| کد مطلب: ۱۱۱۸۱

خبرسازان

farshidi فرشیدی

فشار خون در ۲۳ درصد جمعیت

معاون بهداشت وزارت بهداشت، آخرین نتایج پویش ملی سلامت را اعلام کرد و گفت: «جمعیت بالای ۱۸ سال، ۵۴ میلیون نفر برآورد شدند که در پویش شرکت داده شوند. الان حدود ۲۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۳۳ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال، دچار پرفشاری خون هستند.» به گزارش ایسنا، حسین فرشیدی درباره وضعیت اجرای پویش ملی سلامت، با هدف غربالگری پرفشاری خون و دیابت، گفت: «به ۱۰ روز پایانی پویش نزدیک هستیم. مهم‌ترین هدف این بود که بتوانیم برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع را به مردم بشناسانیم و در کنار آن، درباره دو عامل خطر مهم سلامتی به مردم آگاهی دهیم.» به گفته او، تا صبح روز گذشته، ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در این غربالگری شرکت کردند و روزانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزارنفر غربالگری می‌شوند. حدود ۵۰۰ هزارنفر پرفشاری خون و نزدیک به ۲۵۰ هزارنفر مشکوک به دیابت هستند و باید آزمایش تخصصی‌تر بدهند تا در مورد بیماری آنها به یقین برسیم.»

salajeghe سلاجقه

داده‌های محیط‌زیستی به‌روز نیست

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر این‌که داده‌های پژوهشی محیط‌زیست کشور به‌روز نیست، گفت: «متاسفانه سیاهه انتشار آلودگی هوا از سال ۹۶ تا امروز به‌روزرسانی نشده است، این درحالی‌است که در ۶ سال گذشته، قطعاً داده‌ها و درصدهای مربوط به آلاینده‌های هوا کاملاً تغییر کرده است.» به گزارش ایلنا، علی سلاجقه گفت: «داده‌های موجود در حوزه محیط‌زیست‌ برای انجام پژوهش‌ها ناکافی است و وظیفه مدیران سازمان محیط‌زیست این است که این داده‌ها را هرچه زودتر تکمیل و به‌روزرسانی کنند‌. سیاهه انتشار آلودگی هوا از سال ۹۶ تا امروز به‌روزرسانی نشده است، این درحالی‌است که در ۶ سال گذشته، قطعاً داده‌ها و درصدهای مربوط به آلاینده‌های هوا کاملاً تغییر کرده است، ولی متاسفانه هنوز سیاهه انتشار سال ۹۶ مدنظر ما قرار دارد.» 

Irna

یارانه ۲میلیونی برای رفت‌وآمد معلولان

با امضای تفاهم‌نامه بین وزارت تعاون، وزارت میراث فرهنگی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان، مبلغ ۲ میلیون تومان برای خرید بلیت‌های حمل‌ونقل هوایی، زمینی و ریلی به‌صورت نیم‌بها به حساب افراد دچار معلولیت شدید واریز خواهد شد. به گزارش ایرنا، علی‌محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: «این تفاهم‌نامه یک ائتلاف جدی بین دستگاه‌های متولی است تا افراد دچار معلولیت شدید بتوانند بلیت اتوبوس درون‌شهری را رایگان دریافت و دیگر بلیت‌های حمل‌ونقل ریلی، هوایی و دریایی بین‌شهری را به‌شکل نیم‌بها خریداری کنند.» افروز صفاری‌فرد، مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی، در ادامه گفت: «۷۴۲ هزار نفر دچار معلولیت شدید، تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند. در بازه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال، ۲۴۰ هزار نفر شناسایی شدند که ۶۰ درصد آنان مرد هستند. از میان این افراد، ۱۳۰ هزار نفر انتخاب و به‌واسطه این تفاهم‌نامه، حساب‌شان شارژ خواهد شد.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی