| کد مطلب: ۶۴۸۰

مدیران

مدیران

اتصال ترانزیت ریلی ایران به اروپا

bazrpash

اتصال ترانزیت ریلی ایران به اروپا

برای اولین‌بار ترانزیت ریلی ایران به اروپا متصل شد. به گزارش فارس، راه‌آهن دوخطه میانه-بستان‌آباد-تبریز از ایستگاه میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران-تبریز شروع شده و با گذر از مسیری کوهستانی و شهرهای ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج واقع در مسیر خود، به ایستگاه موجود تبریز متصل می‌شود. با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن میانه-بستان‌آباد-تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل می‌شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان و تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌انجامد. مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح راه‌آهن بستان‌آباد ـ خاوران با اشاره به امتیازات این مسیر ریلی اظهار کرد: «در این پروژه از ریل تمام‌ایرانی استفاده شده و تمام زیرساخت‌ها با ظرفیت دو خطه شدن نیز احداث شده است.» وی افزود: «این پروژه به‌عنوان سبزترین پروژه ریلی ایران در حال حاضر است، چراکه در تمام طول مسیر و تونل و تمامی سازه‌های به کار رفته در این پروژه تماماً با رعایت موارد زیست محیطی انجام شده است.»

asgarian alireza

یارانه نقدی قطع می‌شود؟

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش مبلغ یارانه‌ها به‌صورت اعتباری و در قالب طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد. به گزارش ایرنا، علیرضا عسگریان جزئیات جدیدی از افزایش ۲۰درصدی یارانه‌ها در طرح کالابرگ الکترونیک ارائه داد و گفت: «یارانه‌ها بر روی سبد کالایی و غذایی متمرکز می‌شود و بر اساس اعتبار یارانه، خانوارهای تحت پوشش می‌توانند از تخفیف‌ها بهره‌مند شوند.» وی تأکید کرد: «در حال حاضر این طرح آزمایشی افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌های اعتباری برای سه دهک نخست جامعه از جمله مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال اجراست و یک ماه زودتر می‌توانند مبلغ یارانه را از طریق خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی خرج کنند.» عسگریان عنوان کرد: «فقط خانوارهایی که در دهک اول تا سوم قرار دادند و مبلغ یارانه دریافتی آنها به‌ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان است، مشمول افزایش ۲۰ درصدی اعتبار خرید هستند، این اعتبار زمانی قابل‌استفاده است که خانوار حداقل ۷۰ درصد یارانه نقدی خود را به‌صورت کالابرگ الکترونیک از ۱۱ گروه کالایی خرید کند.» به گفته او، به‌هیچ‌وجه یارانه نقدی قطع نخواهد شد، شرکت در طرح کالابرگ الکترونیک اختیاری است.

pars

بحران در انتظار پارس‌جنوبی

به گفته کارشناسان، در اثر کاهش افت فشار میادین پارس‌جنوبی، از سال 1402، هر سال معادل یک فاز پارس جنوبی را در بخش گاز از دست خواهیم داد. به گزارش اکو ایران، رئیس کمیته انرژی مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در میزگرد تخصصی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع بررسی چالش‌های سیاست‌گذاری بنزین، ضمن اشاره به شکست سیاست‌های انرژی طی سال‌های اخیر، نسبت به وضعیت بحرانی افت فشار پارس جنوبی هشدار داد. به گفته احمد مرتضایی، اگر برای این چالش چاره‌اندیشی نشود، باید هزینه سرسام‌آوری برای واردات برق و گاز و بنزین صرف شود.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی