| کد مطلب: ۵۵۶۷

مدیران

مدیران

بنزین گران نمی‌شود

oji

بنزین گران نمی‌شود

«هیچ‌گونه برنامه افزایش قیمت بنزین در دستور کار وزارت نفت و دولت نیست، مردم به شایعات توجهی نکنند.» جواد اوجی، وزیر نفت با اعلام این خبر، در رابطه با استفاده از کارت سوخت هوشمند عنوان کرد:«در بودجه سال ۱۴۰۲، مجلس وزارت نفت را مکلف کرده که خودروها از طریق کارت سوخت خود، سوختگیری کنند. ۲۹ میلیون خودرو هستند که در شبکه حمل و نقل دارای کارت سوخت هستند و تهیه و تنظیم کارت سوخت طی یک ماه انجام‌ می‌گیرد. مردم زمانی که به جایگاه سوخت مراجعه می‌کنند از کارت سوخت شخصی استفاده کنند‌.» او با تاکید بر اینکه کارت‌های سوخت جایگاه‌ها جمع‌آوری نشده، گفت: «تعداد کارت‌های سوخت جایگاه‌ها کم شده است. کارت‌های سوخت جایگاه‌ها به این‌منظور است که اگر کسی کارت خود را گم کرده از کارت سوخت جایگاه که حالت اضطراری دارد، استفاده شود.» اوجی افزود: «در چند روز آینده دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار پروژه در استان خوزستان افتتاح می‌کنیم که از مهم‌ترین آنها افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه گاز و گاز مایع یا ‌ال ان‌جی ۳۲۰۰ است که روزانه در فاز یک ۲۵۰ میلیون فوت مکعب جمع‌آوری گازهای مشعل میادین غرب کارون را دارد.»

eshghi majid

ریسک صندوق‌های درآمد ثابت

الزام صندوق‌های درآمد ثابت به خرید بیشتر سهام، تبدیل به تهدید جدی برای بازار شده بود. مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: «افرادی که در صندوق‌های درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌کنند، به‌دنبال دریافت سود با مقدار مشخص و ثابتی هستند و این نوع از سرمایه‌گذاری قابل مقایسه با سپرده‌های بانکی است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت در سال 99 با توجه به شرایط نامساعدی که برای بازار سهام به‌وجود آمد، ناچار شدند حداقل 15 درصد و حداکثر تا 25درصد سهام خریداری کنند. به همین واسطه ریسک فیکس‌اینکام‌ها به شدت افزایش پیدا کرد.» او افزود: «در مقاطع زمانی مختلف این صندوق‌ها (به‌خصوص در آبان‌ماه سال گذشته و همچنین برخی از ماه‌های سال 1400) میزان زیان این صندوق‌ها از محل سهام بسیار افزایش پیدا کرده بود و این مسئله بازار را با تهدید جدی روبه‌رو می‌کرد.»

12 1726

قیمت مرغ بررسی می‌شود

قیمت مرغ تغییری نکرده و همان نرخ مصوب است، ولی شورای عالی قیمت‌گذاری در حال بررسی موضوع است. جبرئیل برادری، رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به وضعیت بازار مرغ در تهران گفت: «بعضا در برخی فروشگاه‌ها شاهد قطعه‌بندی مرغ هستیم که این مسئله تخلف است و قطعه‌بندی نباید انجام شود؛ در این رابطه با اداره کل دامپزشکی استان نشست مشترک داریم که پس از شناسایی افراد متخلف، آنها را جهت برخورد به تعزیرات معرفی می‌کنیم. بازار مرغ در دست مدیریت است و در بحث تامین مرغ گرم و منجمد به اندازه نیاز فروشگاه‌ها مشکلی وجود ندارد.» او افزود: «تنها مسئله‌ای که در خصوص مرغ وجود دارد بحث قیمت آن است که تولیدکنندگان از قیمت آن به دلیل افزایش هزینه‌های جانبی ناراضی هستند، در این خصوص شورای عالی قیمت‌گذاری در حال بررسی موضوع است که به محض جمع‌بندی، نتیجه آن اعلام می‌شود، اما در حال حاضر قیمت مرغ همان قیمت مصوب است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی