| کد مطلب: ۶۲۷۶

پارلمان فعالان خصوصی

پارلمان فعالان خصوصی

نجفی عرب رئیس اتاق تهران شد

najafiarab

نجفی عرب رئیس اتاق تهران شد

قرار بود پرونده انتخاب هیئت رئیسه اتاق بازگانی تهران دوم خرداد بسته شود، اما بنا به گفته برخی مطلعان به‌دلیل اختلاف‌نظراتی که بین اعضا وجود داشت، انتخاب رئیس اتاق به 7 خرداد موکول شد.
ابتدا بنا بود با برگزاری نخستین جلسه هیئت نمایندگان، ترکیب جدید دوره دهم اتاق اعم از رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران مشخص شود. اما این نشست که با یک ساعت تأخیر برگزار شد به معرفی اعضا گذشت و طبق اعلام اتاق، انتخاب رئیس و اعضای هیئت رئیسه به جلسه بعد موکول شد.
اختلاف‌نظر بین اعضا را می‌شد از گفته‌های خوانساری دریافت. او در جلسه 2 خرداد گفته بود: «متاسفانه با توجه به ذهنیت‌هایی که در رسانه‌ها ایجاد شد، به نظر رسید که جا دارد تفاهم بیشتری صورت گیرد تا بتوان کار را به شکل بهتری پیش برد.» اما اظهارات برخی منابع نشان از این داشت که به‌دلیل سهم‌خواهی دولت برای کسب کرسی، نشست انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه به تعویق افتاده است. به‌طوری‌که رئیس فعلی اتاق هم دلیل این تعویق را درخواست نمایندگان دولت عنوان کرد.
مسعود خوانساری درباره به تعویق افتادن این نشست اعلام کرده بود که این موضوع در راستای همگرایی بین اتاق و دولت به درخواست نمایندگان دولت و به‌ویژه مهدی برادران معاون وزیر صمت بوده است. او در دیگر اظهاراتش اما رسانه‌ها را مقصر جلوه داد که باعث دامن زدن به شایعات شده‌اند. البته این اظهارات گلایه خبرنگاران حاضر در نشست را به‌دنبال داشت.
با وجود حاشیه‌های ایجادشده سرانجام دیروز ابوالفضل نجفی‌عرب، که تنها کاندیدای ریاست اتاق بازرگانی تهران بود با 32 رای موافق و 19 رای سفید به عنوان رئیس اتاق بازرگانی تهران در دوره دهم انتخاب شد.
همچنین محمدرضا بهرامن، به‌عنوان رئیس سنی، پیام باقری و عطاءالله اشرفی، نواب رئیس و مریم تاج‌آبادی به عنوان منشی هیئت رئیسه سنی انتخاب شدند.
فریال مستوفی، صادقی نیارکی و شهاب جوانمردی کاندیدای نواب اول و دوم رئیس شدند که برای انتخاب نواب رئیس 51 نفر حق انتخاب داشتند و در نهایت صادقی‌نیارکی با 29 رای نایب‌رئیس اول و شهاب جوانمردی با 27 رای به‌عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.
عباس آرگون و هرویک یاریجانیان کاندیدای خزانه‌داری اتاق بازرگانی تهران شدند و در نهایت آرگون با 46 رای به‌عنوان خزانه‌دار اتاق بازرگانی انتخاب شد. فرزین فردیس و مجید موافق‌قدیری نیز کاندیدای منشی اتاق بازرگانی تهران شدند و فرزین فردیس با 31 رای به عنوان منشی انتخاب شد.
پیش از انتخابات منشی هیئت‌رئیسه پیمان پاک از انتخاب‌کنندگان درخواست کرد که برای ایجاد وحدت در بین دولت و بخش خصوصی مجید موافق‌قدیری انتخاب شود.
مسعود خوانساری در جلسه روز گذشته گفت: در انتخابات این دوره 2ماده از آئین‌نامه تغییر کرد و این موضوع مشکلات و پرسش‌هایی را ایجاد کرد.
او با بیان اینکه باوجود همه مشکلات انتخابات در موعد مقرر یعنی 2 اسفند برگزار شد، افزود: اقدامات هیئت نظارت، انجمن و شورای نظارت در این زمینه قابل تشکر است؛ تعداد شرکت‌کنندگان کمتر بودند چراکه تعداد انتخاب‌شونده و انتخاب‌کننده کمتر شده بود.
خوانساری از همکاری‌های سرپرست وزارت صمت و کشاورزی تشکر و تصریح کرد: در حال حاضر از نظر اقتصادی کشور در شرایط دشواری قرار دارد؛ پیشرفت در اقتصاد کشور جز در سایه ورود بخش خصوصی میسر نخواهد شد؛ اتاق همواره در طول تاریخ نقدهایی به عملکرد دولت وارد کرده است اما بخش خصوصی بدون دولت و توافق با آن نمی‌تواند کار چندانی پیش ببرد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: قرار است که امروز هیئت‌رئیسه دوره دهم اتاق بازرگانی تهران برگزار شود. همچنین همه انتخابات هیئت‌رئیسه اتاق‌های شهرستان‌ها برگزار شد و در 28 خرداد نیز انتخابات اتاق بازرگانی ایران برگزار خواهد شد؛ من از هیئت رئیسه سنی اتاق تهران تقاضا دارم که در ادامه این جلسه را مدیریت کنند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی