| کد مطلب: ۵۴۳۰

خرید سنگ اسلب

خرید سنگ اسلب

سنگ اسلب یکی از انواع خیلی مشهور سنگ‌هایی می‌باشد که در پروژه‌های ساختمان سازی خیلی کاربرد دارد. در نمای ساختمان و همین طور در کارهای داخلی ساختمان از این نوع س

سنگ اسلب یکی از انواع خیلی مشهور سنگ‌هایی می‌باشد که در پروژه‌های ساختمان سازی خیلی کاربرد دارد. در نمای ساختمان و همین طور در کارهای داخلی ساختمان از این نوع سنگ استفاده می‌کنند. به خاطر زیبایی و طراحی‌های بی نظیری که این نوع سنگ دارد خیلی مورد توجه و اقبال معماران، مهندسان و طراحان قرار گرفته و از این نوع سنگ خیلی استفاده می‌شود و این باعث شده تا خرید سنگ اسلب افزایش یابد.

در این مطلب از مجموعه دنیای سنگ فرهان در موضوع خرید سنگ اسلب مطالبی را به طور کامل بیان خواهیم کرد.

انواع سنگ اسلب

سنگ اسلب را می‌­توان یکی از انواع سنگ­های مختلف مرمر، سنگ مرمریت، گرانیت، درست کرد که مطابق با کارایی سنگ در ساخنه ساخته می­‌شود. از جمله انواع مختلف سنگ‌های اسلب ساختمانی می‌­توان به این مدل از ان ‌اشاره نمود.

سنگ مرمر، تراونیکس، لایم ستون، تراورتن، گرانیت و مرمریت

ویژگی‌های سنگ اسلب

ساخت سنگ به شیوه اسلب ویژگی‌های خیلی زیادی نسبت به بقیه شیوه ها دارد و سنگ‌های ساخته شده به این شیوه جدای از قشنگی چشم‌نوازی که دارند، از مقاومت و طول عمر فراوانی نسبت به بقیه انواع سنگ‌ برخوردار است. به طور کلی مهم‌ترین ویژگی سنگ اسلب از قرار زیر است:

  • استحکام زیادی دارد
  • زیبایی چشم نوازی دارد
  • کاهش ضایعات در تولید این سنگ اتفاق می‌افتد
  • دقت زیاد و کیفیت خیلی خوبی در برش دارد
  • تنوع زیادی در رنگ و طرح دارد
  • و…

کاربردهای سنگ اسلب

از کاربردهای این نوع سنگ می‌توان به استفاده کردن از آن در محیط داخل و بیرون ساختمان‌ها، سنگ فرش هال و پذیرایی، کف و دیواره‌های لابی، ورودی قسمت ساختمان‌ها، شومینه و آسانسور، داخل آشپزخانه ، مراکز تجاری و ساختمان‌های شیک، سرویس بهداشتی و حمام اشاره کرد.

امروزه این مدل از سنگ‌ها به خاطر کیفیت، تنوع و قشنگی چشم نوازی که دارند، در خیلی از پروژه‌های ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری استفاده کرد. اگر قصد خرید سنگ اسلب را دارید به دنیای سنگ فرهان مراجعه کنید و با کیفیت‌ترین سنگ ها را خریداری کنید.

پرطرفداترین سنگ‌های اسلب

از پرطرفدارترین انواع سنگ‌های اسلب می‌توان به این مواردی که در پایین می‌آید اشاره کرد:

سنگ گرانیت:

این سنگ یک نوع سنگ آذرین درونی است که به آن سنگ خارا هم گفته می‌شود. این سنگ یک بافت همراه با دانه‌هایی که متوسط هستند و مقداری درشت و همراه با کانی‌های گوناگونی که در آن است، با رنگ‌های صورتی، خاکستری پر رنگ و همین طور رنگ‌های سیاه یافت می‌شود. سنگ گرانیت یکی از سنگین‌ترین انواع سنگ‌ها می‌باشد که دارای مقاومت و استحکام زیادی می‌باشد.

سنگ گرانیت یک سطحی دارد که کاملا یکسان است و تنوع رنگی و طرحی خیلی خوبی نیز دارد که دست مصرف کننده را برای انتخاب کردن باز گذاشته است. معادن این نوع از سنگ در استان خراسان خیلی زیاد دیده می‌شود. این مدل از سنگ با رنگ‌های سفید، رنگ خاکستری، قرمز، صورتی، سبز، آبی و سیاه وجود دارد.

سنگ تراورتن:

سنگ تراورتن یکی از انواع سنگ‌های زینتی محبوب و دوست داشتنی بین مصرف کنندگان است که در بین سنگ‌های آهکی می باشد. در حقیقت این مدل سنگ‌ها از رسوباتی که در چشمه‌های آب گرم و حفره‌هایی که به خاطر گازهای موجود در این چشمه ها بوده به وجود آمده است.

سنگ‌های تراورتن به خاطر تنوع زیاد در رنگ و الگوهای خیلی زیادی که دارند، یک انتخاب خیلی خوب و مناسب برای طراحی ساختمان‌ها، دیوارها و کف هستند. معمولا معادن این مدل از سنگ در کشور، در اصفهان است. سنگ‌های تراورتن به طور معمول با رنگ‌های سفید عاجی و یا سفید خالص و کاراملی در بازار وجود دارد.

مرمریت:

مرمریت یک مدل از سنگ‌های دگرگونی به حساب می‌آید که از تغییرات سنگ آهک به دست امده است.مهم‌ترین کانی درست کننده این نوع سنگ، کلسیت است. از مرمریت به طور خیلی وسیعی در تولید مجسمه به کار گرفته می‌شود. به طور مثال نمای تاج محل از سنگ مرمر است. این نوع سنگ در ساختمان‌های زیارتی هم به وفور مشاهده می‌شود.

مرمر در بازارهای جهانی به اسم اونیکس مشهور است. از اساسی‌ترین مزیت‌های این سنگ به قدرت عبور نور می‌توان اشاره نمود. از این نوع سنگ در ساختمان‌های خیلی شیک برای کارهای خارجی و داخلی هم همانند پله‌ها، کف، ستون، دیوار‌ها و نمای خارجی و… استفاده می‌کنند. این سنگ تنوع رنگی خیلی زیاد و قابل توجه‌ای است و با رنگ‌های قرمز، کرم، قهوه‌ای، صورتی، سیاه، خردلی، سبز و… در بازار است.

قیمت سنگ اسلب

قیمت خرید سنگ اسلب به چند عامل مهم و مختلف بستگی دارد ازجمله این عوامل قیمت ساخت سنگ خام است، هزینه فراوری نمودن سنگ‌های خام برای تولید سنگ اسلب حدودا دو برابر میباشد و همچنین کلفتی سنگ اسلب معمولا از دو سانتی­متر بیشتر است. عامل قیمت بالای سنگ اسلب در مقایسه با بقیه سنگ‌ها به چهار دلیل می‌باشد.

  1. هزینه بسیار زیاد فرآوری نمودن سنگ اسلب در قیاس با بقیه سنگ‌های ساختمانی
  2. خرید سنگ خام صحیح با سایز ها و اندازه‌های بزرگ‌تر، هزینه زیادتری در مقایسه با سنگ‌های خام بد شکل خواهد داشت.
  3. پروسه بریدن و صیقل نمودن این­سنگ‌ها سخت و حساس است.
  4. نوع سنگ به کار گرفته شده مثلا اسلبی که از مرمر می‌باشد نسبت به مرمریت از هزینه زیادتری برخوردار است.

برای اینکه قیمت دقیقی از خرید سنگ اسلب دریافت نمایید باید سایز مورد نیاز و همین طور سنگی که می‌خواهید آن را استفاده نمایید را محاسبه کنید، بعد از آن می‌توانید قیمتی دقیق از سنگ‌های اسلب را درآورید. عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت خرید سنگ اسلب از قرار ذیل است

  • سایز‌های سنگ اسلب: هر مقدار اندازه سنگ بزرگتر است قیمت آن هم بیشتر می‌شود و اندازه‌های کوچکتر آن قیمت کمتری نیز خواهد داشت.
  • شکل فراوری: قیمت تولید سنگ اسلب به وسیله‌هایی که برای تولید آن استفاده می‌کنند ارتباط خواهد داشت و استفاده کردن از وسیله‌های روز باعث استفاده کردن از سرمایه اولیه بیشتر و در نتیجه هزینه سنگ بیشتر است. لازم به ذکر است استفاده نمودن از این وسیله ‌در بیشتر شدن کیفیت سنگ موثر است.
  • مواد اولیه: در تولید و فراوری کردن سنگ از تور و اپوکسی استفاده می‌کنند که کیفیت این چیزها تاثیر به شدت زیادی در کیفیت سنگ خواهد داشت.
  • تهیه کوپ سنگ: هزینه نهایی کوپ سنگ هنگامی که به سنگبری فرستاده شود متغیر خواهد بود. به طور مثال اگر کوپ سنگ داخل اصفهان هر تن سه میلیون ساخته شود این کوپ با خرج کمتری از نظر حمل به سنگبری داخل همین شهر خواهد رسید به نسبت این که به یک سنگبری در شهر تهران برده شود. و چیز دیگری که موثر است این است که واسطه برای تولید کوپ یک کار دیگری است که مسئول خرید سنگبری کوپ را از واسطه دریافت کند یا به صورت مستقیم از معدن بگیرد.

خرید سنگ اسلب

در هنگام خرید سنگ اسلب باید چند چیز را مد نظر قرار دهید. اول باید سایزی که به آن نیاز خواهید داشت را محاسبه کنید بعد از آن جایی را که تمایل دارید از این سنگ‌ها به کار گرفته شود را تعیین نمایید.

بعد از انجام دادن این مواردی که بیان شد باید نوع سنگی را که قصد خرید آن را دارید را انتخاب کنید. پس از انجام دادن تمام این مراحل به فروشگاه‌های سنگی که به صورت آنلاین کار فروش سنگ را می‌کنند مراجعه نمایید و خرید سنگ اسلب را انجام دهید.

سخن پایانی

آن چه در این مطلب بیان شد مطالبی در موضوع خرید سنگ اسلب، انواع این سنگ و کاربردهای مختلف آن در ساختمان سازی بود. خیلی از طراحان و مهندسان در کارهای ساخت و ساز ‌از این مدل سنگ استفاده می‌کنند.

اگر شما هم قصد خرید سنگ اسلب را از یک فروشگاه اینترنتی دارید حتما به دنیای سنگ فرهان که چندین سال سابقه در رابطه با عرضه و فروش این مصالح دارد مراجعه کنید. این مجموعه همیشه تلاش کرده تا بهترین و مناسب‌ترین سنگ‌ها ‌را به دست شما مردم عزیز برساند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی