| کد مطلب: ۱۷۵۷۳

افزایش نگرانی‌ها از تشدید حملات در خاورمیانه

افزایش نگرانی‌ها از تشدید حملات در خاورمیانه

روز گذشته حزب‌الله لبنان محل تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حمایت از مردم پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به روستاهای مقاوم جنوب لبنان و خانه‌های مردم به‌ویژه در شهر میس‌الجبل، رزمندگان مقاومت اسلامی روز شنبه با استفاده از سلاح‌های مناسب، ساختمان مورد استفاده نظامیان دشمن صهیونیستی در شهرک صهیونیست‌نشین المناره را هدف قرار دادند که به‌صورت مستقیم مورد اصابت قرار گرفت.»

حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس اسرائیلی‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است. تاکنون ده‌ها هزار اسرائیلی از ترس حملات مقاومت از این شهرک‌‌های نزدیک مرز لبنان فرار کرده‌اند.

از سوی دیگر گروه‌های مقاومت اسلامی عراق آمادگی خود را برای جنگیدن در کنار حزب‌الله لبنان در صورت حمله تجاوزگرانه گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به این کشور اعلام کردند.

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابعی در مقاومت اسلامی عراق بدون ذکر نام نوشت که کتائب حزب‌الله، کتائب سید‌الشهدا و جنبش النُجَباء عراق اعلام کردند که در صورت موافقت حزب‌الله لبنان، آمادگی دارند برای مقابله با هرگونه تجاوز صهیونیست‌ها به لبنان در کنار حزب‌الله بجنگند.

«کاظم الفرطوسی»‌ سخنگوی کتائب سیدالشهدا عراق نیز تاکید کرد حزب‌الله لبنان دارای امکانات عالی، تجهیزات کامل، تسلیحات بی‌نظیر و تعداد زیادی رزمنده است که بدون توجه به امکانات دشمن، برای مقابله با بزرگترین تجاوز کافی است.

وی افزود: «با این وجود، چنانچه به حضور مجاهدین عراقی در جنوب لبنان نیاز باشد، ما در خط اول مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی خواهیم بود زیرا این یک موضوع اسلامی و عربی است که مرزها در آن جایی ندارد.»

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ۱۶ خرداد لبنان را به انجام «عملیاتی قوی» تهدید کرده بود. پیشتر شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از نتانیاهو گفته بود که ارتش اسرائیل برای انجام عملیات قوی در جبهه شمال (سرزمین‌های اشغالی با لبنان) آمادگی دارد. این ادعاهای نتانیاهو درحالی است که تعدادی از افسران ارتش رژیم اسرائیل از جمله «گرشون هاکوهن» ژنرال ذخیره ارتش پیشتر در گفت‌وگو با شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی گفته بود که تل‌آویو نمی‌تواند نبرد با حزب‌الله را به نفع خود به پایان برساند.

وی با اذعان به ناتوانی ارتش رژیم اشغالگر در مقابله با حزب‌الله لبنان گفته بود: «اسرائیل قدرتی را که با آن بتواند به تهدید حزب‌الله پایان دهد، در اختیار ندارد.»

وی خاطرنشان کرد: «دشمن می‌داند که هیچ جایی از دست پهپادها و موشک‌های ما در امان نخواهد بود. دشمن همچنین می‌داند که ما توانایی رسیدن به اهداف خود را داریم. آنها می‌دانند آنچه در دریای مدیترانه در انتظارشان است، بسیار بزرگ است.»

رژیم صهیونیستی از حملات حزب‌الله لبنان به نیروگاه‌ها و قطع برق ابراز نگرانی کرده و رادیو ارتش رژیم صهیونیستی بامداد شنبه در گزارشی گفت که خرید موتورهای برق شخصی در اسرائیل ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری «سما» فلسطین، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که افزایش ۵۰۰ درصدی خرید موتوربرق خانگی از ترس آن صورت می‌گیرد که حزب‌الله نیروگاه‌های اصلی برق اسرائیل در هرگونه جنگ احتمالی آینده را نابود کند.

یک پایگاه خبری رژیم صهیونیستی نیز در این باره هشدار داد: «جنگ در شمال اسرائیل بیش از هر زمان دیگری نزدیک است.»

از سوی دیگر، مقامات ارشد نظامی رژیم اسرائیل نسبت به هرگونه تشدید تنش با حزب‌الله هشدار داده‌اند. در همین ارتباط، «اسحاق بریک» یکی از فرماندهان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب هشدار داد: «حمله به حزب‌الله، جنگی گسترده و منطقه‌ای را به دنبال خواهد داشت.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی