| کد مطلب: ۳۵۵

تا کجای ظلمات پیش خواهی رفت؟

تا کجای ظلمات پیش خواهی رفت؟

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

مروری بر تریلر سریال پرهزینه ارباب حلقه‌‏ها

کافی است اسم ارباب حلقه‌‌ها مطرح شود تا هیجان به سینما برگردد. این‌بار اما قرار است سریال یک فانتزی پر از جادو و عجایب که سال‌‌ها پیش کتابش نوشته شد و بعدها توسط پیتر جکسون در یک سه‌گانه سینمایی به‌نمایش درآمد، ساخته شود. تقریبا دودهه از اکران اولین قسمت از سری فیلم‌‌های ارباب حلقه‌‌ها (Lord of The Rings)، ساخته‌‌ پیتر جکسون می‌‌گذرد ولی همچنان این احساس وجود دارد که هنوز قسمت‌‌های عظیمی از دنیای فانتزی، حماسی و خیال‌‌گونه جی. آر. آر تالکین (J.R.R Talkin) به تصویر کشیده نشده است.

آمازون پیروز می‌‌شود

در نوامبر 2017 رقابت سختی بین شبکه نتفلیکس و آمازون برای خرید حق پخش سریال ارباب حلقه‌‌ها وجود داشت که درنهایت آمازون برنده رقابت با نتفلیکس شد و با پرداخت 250میلیون دلار تمام حقوق سریال ارباب حلقه‌‌ها را مال خود کرد. بر همین اساس تصمیم بر این شد تا سریالی پنج‌فصلی و حدودا 50ساعتی تولید شود. در این سریال که با بودجه‌‌ای یک‌میلیارد دلاری معادل 860میلیون پوند ساخته شده، قرار است وقایع چندهزار سال قبل در این فیلم روایت شود. آمازون در ابتدا با انتشار پستی در توییتر رسمی سریال، از نقشه جدید سریال The Lord of the Rings پرده برداشت که حاوی اطلاعات جدیدی بود. با کمی دقت در این نقشه متوجه جزیره «نومه نور» می‌‌شوید که هزاران سال پیش از شروع اتفاقات ارباب حلقه‌‌ها، نابود شده بود. اما این تنها توییت منتشرشده نبود و در ادامه آن توییت دیگری منتشر شد که در آن به «دوره‌‌ دوم خوش آمدید» نوشته شده بود. پیش از این نیز آمازون تایید کرده بود اتفاقات این سریال قرار است پیش از وقایع سه‌گانه‌‌ این فیلم رخ داده باشد و حال به‌نظر می‌‌رسد نویسندگان به دوره بسیار قدیمی‌‌تر از سرزمین میانه وارد شده‌‌اند.

سریالی با 124بازیگر

در سال 2018 جنیفر سالک، رئیس آمازون اعلام کرد، اگرچه سریال ارباب حلقه‌‌ها نسخه بازسازی شده‌‌ «سه‌گانه ارباب حلقه‌ها» نیست، اما بازیگرانی از شخصیت‌‌هایی که در این سه‌گانه حضور داشتند را در این سریال نیز خواهیم دید. انتخاب بازیگران از جولای 2019 آغاز شد. در دسامبر 2020 طبق آنچه شبکه آمازون به‌صورت رسمی اعلام کرد؛ نام تعدادی دیگر از بازیگران سریال The Lord of the Rings منتشر شد که شامل بنجامین واکر (Benjamin Walker)، پیتر مولان (Peter Mullan) و لوید اوون (Lloyd Owen) بود. در فصل اول سریال، 124بازیگر دیالوگ دارند. تقریبا یک‌سوم آنان و هفت‌بازیگر از 32بازیگر اصلی، بازیگران نیوزیلندی هستند. این سریال تلویزیونی ترکيبی است از شخصيت‌‌های جدید و شخصیت‌‌های محبوب قدیمی در روزگار جوانی‌‌شان، مانند «الف‌‌های ناميرا، گالادریل و الراند». در تیزری که پخش شد این بازیگران را همانند فیلم سه‌گانه در کنار هم خواهیم دید. خوان آنتونیو بایونا، کارگردان فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom (دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده)، وظیفه کارگردانی دو قسمت اول سریال ارباب حلقه‌‌ها را برعهده دارد و جنیفر هاتچیسون، جاستین دوبل، جیسون کیهیل، برایان کاگمن، استفانی فولسوم، ران امس و گلنسی مولینز دیگر اعضای تیم نویسندگان و تیم خلاق سریال ارباب حلقه‌‌ها خواهند بود.

بررسی تریلر یک دقیقه‌‌ای

چندی پیش بود که تریلر یک دقیقه‌‌ای از سریال و پوسترهایی هم از کاراکترها منتشر شد تا هواداران قدیمی این سینمایی جذاب را میخکوب کند. با طرحی تازه که قرار است به زودی قسمت‌‌های اولیه از آن پخش شود. اولین نکته‌‌ای که می‌‌توانیم در بررسی تریلر سریال ارباب حلقه‌‌ها به آن اشاره کنیم، سرزمین زیبای نومنور است. تریلر سریال ارباب حلقه‌‌ها با منظره‌‌ای بسیار زیبا و کوه‌‌های بلند آغاز می‌‌شود. گفته می‌‌شود که این سرزمین، همان نومنور است. نومنور در کتاب‌‌های ارباب حلقه‌‌ها، جزیره‌‌ای زیبا و سرسبز در نزدیکی سرزمین میانه است، همچنین انسان‌‌ها از ساکنین اصلی این مکان هستند. در ادامه تریلر، دو مرد بالدار دیده می‌‌شوند که سوال‌‌برانگیز است اما برای کسانی که این فیلم را در این دو دهه دیده باشند شاید تحلیل آن خیلی سخت نباشد. با کمی توجه بیشتر متوجه می‌‌شویم که آنها شکارچی هستند و با شکاری که بر دوش دارند، درحال دویدن هستند. این دو مرد بالدار احتمالا همان «کولی‌هایی» هستند که در منطقه سردسیر زندگی می‌‌کنند و روایت آنها البته متفاوت‌‌تر از چیزی است که قبلا دیده‌ایم. در بخش دیگری از تریلر به یک تفاوت نسبت به قسمت‌‌های پخش‌شده در دو دهه قبلی می‌‌رسیم. ما پیش‌‌تر و در تصاویر منتشرشده از سریال، شاهد بازی مورفید کلارک در نقش گالادریل در زره و لباس رزم بوده‌‌ایم، اما اکنون می‌‌توانیم او را در قامت یک کوه‌‌نورد ببینیم. همچنین افراد دیگری در کنار او دیده می‌‌شوند که به احتمال زیاد، هم‌‌رزمان او هستند. در سکانس دیگری از تریلر شخصی به‌نام چارلی دیده و معرفی می‌‌شود. چارلی ویکز در تصاویر تبلیغات، با عنوان «فرار از گذشته‌‌اش» معرفی شده. فردی که نمی‌‌خواهد با واقعیت زندگی‌‌اش در گذشته رو‌به‌رو شود. پس احتمالا چارلی اهل نومنور است اما از آن سرزمین تبعید شده. البته بعید نیست او از گذشته‌‌ای فرار می‌‌کند که شاید تاوان رفتاری را می‌‌دهد یا مرتکب اشتباهی شده که نمی‌‌خواهد با آن رو‌به‌رو شود. در سکانسی کوتاه از این تریلر شاهد مراسم «الف‌‌ها» هستیم. افرادی که در این مراسم حضور دارند مشخص نیست و شاید از قصد اینطور زاویه دوربین قرار داده شده تا مخاطب متوجه حضور افراد جدید نشود. اما این سکانس کوتاه یادآور سکانس معروف الف‌‌ها در فیلم ارباب حلقه‌‌های سال 2001 است. به بخش جذاب تریلر می‌‌رسیم؛ جایی که حسی نوستالژیک را برای بیننده زنده می‌‌کند. به گذشته فلش‌‌بک بزنیم؛ لگولاس تیرانداز مشهور فیلم‌‌های ارباب حلقه‌‌ها و هابیت بود. او در تیراندازی بسیار ماهر بود و توانست طرفداران زیادی در میان بینندگان پیدا کند. اکنون آروندیرکروز، شخصی است که پا جای لگولاس گذاشته. او در این تیزر، هنگام تیراندازی دیده شده و جزو شخصیت‌‌های مهم سریال محسوب می‌‌شود. اینطور که به‌نظر می‌‌رسد، اکنون نوبت آروندیر است که جایگزین لگولاس شده و تیرانداز دوره دوم است. در ادامه گوی آتشینی در حال سقوط به زمین است. بعید به‌نظر می‌‌رسد که این گوی آتشین، پرتاب یک توپ جنگی باشد؛ احتمالا شهاب‌سنگی است که در برخورد با زمین اتفاقات جدید و البته عجیبی را رقم خواهد زد. یکی از نکات تریلر سریال ارباب حلقه‌‌ها، دستی است که در سکانس آخر دیده می‌‌شود. باتوجه به نوع فیلم‌برداری و پایان‌بندی تریلر با این دست‌‌ها می‌‌توان اینطور برداشت کرد که این دست برای بازیگری است که قرار است شخصیت اصلی این سریال پنج‌فصلی باشد.

سریال هم موفقیت سه‌گانه را خواهد داشت؟

هواداران ارباب حلقه‌‌ها مشتاق هستند تا ببینند آیا سریال هم می‌‌تواند موفقیت سه‌گانه محبوب پیتر جکسون را داشته باشد یا خیر؟ سه‌گانه‌‌ای که برنده 17اسکار شد. در پایان؛ جی‌‌دی پين، يکی از تهیه‌‌کنندگان همراه مک‌‌کی می‌‌گويد سوال اصلی اين است: «برای حفاظت از چيزهايی که بیش از همه دوستشان داری، تا کجای ظلمات حاضری بروی؟»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی