| کد مطلب: ۱۶۸۹۷

زمینه‌سازی برای حضور قالیباف

زمینه‌سازی برای حضور قالیباف

گروه خبر: بازار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همچنان داغ است؛ به‌ویژه آنکه از روز پنجشنبه 10 خرداد ثبت‌نام کاندیداهای ریاست‌جمهوری آغاز شده و تا دوشنبه هم این روند ادامه دارد.

در ادامه این جریان روز گذشته سلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور ضمن اعلام خبر ثبت‌نام چهره‌های شناخته‌شده سیاسی مانند مسعود پزشکیان و سیدوحید حقانیان، گفته بود: «از مجموع ۱۲ نفری که تاکنون برای انتخابات ریاست‌جمهوری داوطلب نامزدی شده‌اند، ۸ نفر دارای مدرک دکترا و ۴ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.»

در این بین اما برخی از چهره‌های سرشناس سیاسی با وجود گمانه‌زنی‌های قوی نسبت به حضورشان در انتخابات اما هنوز نسبت به این موضوع اقدام نکرده‌اند. یکی از این افراد که کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری او در انتخابات ریاست‌جمهوری 1403 همچنان در ابهام قرار دارد، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس است؛ فردی که با وجود عدم اظهارنظر در این زمینه اما اخبار منتشرشده درباره او به‌نوعی از زمینه‌سازی برای حضور او در انتخابات‌ حکایت دارد.

چنان‌که روز گذشته رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعلام کرد که ۱۶۰ نماینده از قالیباف برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت کردند و قالیباف این دعوت را بی‌پاسخ نمی‌گذارد و به آن پاسخ مثبت می‌دهد. از طرف دیگر خبرگزاری تسنیم هم در خبری نوشت که بیش از دو هزار دانشجو و فعال دانشجویی از تشکل‌های مختلف، در نامه‌ای از قالیباف برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت کرده‌اند؛ دعوتی که تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

این همه ماجرا نبود و سایت خبری مشرق هم در مطلبی به موضوع انتخاب رئیس‌جمهور آینده پرداخت؛ مطلبی که برخی آن را نوعی زمینه‌سازی برای اعلام کاندیداتوری قالیباف توصیف کردند.

در بخشی از این مطلب آمده است:«...یقین می‌توان گفت مدیر ارشدی نیست که در کارنامه‌اش اثری از شکایت قضایی، نامه‌های سازمان بازرسی، حواشی نزدیکان، فساد مدیران منصوب، پیگیری امنیتی و... نباشد. لکن مهم این است که آیا دست آخر و در تمام این پرونده‌ها جرمی متوجه شخص مدیر بوده است یا خیر؟ ... اینکه برخی نامزدهای بی‌هنر یا هواداران آنها درباره سایر نامزدها از الفاظی مثل لیبرال، فاسد و... استفاده کنند نیز در عین اینکه آخرت آنها را به باد خواهد داد؛ صرفاً یک کارکرد دنیوی بیشتر ندارد و آن اینکه رأی‌دهندگانی که به حقایق پیش‌گفته توجه نکرده‌اند را از رأی خوب و انتخاب نامزد مقتدر و اجرایی باز خواهد داشت.

انسانی که بیمار است باید نزد یک پزشک حاذق برود. ایراداتی از قبیل اینکه پزشک حاذق سیگار می‌کشد یا ورزش نمی‌کند یا خانواده‌اش چگونه‌اند؛ صرفاً موجب مرگ بیمار خواهد شد!»

محسن هاشمی در انتظار

Hashemi

از دیگر اخبار قابل توجه روز گذشته مربوط به کاندیداتوری محسن هاشمی، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی بود:«با توجه به اینکه حزب عضو جبهه اصلاحات هستم، منتظر نظر این جبهه هستیم، جبهه اصلاحات باید درباره نامزد نهایی تصمیم‌گیری کند. تا زمانی که جلسه این جبهه برگزار نشده و تصمیم نهایی گرفته نشود، نمی‌‌توانم درباره نامزدی یا عدم نامزدی در انتخابات اظهارنظر کنم.»

با وجود این اظهارنظر هاشمی، اما سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی با اشاره به برگزاری جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران، گفته بود:«در این جلسه محسن هاشمی به‌عنوان نامزد حزب انتخاب شد، ولی اگر اسحاق جهانگیری ثبت‌نام کند، او به‌عنوان نامزد حزب به جبهه اصلاحات معرفی خواهد شد.»

سید پرویز فتاح، رئیس سابق کمیته امداد، وزیر نیروی دولت احمدی‌نژاد و رئیس فعلی ستاد اجرایی فرمان امام اما از افرادی بود که با وجود زمزمه‌های قوی درباره حضورش در انتخابات آتی روز گذشته به صورت قطعی اعلام کرد که نامزد حضور در انتخابات نخواهد شد:«...حکم رهبر معظم و فرزانه انقلاب را مدال افتخار و ادامه خدمت در سنگر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بر خود فرض می‌دانم.»

ثبت‌نام نخستین کاندیدای زن در انتخابات

elahian

زهره الهیان از راستگرایان ادوار مجلس یکی دیگر از افرادی است که روز گذشته برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. او نخستین کاندیدای زن ثبت‌نام‌کننده در این دوره است. 

او زمان ثبت‌نام در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا با شورای نگهبان صحبت‌ کرده‌اید و تایید صلاحیت می‌شوید؟ گفته: «بله، در مرحله بعدی همراه با بقیه نمایندگان بررسی می‌شود تا ببینند رجل سیاسی هستیم یا نه.»

احمد رسولى‌نژاد از چهره‌های اصولگرا و نماینده دوره‌های یازدهم، چهارم، پنجم و هفتم مجلس، حبیب‌الله دهمرده نماینده سابق ادوار سیستان و بلوچستان در مجلس و استاندار سابق استان‌های لرستان، سیستان و بلوچستان و کرمان، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و فداحسین مالکی، نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس دوازدهم نیز در جرگه افرادی بودند که روز گذشته با ورود به ستاد مرکزی انتخابات کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند.

گفتنی‌ است بنابر اعلام رئیس ستاد انتخابات کشور، ثبت‌نام انتخابات ریات‌جمهوری تمدید نمی‌شود.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی