| کد مطلب: ۱۸۹۶۹

محور مقاومت نباید در دام رژیم صهیونیستی بیفتد

احمد دستمالچیان، سفیر پیشین ایران در لبنان

محور مقاومت نباید در دام رژیم صهیونیستی بیفتد

در ابتدای امر باید به مناسبت شهادت آقای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، که از مجاهدان بزرگ عصر حاضر بود و در طول سالیان گذشته برای آزادی وطن خویش، فلسطین، جنگید و مجاهدی نستوه به حساب می‌آمد، تسلیت عرض کنم.

به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی همچنان خط تشدید بحران را در منطقه خاورمیانه دنبال می‌کند تا شخص نتانیاهو از ریاست کیان فلسطینی کنار نرود. نتانیاهو مدت‌هاست که با تشنج‌آفرینی و دامن زدن به بحران‌ها می‌خواهد خود و کابینه ائتلاف جنگی خودش را در اسرائیل سر پا نگه دارد و به هر قیمتی حاضر است که با جنایت و خونریزی قدرت خود را استمرار بخشد. به نظر می‌رسد با این انتخاب و ترور شهید هنیه، بحران در خاورمیانه بسیار عمیق‌تر می‌شود. در شرایطی که دولت جدیدی در ایران سر کار آمده‌است و خط مشی جدیدی در سیاست خارجی در پیش گرفته‌است و قصد داشت بحران‌ها را مدیریت کند و می‌توانست در این راه با توفیق زیادی مواجه شود، اما رژیم صهیونیستی در نخستین گام نخستین ضربه کاری را به پیام صلح و دوستی و برادری در منطقه و جهان وارد کرد و راه مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور جدید ایران را در آینده بسیار سخت کرد.

این ترور، به‌ویژه با توجه به اینکه در پایتخت ایران و بلافاصله پس از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور اسلامی ایران رخ داده‌است، بسیار هدفمند بود. رژیم صهیونیستی قصد دارد با تروری که سه‌شنبه‌شب در ضاحیه بیروت انجام داد و به نظر می‌رسد یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان را شهید کرد و تروری که بامداد چهارشنبه در تهران انجام داد، منطقه را به‌طور کامل در آتش خشم، غضب و بحران فرو ببرد، که این کار قطعاً تبعات سنگینی هم برای این رژیم در پی خواهد داشت. اما رژیم صهیونیستی با استیصال تمام این کارها را انجام می‌دهد و در واقع چنین اقدام‌هایی نوعی خودکشی تدریجی سیاسی، امنیتی و نظامی است که این رژیم بدون دوراندیشی نسبت به تبعات سنگین آن دست به این اقدام‌ها می‌زند. واقعیت این است که این اقدام‌ها در بلندمدت اقدام‌هایی انتحاری محسوب می‌شوند.

مهم این است که محور مقاومت و به‌خصوص جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری و زیرکی تمام این بحران ناخواسته را که رژیم صهیونیستی قصد دارد در منطقه تحمیل کند، به خوبی مدیریت کنند. جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت باید آگاه باشند که در آنچه رژیم صهیونیستی به عنوان دام در منطقه پهن می‌کند، گرفتار نشوند. جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت باید پاسخ جنایت‌های این رژیم را دقیق و حساب‌شده، در زمان مقتضی و شرایط مقتضی بدهند.

رژیم صهیونیستی هیچ سلاحی جز ترور و حذف فیزیکی شخصیت‌ها ندارد، اگر بنا بود که چنین اقداماتی در ۷۵ سال گذشته مؤثر باشد، تاکنون باید بارها گروه‌های مقاومت فلسطینی از بین می‌رفتند، چراکه این رژیم بسیاری از شخصیت‌های برجسته گروه‌های مقاومت فلسطینی را از طریق اقدامات تروریستی از میان برداشته‌است، اما هر زمان رژیم اسرائیل شخصیتی را حذف کرد، شخصیتی مهم‌تر، استوارتر و قاطع‌تر به میدان آمد و پرچم مبارزه را در دست گرفت.

رژیم صهیونیستی در ترفند حذف فیزیکی رهبران شکست خورده‌است و نمی‌تواند از این طریق توفیقی کسب کند. اسماعیل هنیه، مدت‌ها بود که در انتظار شهادت بود و در چندین گفت‌وگو و سخنرانی پیش‌بینی کرده‌بود که در معرض شهادت قرار دارد. اما تاریخ حماس نشان داده‌است که ترور رهبران این گروه، اثری بر اهداف و آرمان‌های آن بر جا نمی‌گذارد، همانگونه که به محض ترور شیخ احمد یاسین، آقای عبدالعزیز رنتیسی جانشین او شد و پس از ترور رنتیسی نیز رهبران بعدی حماس راه را ادامه دادند و قطعاً پس از شهادت اسماعیل هنیه، مجاهدی نستوه پرچم رهبری را در دست خواهد گرفت و این اقدام تروریستی تاثیری بر روند مبارزه با رژیم صهیونیستی نخواهد داشت، بلکه با عزمی راسخ‌تر و محکم‌تر این مسیر ادامه پیدا می‌کند و قطعاً روز‌های آینده روزهای انتقام سخت حماس و محور مقاومت علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی خواهد بود.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی