| کد مطلب: ۲۴۰۰۱

درخواست ایران از سازمان ملل برای مهار کردن جنگ افروزی اسرائیل

درخواست ایران از سازمان ملل برای مهار کردن جنگ افروزی اسرائیل

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز با اشاره به سالروز سازمان ملل و با بیان اینکه این سازمان به نهادی غیرکارآمد تبدیل شده، گفت: دولت‌های مسئولیت‌شناس عضو سازمان ملل باید برای مهار کردن جنگ افروزی رژیم صهیونیستی دست به اقدام بزنند..

به گزارش هم‌میهن آنلاین، اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) سوم آبان‌ماه و همزمان با سالروز سازمان ملل با طرح این پرسش که سازمان ملل, امروز کجاست؟ گفت: امروز، روز سازمان ملل در سال ۲۰۲۴، مصادف است با سیصد و هشتاد و چهارمین روز از نسل‌کشی مستمر در غزه.

به گزارش فارس، در پی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در یک سال گذشته بیش از ۴۲ هزار نفر له شهادت رسیده‌اند. بر اساس آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت غزه در این بازه زمانی ۴۲ هزار و ۷۱۸ نفر به شهادت رسیده‌ و ۱۰۰ هزار و ۲۸۲ نفر نیز مجروح شده‌اند.

بقایی در همین رابطه افزود: سازمان ملل که در ۲۴ اکتبر ۱۹۴۵ برای نجات نسل‌های آینده از مصیبت جنگ و قساوت و ارتقای حاکمیت قانون و عدالت تاسیس شد، اکنون به یک نهاد غیرکارآمد تبدیل شده که ناتوان از اتخاذ هرگونه اقدام جمعی مؤثر برای توقف نسل‌کشی هولناک در غزه و تجاوزات رژیم اسرائیل علیه لبنان است. 

به گزارش فارس، از سوی دیگر وزارت بهداشت لبنان بامداد امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که در یک سال حملات رژیم صهیونیستی به این کشور، ۲ هزار و ۵۷۴ نفر شهید و ۱۲ هزار و یک نفر نیز مجروح شده‌اند.

سازمان ملل فقط آمریکا نیست

سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآور شد: با کمال تأسف سازمان ملل به دلیل حمایت‌های بی‌قید و شرط آمریکا از موجودیت اشغالگر در حال از دست‌ دادن فلسفه وجودی خود است و اسرائیل چنان جری شده است که ۲۳۰ کارمند سازمان ملل را ظرف کمتر از یک سال می‌کشد، دبیرکل را عنصر نامطلوب اعلام می‌کند, منشور ملل متحد را پاره می‌کند، به دستور دیوان لاهه برای توقف نسل‌کشی بی اعتنایی می‌کند و روز به روز بر شدت و دامنه تجاوزاتش می‌افزاید.

بقایی خاطرنشان کرد: اما سازمان ملل فقط آمریکا نیست، دولت‌های مسئولیت‌شناس عضو سازمان ملل باید برای مهار کردن جنگ افروزی رژیم اسرائیل دست به اقدام بزنند

 

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی