| کد مطلب: ۱۸۹۵۵

کیهان از روز بعد از انتخابات جوسازی را شروع کرد

کیهان از روز بعد از انتخابات جوسازی را شروع کرد

از روز بعد از انتخابات، روزنامه کیهان شروع کرده تا الان؛ وقتی به خود آقای پزشکیان نمی‌توانند حرفی بزنند چون رأی مردم را دارد، شروع می‌کنند به فحاشی علیه کسانی که آقای پزشکیان آن‌ها را به کار گرفته است. لذا قطعاً برای وزرا، مسئولان و مدیران ایشان، جوسازی‌هایی ایجاد خواهند کرد. مهم این است که دولت دچار حاشیه‌سازی‌هایی که می‌خواهند برای آن انجام دهند، نشود.

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با جماران درباره چالش‌های پیش روی رئیس‌جمهور جدید گفت: «ایشان در همه زمینه‌ها چالش دارد و این‌گونه نیست که بدون چالش باشد. الان در انتخاب نیروها، کلی مشکل دارد. در بین تمام افراد حتی آن‌هایی که علیه دکتر پزشکیان فعالیت کردند، توقع ایجاد شده تا در کابینه ایشان حضور داشته باشند؛ کسانی که بیشترین فعالیت تخریبی را علیه ایشان کردند، به زبان درآمده‌اند.»

وی اضافه کرد: «این معلول سوءتفاهمی است که وقتی دکتر پزشکیان گفتند که از همه نیروها استفاده می‌کنیم، آن‌ها هم فکر کردند کسانی که مخالف خط و مشی و روش‌های ایشان هستند می‌توانند نقشی داشته باشند. درحالی‌که کسانی که آقای پزشکیان را قبول ندارند و راه و روش ایشان را نمی‌پذیرند، معنا ندارد از آن‌ها استفاده شود و نمی‌توانند نقش سازنده‌ای در کنار ایشان بازی کنند.»

کرباسچی درباره رفع فیلترینگ و وعده‌هایی که آقای پزشیکان در زمان تبلیغات مطرح کرد، توضیح داد: «آقای پزشکیان وعده‌هایی داده و مردم منتظرند ببینند آدمی که گفته گردنم را پای این حرف‌ها می‌گذارم چه می‌کند؟ به نظر من اولین و راحت‌ترین مسئله ایشان، مسئله رفع فیلترینگ است. لذا اولین قدم ایشان برداشتن فیلترینگ است و مردم این توقع را از دکتر پزشکیان دارند چون که گفت: اگر نتوانم، کنار می‌روم.»

وی تاکید کرد: «به نظر من دکتر پزشکیان این توانایی را دارد و نهادهایی که مسئول هستند یک اراده جدی برای حل این مسئله باید داشته باشند چون این مشکلِ عموم مردم است؛ مردم این همه فیلترشکن بخرند که چه شود؟ کدام کشور این‌گونه اداره می‌شود که ما این‌گونه کشورمان را اداره می‌کنیم؟ کدام کشور از طریق فضای مجازی با اعصاب مردم بازی می‌کند که ما بازی می‌کنیم؟ من مطمئنم که ایشان حتماً تلاش‌اش را در این زمینه خواهد کرد و امیدواریم دستگاه‌های ذیربط با دکتر پزشکیان همکاری کنند تا ایشان به قولش عمل کند. به قول ایشان، در شرایط بحرانی که برای کشور مسائل خاصی به وجود می‌آید همه جای دنیا این کار انجام می‌شود اما در شرایط عادی چرا مردم را دچار آسیب و مشکل کنیم؟»

کرباسچی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره نحوه برخورد با افراطیون و کسانی که بحران تولید می‌کنند، اظهار داشت: «در این زمینه باید آقای رئیس‌جمهور و مسئولینی که انتخاب می‌شوند، تلاش کنند تا دچار حاشیه‌پردازی‌ها نشوند. شعر معروفی است که «مه فشاند نور و ... عو عو کند»، کسی که کار، خدمت و تلاش‌اش به گونه‌ای باشد که مردم راضی باشند و مسائل مردم حل شود، نه به حرف‌هایی که در محافل دینی و غیردینی و فضای مجازی زده می‌شود گوش می‌دهد، و نه به تبلیغات افرادی که از اول معلوم است که منافع و مقاصد سیاسی و مالی آن‌ها با آمدن آقای پزشکیان آسیب خورده است که البته تعداد زیادی هم هستند.»

وی تاکید کرد: «این‌ها حتماً در مسائل مختلف جوسازی می‌کنند. از روز بعد از انتخابات، روزنامه کیهان شروع کرده تا الان؛ وقتی به خود آقای پزشکیان نمی‌توانند حرفی بزنند چون رأی مردم را دارد، شروع می‌کنند به فحاشی علیه کسانی که آقای پزشکیان آن‌ها را به کار گرفته است. لذا قطعاً برای وزرا، مسئولان و مدیران ایشان، جوسازی‌هایی ایجاد خواهند کرد. مهم این است که دولت دچار حاشیه‌سازی‌هایی که می‌خواهند برای آن انجام دهند، نشود. اگر دولت با خدمت به مردم، مشکلی را از آنان حل کرد، اگر دولت کاری کرد که برقِ صنایع قطع نشد، اگر دولت کاری کرد که مردم به خاطر اینترنت این همه هزینه پرداخت نکنند و کسب و کارشان آسیب نبیند، اگر مردم دیدند کسی در خیابان یقه آنان را نمی‌گیرد و به آن‌ها بی‌احترامی و توهین نمی‌کند، قدر دولت را خواهند دانست و به حاشیه‌ها توجه نمی‌کنند. همین قدر که دولت مزاحم مردم نشود و آنان بتوانند به صورت عادی زندگی کنند، کفایت می‌کند؛ چون مردم می‌توانند برای خودشان زندگی کنند.»

وی اضافه کرد: «ما در دستگاه‌های مختلف، برای مردم مشکلات و گرفتاری درست می‌کنیم. لذا اگر مردم زندگی خوبی داشته باشند، هر کس هر تبلیغاتی کند، تأثیری در زندگی مردم نخواهد داشت. چون مردم می‌بینند که دولت خدمت می‌کند و با مشکلات مبارزه و امور آنان را در مسائل داخلی، خارجی فرهنگی، اقتصادی و... حل و فصل می‌کند. به نظر من، دولت نباید دچار حاشیه‌سازی شود. دولت حاشیه‌ها را رها کند، هر کس هر چه می‌خواهد بگوید، دولت کار خودش را کند و مشکلات را حل کند.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی