| کد مطلب: ۷۵۱۷

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

بازار داغ تعمیر کولر گازی

beheshti farhad

بازار داغ تعمیر کولر گازی

قیمت کولر گازی در حال حاضر نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته و بنابراین طبیعی است که درخواست برای تعمیر آن بیشتر باشد. به گزارش ایسنا، فرهاد بهشتی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی تهران، گفت: «اجرت سرویس‌کاران برای سرویس و تعمیر دستگاه‌های برودتی و ماشین لباسشویی و ظرفشویی به تناسب قیمت‌ها بالا نرفته است. این در حالی است که قیمت برخی لوازم مثل کمپرسور به تناسب نرخ ارز بالا رفته است.» او افزود: «به‌طور کلی حدود ۷۰ درصد از قطعات مورد استفاده در این بخش وارداتی است و از نوسانات قیمتی ارز تاثیر گرفته است.در حال حاضر یکی از مشکلات با تکنسین‌ها همین اجرت‌ها است و افزایش قیمت قطعات چالشی برای این صنف است.»

khaleghi arman

اشتباه گمرک درباره گوشت

گوشت‌های منجمد که از تاریخ انجماد آنها مدت زیادی گذشته است، نباید در بازار توزیع شوند. به گزارش ایلنا، آرمان خالقی، دبیر فدراسیون صنایع غذایی، در واکنش به خبر ترخیص محموله ۲۰۰ تنی گوشت منجمد برزیلی از گمرک شهید رجایی پس از یک‌سال گفت: «به نظر می‌رسد سرپوش گذاشتن بر اشتباهی که در گمرک صورت گرفته، باعث شده است که این موضوع را طرح کنند که این گوشت قرار است در صنعت مصرف شود. سازمان غذاودارو، سازمان دامپزشکی و سازمان ملی استاندارد متولی نظارت بر ورودی و خروجی گوشت‌های منجمد در صنعت هستند.» او افزود: «کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی و تولیدکنندگان غذاهای کنسروی این نوع گوشت را جذب می‌کنند و مصرف این نوع گوشت‌ها در این مصارف اشکالی ندارد چراکه حرارت می‌بینند. اما گوشتی که رنگ آن تغییر پیدا کرده باید معدوم و دفن شود و یا اینکه آن را پودر و تبدیل به خوراک دام کنند.» خالقی عنوان کرد: «تاریخ مصرف گوشت‌های منجمد مشخص است مگر اینکه این گوشت تاریخ مصرف آن رو به پایان باشد برای همین ترخیص کردند که در این صورت باید سازمان‌های متولی با دقت این موضوع را بررسی کنند و حساسیت خاص و ویژه‌ای به خرج بدهند و رسیدگی به این موضوع به وجدان افرادی که قرار است در این کار نظارت کنند، بستگی دارد.»

ameri ahmadreza

تعداد اتوبوس‌های فعال؛ کمتر از نصف

تعداد ثبت سرویس‌ها به اقصی‌نقاط کشور، دو سال پیش حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس سالانه بود اما اکنون به نصف رسیده است. احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری، درباره علت کمبود بلیت اتوبوس برای مقصد مشهد در روزهای آینده منتهی به تاسوعا و عاشورا به ایسنا گفت: «به‌دلیل کمبود اتوبوس، به‌جز مقصد شهرهای زیارتی، بلیت برای سراسر ایران در مقایسه با دو سال گذشته کمتر شده است.» او با بیان اینکه در زمان کرونا، سرویس بیشتر از الان بود، افزود: «کل ناوگان اتوبوسرانی فعال بین شهری در ایران، در حال حاضر ۶۵۰۰ اتوبوس است که کمبود ظرفیت اتوبوسرانی را سبب شده است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی