| کد مطلب: ۱۴۸۱۸

هوشیار و همدل بایستید

هوشیار و همدل بایستید

حزب اتحاد ملت در خصوص حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق و پاسخ ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از متن این بیانیه آمده است:«نهادهای بین‌المللی که پس از دو جنگ خانمان‌سوز و ویران‌گر بزرگ در جهان، بنا نهاده شدند تا تلاشی باشند برای جلوگیری از تکرار فجایع بشری، عملاً در مقابل جنایات این مولود منحوس، ناکارآمد بوده و هستند. گویی اسرائیل تنها استثنائی است که حق دارد هر چه می‌خواهد انجام دهد و دولت‌های حامی آن حتی از محکومیت کلامی آن طفره می‌روند. آخرین نمونه این رفتار‌، نحوه مواجهه با حمله به کنسولگری ایران در دمشق بود.»

در بخش دیگر این بیانیه آمده است:«حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، با تاکید بر محکومیت تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و باور به حق دفاع مشروع و لزوم ایجاد بازدارندگی، از متولیان امر در کشور می‌خواهد که با توجه به خواست دولت افراطی و آشوب‌زای اسرائیل برای گسترش بحران در منطقه، برای حاکمیت منطق و صلح پایدار و عادلانه در منطقه تلاش کند». 

همچنین این حزب نکاتی را ناظر به اتفاقات اخیر مطرح کرد و آورده است:«اسرائیل هرچند در شش‌ماه گذشته، ده‌ها هزار انسان بی‌گناه را به قتل رسانده، صدها هزار نفر را آواره کرده و ویرانی گسترده‌ای را در باریکه غزه به بار آورده است، ناتوان از دستیابی به اهدافی است که در ابتدای جنگ اعلام کرد. به همین دلیل و در شرایط شکست فاحش اخلاقی در سطح افکار عمومی جهان که به تدریج دولت‌های متحد و حامی را هم ناگزیر به انتقاد کرده است، گسترش دامنه جنگ و کشاندن پای دیگران به منجلاب جنگ را راه نجات خود یافته است. در این شرایط، مسئولان امر باید تلاش کنند با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها به‌ویژه کنش فعال دیپلماتیک در کنار توان دفاعی بازدارنده، این نقشه شوم رژیم صهیونیستی را برهم زنند».

در پایان این بیانیه نیز آمده است:«بر حاکمیت و همه نخبگان و دلسوزان است که در شرایط تهدید خصم بیرونی، با شدت در برابر دشمنان، هوشیار و همدل و هم‌صدا بایستند و در میان خود به رحم و مروت و مدارا عمل کنند.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی