| کد مطلب: ۶۲۷۷

مدیران

مدیران

ذخایر میعانات گازی سرگردان صفر شد

ogi

ذخایر میعانات گازی سرگردان صفر شد

طبق اعلام وزارت نفت، در ابتدای دولت سیزدهم بیش از 87 میلیون بشکه میعانات گازی ایران به‌دلیل عدم توانمندی دولت قبل در صادرات آن، روی آب سرگردان بود که بعد از گذشت 20 ماه از دولت فعلی و با ابتکارات مختلف صادر شد. جواد اوجی، وزیر نفت عنوان کرد: «متأسفانه در دولت گذشته در حوزه دیپلماسی انرژی دچار مشکل بودیم و صادرات نفت ما خوب نبود و 87 میلیون بشکه میعانات نیز روی دریا داشتیم و در زمستان سال 99 نیز به‌دلیل ناترازی گاز با خاموشی‌های پرشمار روبه‌رو بودیم.» اوجی افزود: «با تلاش همگانی و موفقیت‌هایی که در حوزه دیپلماسی انرژی به‌دست آوردیم، توانستیم رقم صادرات نفت خام و میعانات گازی را افزایش دهیم و رکوردهای مطلوبی در بخش صادرات ثبت کنیم. در شرایطی که در گذشته 87 میلیون بشکه میعانات روی دریا ذخیره شده بود، امروز این رقم به صفر رسیده است و میعانات گازی روی آب نداریم.»

manzoor

افزایش یارانه کالابرگ

رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش 20درصدی مبلغ یارانه معیشتی برای سه دهک کم‌درآمد جامعه در صورت استفاده از طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد. به گزارش فارس، با توجه به اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی در سراسر کشور اجرا شده است، اما براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، استقبال چندانی از آن نشده است و تنها امتیاز در نظر گرفته شده در طرح کالابرگ الکترونیکی واریز اعتبار آن یک ماه قبل از واریز نقدی یارانه معیشتی است، دولت لازم است در این زمینه تشویقاتی در نظر بگیرد. در این ارتباط داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در توئیتی در صفحه شخصی خود از آغاز اجرای فراگیر کالابرگ الکترونیک در روزهای آینده برای سه دهک اول درآمدی خبر داد. رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: «افزایش 20 درصدی مبلغ یارانه در صورت استفاده از کالابرگ برای خرید 9 قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی انجام خواهد شد.»

dadjoyetavakoli sepehr

حذف شرط رهن سند خودرو

شرط یک سال رهن گرفتن سند خودرو حذف شد. سپهر دادجوی‌توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه اخیر شورای رقابت درمورد حذف شرط رهن گرفتن سند خودرو اظهار کرد: «این تصمیم در نهایت موجب افزایش عرضه ثانویه در بازار و کنترل دادوستد غیرقانونی این کالا می‌شود. با حذف شرط رهن گرفتن سند خودرو معاملات شفاف خواهد شد و این موضوع به افزایش عرضه کمک می‌کند.» وی همچنین پیشنهاد برخی نهادهای حقوقی - نظارتی را در بررسی و اتخاذ این تصمیم موثر دانست. بر این اساس بند ۷ ماده ۴ دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت (تنظیم بازار خودروهای سواری) مورخ ۱۱ بهمن سال ۱۴۰۱، مبنی بر «عرضه‌کننده خودرو موظف است روش‌های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به‌مدت یک‌سال، از جمله در رهن گرفتن سند خودرو، اتخاذ و اجرا کند»، حذف می‌شود.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی