سینمای بهراستی حقیقت؟
مصداق بارز برجستهترین و پرمخاطبترین فیلمهای جشنواره امسال «سینماحقیقت»، بیشک دو فیلم است که تهیهکنندهاش محمد کارت بود و بیشترین حضور مخاطبان را در سالن نمایش داشت. فیلمهایی که سرراه ماست خریدن، میتوان ساخت؛ موقعیتسازی میزانسنهای بسیار فرمایشی و کاذب در «تورگی» و نقاط عطف کاذب و دستکم گرفتن فهم مخاطب در رفتارهایی که برای آدمهای فیلم طراحی شده است از یکسو و عدم وجود دلایل کافی برای سکانسهای پایانی فیلم از سوییدیگر، شومن بودن و عدم درک کارت از فیلم مخاطب سینمای مستند را میرساند