| کد مطلب: ۸۸۰۴

مدیران

مدیران

افزایش تامین برق صنایع

rajabi1

افزایش تامین برق صنایع

برای نخستین‌بار در چهار ماه گرم سال، میزان تأمین برق صنایع بیش از میزان تأمین برق خانگی بود.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ضمن اعلام خبر پایان پیک مصرف برق ۱۴۰۲ و آغاز برنامه‌ریزی‌ برای گذر از پیک سال آینده به جهش در تأمین برق صنایع اشاره کرد و گفت: برای نخستین‌بار در چهار ماه گرم سال میزان تأمین برق صنایع بیش از میزان تأمین برق خانگی بود. به گزارش ایسنا، مصطفی رجبی‌مشهدی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش‌بینی وضعیت تأمین برق در تابستان سال آینده، اظهار کرد: بخش خصوصی ۶۰ درصد از تولید برق کشور را برعهده دارد که در تابستان امسال خوب عمل کردند. نیروگاه‌های دولتی نیز با حداکثر ظرفیت در مدار بودند. وی افزود: یکی از اقدامات این بود که نیروگاه‌ها به موقع تعمیر شدند و با ظرفیت کامل در مدار قرار گرفتند و برنامه‌ریزی شده است که از ابتدای مهرماه نیز تعمیرات نیروگاه‌ها آغاز شود به‌گونه‌ای که قبل از ابتدای خردادماه در مدار قرار بگیرند. به‌‌رغم کمبود نقدینگی که در صنعت برق وجود داشت، توانستیم از ظرفیت کامل نیروگاه‌ها استفاده کنیم و با موفقیت پیک را پشت سر بگذاریم. این مقام مسئول با تاکید بر این‌که تاکنون ۱۵/۸درصد رشد تولید صنایع رقم خورد که عدد بزرگی است، اظهار کرد: این در حالی است که در طول ۱۰ سال اخیر رشد صنایع حدود ۱۴ درصد بوده است و صنعت برق توانست به‌‌رغم سالی بسیار گرم و شرایط خاص این اتفاق را رقم بزند.

shahmirzaee morteza

ارزآوری 16 میلیارد دلاری

ارزآوری صادرات محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۶ میلیارد دلار بوده که ۱۴ و نیم میلیارد دلار آن در سامانه نیما به‌عنوان ارز صنعت پتروشیمی عرضه شد که در حوزه تعادل‌بخشی به بازار ارز نقش بسزایی داشت.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه ۱۶ میلیارد دلار ارزآوری صادرات محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ برای کشور ارزآوری داشته است، گفت: ۲۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات پتروشیمی در پنج ماه نخست ۱۴۰۲ پرداخت شده است. به گزارش ایرنا، مرتضی شاهمیرزایی اظهار کرد: در صنعت پتروشیمی برنامه‌های گذشته با روی کار آمدن دولت بازبینی شد و حرکت عمودی به سمت زنجیره ارزش در دستور کار قرار گرفت تا در حوزه تولید موادی مثل متانول اتیلن به سمت توسعه زنجیره ارزش برای به دست آوردن ارزش افزوده بیشتر حرکت کنیم. معاون وزیر نفت گفت: یکی از چالش‌های اصلی ما دانش فنی است که یک شرکت دانش‌بنیان را متمرکز بر حوزه دانش فنی کرده‌ایم. بعد از ۱۱۳ سال از جوشش نفت که وابسته به کاتالیست خارجی هستیم، برنامه‌ریزی شده که تا پایان دولت در این زمینه خودکفا شویم. وی خاطرنشان کرد: سند جامع کاتالیست هم آماده شده و به جرگه صادرکنندگان کاتالیست پیوسته‌ایم که نتیجه اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است. به سایر مجموعه‌ها هم اعلام کردیم که کاتالیست مورد نیاز خود را باید از این شرکت‌ها تأمین کنند. معاون وزیر نفت گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها تمام محصولات پتروشیمی تولیدی در جهان باید در داخل تولید و زنجیره ارزش تکمیل شود و اصل دیگر این بود که برای کاهش وابستگی شرکت‌های داخلی به خارج بومی‌سازی کاتالیست‌ها را اجرایی کردیم. خوشبختانه بسیاری از کشورهای صاحب‌نام سفارش ساخت کمپرسور و پمپ از ایران داده‌اند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی