| کد مطلب: ۱۸۹۵

آینده مبهم جادوگر...

آینده مبهم جادوگر...

اخبار ضد و نقیض درباره علی کریمی که از دو سو درباره او هشدار می دهند

اخبار ضد و نقیض درباره علی کریمی که از دو سو درباره او هشدار می دهند

علی کریمی که پیش از شروع اعتراضات اخیر به کشور امارات رفته بود؛ با انتشار توئیتی بار دیگر خبرساز شد. او در جدیدترین توئیت‌اش به این موضوع اشاره کرده که بارها از سوی افراد مختلف تهدید شده و جان خودش و خانواده‌اش در خطر است. این توئیت بعد از شایعه ربودن او با همکاری مهران مدیری منتشر شد. کمتر کسی تصور می‌کرد علی کریمی بیش از 30روز در صدر اخبار رسانه‌های ایران قرار بگیرد. از شروع توئیت‌های تند او تا ملایم شدن صحبت‌هایش و این آخر اشاره به این‌که از طرق مختلف او را تهدید کرده‌اند. هرچند سخنگوی دولت می‌گوید، منعی برای بازگشت علی کریمی وجود ندارد اما با انتشار عکس جدیدی از علی کریمی بعید به‌نظر می‌رسد او قصدی برای بازگشت داشته باشد.

پای مهران مدیری هم به ماجرای «کریمی» باز شد

کمتر کسی تصور می‌کرد روزی خبری منتشر شود که مهران مدیری و علی کریمی را مقابل هم قرار دهد. باتوجه به این‌که علی کریمی اصولا علاقه‌ای به مصاحبه‌های تلویزیونی ندارد، طبعا حضور او در برنامه دورهمی هم امکان‌پذیر نبود اما حالا شرایط طوری چرخیده که این‌دو مقابل هم قرار گرفتند؛ هرچند شاید ناخواسته. مهران مدیری در روزهای آغازین اعتراضات مردم با انتشار ویدئویی اعلام کرد، به هیچ عنوان نمی‌خواهد حتی «یک فریم» از تصویر او از صداوسیما پخش شود. بعد از انتشار این ویدئو دست‌اندرکاران برنامه دورهمی اعلام کردند مهران مدیری دستمزدش را از این برنامه به صورت کامل دریافت کرده و اساسا چنین حقی ندارد که جلوی پخش برنامه‌ای را بگیرد. همچنین مهران مدیری نیز بعد از گذشت دوهفته از جنجال‌های شکل‌گرفته درمورد خودش، ویدئو جدیدی منتشر کرد و گفت، مالکیت هر اثری که در صداوسیما ساخته برای خود تلویزیون است و درباره پخش یا پخش نشدن‌شان هم خود این رسانه تصمیم می‌گیرد. او در ادامه نیز گفت، با تجزیه کشور مخالف است و اصولا صحبت در فضای مجازی سوءتفاهم‌های بسیاری را به‌بار می‌آورد. این چرخش مدیری اما برای او تبعات گسترده‌ای داشت و شایعه عجیبی علیه او ساخته شد.

حواشی این روزهای مهران مدیری و نقشه ربودن علی کریمی در امارات گره خورده که بنا بر ادعایی که ابتدا در فضای مجازی و سپس در رسانه‌های خارج از کشور منتشر شده، قرار بوده توسط مهران مدیری و با قرار ملاقات حضوری در شهر دوبی انجام شود! روایت بیشتر که توسط یکی از خبرنگاران خارج از ایران منتشر شد موضوع را عجیب‌تر از قبل می‌کند؛ با این توضیح که مهران مدیری با یکی از دوستان نزدیک علی کریمی در امارات تماس گرفته تا کریمی را راضی به یک دیدار خصوصی کند. کریمی بعد از مخالفت‌های بسیار سرانجام راضی به این دیدار می‌شود اما در لحظات آخر یکی از دوستان کریمی به او اطلاع می‌دهد که این سناریو یک تله است و نباید به دیدار مدیری برود. این موضوع در ۲۴ساعت گذشته به یکی از داغ‌ترین موضوع‌های فضای مجازی بدل شد. علی کریمی و مهران مدیری شخصا به این شایعه عجیب هیچ واکنش رسمی‌ای نشان ندادند. پس از چند ساعت اما مشاور و مدیر برنامه‌های علی کریمی با انتشار توئیتی اعلام کرد، هیچ تماسی از سوی مهران مدیری با کریمی برقرار نشده بود. همچنین مدیران شبکه نسیم (شبکه‌ای که برنامه دورهمی در آن پخش می‌شود) اعلام کردند، اساسا مهران مدیری هیچ تماسی با علی کریمی نداشته و سفر اخیر او هم که در بازگشت با حواشی همراه شد، به دوبی نبوده، بلکه پرواز بازگشتش از مبدأ یک کشور اروپایی به مقصد تهران انجام شده است. رضا فاضلی، مشاور و مدیر برنامه‌های علی کریمی، با انتشار توئیتی اعلام کرد: «علی کریمی و خانواده‌اش، مکرراً تهدید می‌شوند. ولی هیچ تماسی از طرف مهران مدیری با او برقرار نشده است.» فاضلی، دلیل انتشار این خبر را برای «گمراهی افکار عمومی» دانست. همچنین پرستو صالحی، بازیگر ایرانی ساکن ترکیه، تصویری از گفت‌وگوی خصوصی خود با علی کریمی در اینستاگرام را به اشتراک گذاشت، که در این گفت‌وگو، ستاره پیشین فوتبال ایران هم خبر ربودن خود را تکذیب کرد و مدعی شد، برخی این خبر را برای مشغول کردن ذهن مردم و به نوعی حواس‌پرتی منتشر کرده‌اند.

توئیت علی کریمی؛ تایید یا رد شایعه؟

علی کریمی که در قیاس با روزهای قبل، فعالیت کمتری در شبکه‌های اجتماعی دارد با انتشار توئیتی بعد از شایعات اخیر ربودن او، اعلام کرد با تماس‌های مختلف نه به صورت مستقیم، او و خانواده‌اش بارها تهدید شده‌اند. تحلیل‌های بسیاری از این صحبت علی کریمی مطرح شد. بسیاری عقیده داشتند او به‌صورت غیرمستقیم شایعه ربودنش را تایید کرده اما عده دیگری می‌گویند علی کریمی با توجه به صراحت لهجه‌ای که همیشه داشته اگر چنین موضوعی حقیقت داشت، خیلی شفاف در موردش صحبت می‌کرد. یکی از خبرگزاری‌های دولتی اما موضوع دیگری را بیان می‌کند. این خبرگزاری دولتی عقیده دارد «پروژه کشته‌سازی» اپوزوسیون کلید خورده و اتفاقا باید مراقب جان علی کریمی باشیم! این خبرگزاری در ادامه گزارشی که منتشر کرده معتقد است، علی کریمی برای خودنمایی چنین رفتارهایی انجام داده و حالا عناصر اپوزوسیون برای ایجاد شوک جدید دنبال ریختن خون علی کریمی هستند تا به‌نوعی از کشته شدن شماره هشت سابق تیم‌ملی ایران و باشگاه پرسپولیس استفاده کنند. آنها عقیده دارند، باتوجه به محبوبیتی که علی کریمی بین مردم دارد و چهره‌ای شناخته‌شده‌تر از سایر افراد است، اپوزوسیون نیاز ندارد روی شناخت این ستاره فوتبال از لحاظ زمان وقت صرف کند.

یک عکس و هزار ناگفته

سوال اساسی اما در مورد آینده حرفه‌ای و زندگی شخصی علی کریمی این است که او می‌تواند به ایران بازگردد یا خیر؟ باتوجه به فعالیت‌های مجازی‌ای که او در یک‌ماه اخیر انجام داده، نظر یک مقام مسئول درخصوص بازگشت کریمی به کشور و شرایط آتی او، اهمیت ویژه‌ای دارد. سوم آبان‌ماه بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی با حضور در دانشگاه قم درخصوص بازگشت علی کریمی به ایران گفت: «علی کریمی می‌تواند به کشور برگردد، کسی با او مشکلی ندارد؛ اجازه نمی‌دهند صدای حقیقت به گوش ورزشکاران برسد.»

پیش‌تر و در تاریخ 18مردادماه 1400 نیز رئیس قوه‌قضائیه با بیان دیگری، صحبت‌های سخنگوی فعلی دولت را مطرح کرده بود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای گفته بود، هیچ ایرانی‌ای که تبعه ایران و اکنون در خارج از کشور است، ممنوع‌ازورود نیست و منعی برای بازگشت به کشور ندارد، به‌نفع آنهاست برگردند تا از وضعیت بلاتکلیفی خارج ‌شوند. جدیدترین خبر از علی کریمی اما عکسی است که یکی از خبرنگاران حوزه فیتنس در اینستاگرام شخصی خودش منتشر کرده، اما این‌که در دیدارش با علی کریمی چه گفته را به روزهای آتی موکول کرده است. چهره جدید علی کریمی اما نشان می‌دهد او دیگر آن کریمی سابق نیست. چهره‌ای با خستگی بسیار، ریش‌های سراسر سفید و احتمالا بی‌‌تمایل به بازگشت؛ حداقل باتوجه به شرایط فعلی و اتفاقاتی که رخ داده است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی