| کد مطلب: ۱۷۰۸۷

آغاز روند انصراف‌ها

آغاز روند انصراف‌ها

روند انصراف‌ها کلید خورد و نامزدهای اصولگرایی که از انتخابات کنار رفتند، پس از اعلام تصمیم خود با محسن رضایی دیدار کردند.

اخبار حاکی از آن است که رضایی سازوکاری تحت عنوان «اجماع نیروهای انقلاب» راه‌اندازی کرده و احتمالاً نقش‌آفرینی او طی روزهای آینده در این انتخابات پررنگ‌تر خواهد شد.

انصراف منظور

manzoor

اولین نامزدی که انصراف خود را از ادامه حضور در روند انتخابات اعلام کرد، داود منظور بود. منظور، رئیس پیشین سازمان امور مالیاتی و رئیس فعلی سازمان برنامه و بودجه در دولت سیزدهم که یکی از ۵ کاندیدای دولتی در این انتخابات بود، انصراف خود را با انتشار یک پست در شبکه ایکس (توئیتر) اعلام کرد.

منظور نوشت: «با عنایت به حضور گسترده نامزدهای جبهه انقلاب در انتخابات ریاست‌جمهوری و وجود گزینه‌های اصلح در جمع ایشان، بدینوسیله ضمن فراخوان مردم شریف ایران به مشارکت حداکثری، مراتب انصراف خود را از ادامه کاندیداتوری اعلام می‌نمایم.»

منظور در پست دیگری نیز نوشت: «از نامزدهای جبهه انقلاب انتظار می‌رود در کلیه مراحل انتخابات برای وفاق حداکثری تلاش کنند. حال که به علت محدودیت فرجه زمانی، فرصت اجماع‌سازی قبل از مهلت ثبت‌نام فراهم نشد، فرصت باقیمانده را باید غنیمت شمرد. از خود شروع کنیم.»

این مقام دولت سیزدهم در پایان پست خود از هشتگ‌های محسن رضایی و انتخابات ۱۳۹۲ استفاده کرد که می‌تواند اشاره‌ای به شکست رای و نامزدهای اصولگرا در جریان این انتخابات داشته باشد.

خروج رویانیان

bbf8fa69bea73f5fa487dc5dab70835e

محمد رویانیان، رئیس پیشین پلیس راهور کشور، مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس و نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری نیز روز گذشته انصراف خود را از حضور در رقابت اعلام کرد.

رویانیان در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در پاسخ به پرسشی درخصوص تصمیمش برای حضور در صحنه انتخابات گفت: «در این زمینه جلسه‌ای با آقای محسن رضایی داشتیم و در آن جلسه تصمیم بر این شد که به جهت وحدت حداکثری جریان انقلاب و پرهیز از تعدد کاندیدا، اینجانب از ادامه حضور در رقابت‌‌های انتخاباتی انصراف بدهم.» تصویری از دیدار رویانیان و محسن رضایی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

نامزدها حق اعتراض به ردصلاحیت را ندارند

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در یک برنامه تلویزیونی راجع به اعتراض احتمالی نامزدها به ردصلاحیت از سوی شورای نگهبان، گفت: «کاندیدا‌ها بعد از اعلام اسامی از سوی شورای نگهبان حق اعتراض ندارند. در قانون هم اعتراضی به بررسی صلاحیت‌ها نیامده است. اینکه در شرایطی قرار بگیرند یا پس از انتخابات نسبت به اعلام نتایج اعتراض داشته باشند، در قانون پیش‌بینی شده است.»

کشمکش درباره جایگاه حقانیان

Vahid_Haghanian_(01)

حضور وحید حقانیان از مسئولان دفتر رهبری در انتخابات بحث‌برانگیز بوده است. شایعات و صحبت‌های مختلفی درباره جایگاه شغلی فعلی حقانیان طی روزهای گذشته مطرح شد.

حتی محمدحسین خوشوقت، مدیرمسئول سایت فرارو و برادر همسر سیدمصطفی خامنه‌ای یکی از فرزندان مقام رهبری، در توئیتر و در واکنش به یکی از فعالان رسانه‌ای مقیم خارج از کشور نوشته بود که وحید حقانیان بیش از یک سال است که بازنشسته شده و ارتباطی با دفتر رهبری ندارد.

این مدیر رسانه‌ای روز گذشته در تکمیل اظهارنظر قبلی خود، در شبکه ایکس نوشت: «در تماسی که امروز با آقای وحید حقانیان داشتم اطلاع یافتم که پس از مدتی استراحت خودخواسته، اخیراً در همان سمَتی که اعلام کرده‌اند در دفتر رهبری مشغول به همکاری‌اند و نامزدی‌شان نیز بنابر تصمیم شخصی بوده است. ‌

ایشان در صورت تاییدصلاحیت، حضور انتخاباتی جذابی خواهد داشت!» وحید حقانیان در کلیپ تبلیغاتی خود از عنوان «مشاور و دستیار ارشد در امور اجرایی دفتر مقام معظم رهبری» استفاده کرده بود.

جزئیات مناظره‌های تلویزیونی

ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری صداوسیما جزئیات مناظرات تلویزیونی و تولیدات رسانه‌ای انتخابات را اعلام کرد. براساس اطلاعیه شماره ۲ این ستاد که پنجشنبه گذشته توسط معاونت سیما منتشر شد، هر نامزد ریاست‌جمهوری، در برنامه مناظره‌های انتخاباتی؛ فرصت ۱۰۵۰ دقیقه‌ای برای تبلیغات خواهد داشت.

پیرو تصویب پیشنهادهای ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری رسانه ملی در کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات، برای نامزدهای ریاست‌جمهوری علاوه بر برنامه‌های زنده، تهیه دو مستند تلویزیونی ۳۰ دقیقه‌ای، دو مستند رادیویی ۳۰ دقیقه‌ای و نیز ۳۱ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای روبه دوربین برای گفت‌وگو با مردم هر یک استان‌های کشور از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای نامزدهای محترم انتخابات ریاست‌جمهوری است که در صورت تمایل به استفاده از این ظرفیت‌ها لازم است از زمان باقیمانده تا آغاز فرصت قانونی تبلیغات برای تهیه و ضبط این برنامه‌ها استفاده کنند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی