| کد مطلب: ۲۱۲۰۰

ادامه انفجار باتری‏‌ها در بیروت

ادامه انفجار باتری‏‌ها در بیروت

به دنبال انفجار همزمان دستگاه‌های پیجر نیروهای حزب‌الله، بخش دوم این عملیات تروریستی روز گذشته با انفجار دیگر دستگاه‌های ارتباطی و الکترونیکی در مناطق مختلف لبنان ادامه پیدا کرد.

همزمان با برگزاری مراسم تشییع مهدی عمار فرزند نماینده حزب‌الله در مجلس لبنان، گزارش اولین انفجار داده شد.  گزارش‌های نخستین حاکی از این بود که دستگاه‌های بیسیم منفجر شدند. اما اخبار و تصاویری که با فاصله چند دقیقه از سوی رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان‌دهنده انفجار دستگاه‌های مختلفی که از باتری استفاده می‌کردند بود.

براساس گزارش‌ها، بیسیم‌های واکی‌تاکی (برد کوتاه)، لب‌تاپ، دستگاه‌‌های رادیو، تلفن همراه، دستگاه حضوروغیاب و پنل‌های خورشیدی از جمله دستگاه‌هایی هستند که در جریان موج دوم، منفجر شدند. تا زمان تنظیم این گزارش، وزارت بهداشت لبنان آمار رسمی تلفات این حمله تروریستی را  ۹ کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی اعلام کرد.

واکنش‌های مقامات ایران به موج اول انفجارها

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در جلسه دیروز هیئت دولت درباره انفجار پیجرها صحبت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، پزشکیان گفت: «اینکه از ابزارهایی که به شکل مرسوم برای ارتقای آسایش و رفاه حال بشر ساخته شده‌اند، به عنوان ابزار ترور و نابودی علیه کسانی که نگاه آنها با ما همسو نیست، استفاده شود، گواه سقوط انسانیت و غلبه خوی وحشی‌گری و جنایت‌پیشگی است.»

رئیس‌جمهور افزود: «این رخداد یک بار دیگر نشان داد که کشورهای غربی و آمریکایی‌ها اگرچه در ظاهر ادعا می‌کنند که به‌دنبال برقراری آتش‌بس هستند، اما در عمل تمام‌قد از جنایت، کشتار و ترورهای کور رژیم صهیونیستی، حمایت می‌کنند. علاج اصلاح این وضعیت و قطع زنجیره ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش علیه فلسطینیان مظلوم و جهان اسلام، وحدت و انسجام مسلمانان و کشورهای اسلامی است.»

  محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پیامی خطیب به نبیه‌بری همتای لبنانی خود و سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله نوشت: «عملیات ترویستی رژیم نژادپرست صهیونیستی علیه مردم لبنان و غیرنظامیان را، که بیانگر خوی ددمنشانه و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و تلاش برای گسترش دامنه جنگ در منطقه است، شدیداً محکوم می‌کنیم.

تجاوز بزدلانه رژیم صهیونیستی بار دیگر اثبات می‌کند که این رژیم منحوس علاوه‌بر ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کُشی علیه مردم فلسطین، صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را در معرض تهدید جدی قرار داده است.» سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان به دنبال این حوادث در تماس تلفنی با همتای لبنانی خود، این عملیات تروریستی را محکوم، مراتب تسلیت دولت ایران را ابلاغ و برای پیگیری درمان سفیر ایران که در جریان انفجار پیجرها مجروح شده بود، تشکر کرد. عراقچی در جلسه صبح روز گذشته هیئت دولت، با ارائه گزارشی از این حادثه، از اعزام جراحان و پرستاران ایرانی به لبنان خبر داد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی