| کد مطلب: ۱۷۰۵۲

قطع شریان‌های حیاتی اسرائیل

قطع شریان‌های حیاتی اسرائیل

علی باقری‌، سرپرست وزارت امور خارجه ایران دیروز در نشست فوق‌العاده گروه دی ۸ در استانبول گفت: قطع شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی و قطع روابط سیاسی و اقتصادی و تحریم نفت، انرژی و کالاهای رژیم صهیونیستی گامی لازم و بدیهی در برابر اقدامات تجاوزکارانه این رژیم در کشتار و تخریب گسترده در نوار غزه است.

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه دیروز ۱۹ خرداد در نشست فوق‌العاده شورای وزیران گروه دی ۸ در استانبول طی سخنانی یاد رئیس‌جمهور فقید، آیت‌الله رئیسی و وزیر خارجه فقید، حسین امیرعبداللهیان که در هشت ماه گذشته نقش بارزی در تلاش‌ها و رایزنی‌های کشورهای اسلامی در جهت حمایت و پشتیبانی جمعی کشورهای اسلامی از ملت فلسطین در قبال نسل‌کشی و کشتار رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم و مقتدر غزه ایفا کردند، گرامی داشت.

وی افزود: پس از هشت ماه حملات رژیم صهیونیستی، کماکان با بی‌عملی جامعه بین‌المللی در پایان دادن به این جنایات بی‌سابقه مواجه هستیم. وضعیت جاری در گذرگاه رفح نیز جهان را در آستانه یک فاجعه انسانی دیگر قرار داده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است باید تمام تمرکز و ظرفیت‌های کشورهای اسلامی و کشورهای عضو سازمان دی۸ در این جهت هدایت شود.

باقری افزود: قطع شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی و قطع روابط سیاسی و اقتصادی و تحریم نفت، انرژی و کالاهای رژیم صهیونیستی گامی لازم و بدیهی در برابر اقدامات تجاوزکارانه این رژیم در کشتار و تخریب گسترده در نوار غزه است.

وی گفت: شناسایی حق شناخته‌شده ملت فلسطین و مقاومت مشروع این ملت در برابر تجاوز و اشغال براساس اصول حقوق حقوق بین‌الملل، شناسایی رژیم اسرائیل به‌عنوان رژیمی تروریستی و ایجاد یک ماموریت ویژه بین‌المللی برای رسیدگی به جنایت اسرائیل نزد محاکم بین‌المللی از جمله سایر اقدامات مؤثر کشورهای عضو در این مقطع حساس است.

سرپرست وزارت خارجه اضافه کرد: رای اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری در خصوص منطقه رفح که ناظر بر سه محور اساسی «توقف حمله»، «عدم ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه» و «تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی» است می‌تواند مبنا قرار گیرد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی