باتری تأمین می‌کند. به‌صورت کلی قیمت این دستگاه بین 30 تا 60 درصد ارزان‌تر از یو پی اس آنلاین است.

عوامل تاثیرگذار در مدت زمان برق دهی یو پی اس

یکی از معیارهای تعیین کیفیت یو پی اس که بر روی قیمت آن نیز تأثیر دارد مدت‌زمان برق دهی دستگاه است. به‌صورت کلی مدت‌زمان برق دهی این دستگاه تابع دو عامل ظرفیت باتری و حجم بار متصل به یو پی اس است. این نکته را در نظر داشته باشید درصورتی‌که قطعی برق طولانی باشد یو پی اس عملکرد خود را از دست می‌دهد و به همین دلیل توجه به زمان برق دهی آن حائز اهمیت است.

images 1693651147 64f310cbb0027

ظرفیت باتری یو پی اس با آمپر ساعت مشخص می‌شود که در محاسبه آن عواملی همچون نوع باتری، بازدهی یو پی اس، ظرفیت شارژر و غیره در نظر گرفته می‌شوند. هرچه ظرفیت باتری بیشتر باشد مدت‌زمان برق دهی آن نیز بالاتر است. همچنین شما باید توان تمامی تجهیزات متصل به یو پی اس را به‌عنوان میزان بار متصل در نظر داشته باشید. توان تمامی دستگاه‌ها بر روی آنها بر اساس وات درج شده است.

نتیجه‌گیری

با تمام این اوصاف کیفیت تنها عامل تعیین‌کننده قیمت محصول نیست. با توجه به اینکه حجم زیادی از این دستگاه به‌صورت وارداتی تأمین می‌گردد نرخ ارز یکی از مؤلفه های اساسی تعیین قیمت نهایی آن است. درواقع ممکن است دستگاه کارایی چندانی نداشته باشد ولی به دلیل تأثیرپذیری از نرخ ارز قیمت بالایی در بازارهای داخلی داشته باشد.

از دیگر فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت نهایی محصولات می‌توان به حجم واردات، حجم تولیدات محصول در کارخانه، هزینه‌های حمل و نقل، گمرک و غیره اشاره کرد. توجه داشته باشید درصورتی‌که محصول به‌صورت وارداتی تأمین گردد به دلیل حمل و نقل طولانی هزینه تمام شده بیشتری نسبت به نمونه‌های مشابه خود خواهد داشت. علاوه بر این خرید از مراکز رسمی و نبود دخالت واسطه‌ها نیز می‌تواند منجر به کاهش قیمت نهایی محصولات شود.

همچنین توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش انواع دستگاه یو پی اس از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد و در این زمینه ارتباط با مرکز رسمی فروش این محصولات به شما کمک می‌کند. شرکت بازرگانی هانیکا درزمینهٔ فروش انواع دستگاه یو پی اس با گارانتی معتبر فعالیت می‌کند که شما می‌توانید با مشاوران این بازرگانی به‌صورت رایگان ارتباط برقرار کرده و بعد از دریافت مشاوره نسبت به خرید دستگاه یو پی اس مد نظر خود اقدام کنید.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی