| کد مطلب: ۱۱۰۷۴

آشوراده احیا شد

روایت آیت‏الله نورمفیدی از بازگشت رونق به جزیره خزری در سفر استانی رئیس‏‌جمهور

استان گلستان برای دومین بار در آخرین شب فصل پاییز میزبان رئیس‌جمهور و هیئت دولت سیزدهم بود. از پروژه بوم‌گردی جزیره آشوراده تا لایروبی خلیج گرگان، دیدار و حضور بین مردم استان، بهره‌برداری از مرحله نخست تصفیه‌خانه فاضلاب گنبد کاووس و فعال شدن تمامی خطوط ارتباطی فیبر نوری در استان گلستان از جمله برنامه‌های رئیس‌جمهور بود. نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: «سفر نخست رئیس‌جمهور و اعضای هیئت‌دولت سیزدهم به استان، دستاوردهای مهمی داشت و امیدواریم که در سفر دوم نیز برکات بیشتری نصیب گلستان شود». آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در مراسم دیدار رئیس‌جمهور با مردم استان گلستان که در مصلی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: «حضور رئیس‌جمهور و برخی وزیران، اتفاق بزرگی برای گلستان است که امیدواریم نتیجه آن، حل مشکلات مردم در بخش‌های گوناگون باشد». وی افزود: «از مردم گلستان برای استقبال باشکوه از رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم». نماینده ولی‌فقیه در گلستان پیگیری‌ رئیس‌جمهور برای احیای آشوراده را ارزشمند و اثرگذار توصیف کرد و گفت: «دعاگوی رئیس‌جمهور هستیم که با پیگیری مستمر احیای این جزیره را رقم زد و معتقدیم آشوراده می‌تواند سکوی پیشرفت و توسعه و رشد اقتصادی استان باشد». نورمفیدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید رئیس‌جمهور از جزیره آشوراده اظهار کرد: «۲۰ سال پیگیر احیای جزیره آشوراده بودیم اما همواره به عللی در اجرای اقدامات مدنظر تاخیر می‌افتاد و چوب لای چرخ قرار می‌گرفت و انجام نمی‌شد». وی افزود: «در سفر پیشین رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به گلستان که همراه آقای رئیسی وارد جزیره شدیم، رئیس‌جمهور از بلااستفاده ماندن و رها شدن چنین ظرفیت و فرصتی در این استان گلایه کرد و همان زمان نیز دستور آغاز عملیات احیای جزیره را صادر کرد. احیای این جزیره به رشد توسعه این استان و رشد اقتصادی منجر می‌شود و امیدوارم در ادامه اقدامات نیز همان‌طور که پیش‌بینی می‌کنیم اهداف مدنظر تحقق یابد و این جزیره باعث رشد و توسعه استان از جنبه‌های دیگر هم شود».

افتتاح لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح طرح ملی فیبررسانی به منازل، کسب‌وکارها و مدارس همه شهرها، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب، برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، بهره‌برداری از سه هزار و ۶۷۵ واحد مسکن شهری و روستایی، واگذاری هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به روستائیان، صدور هفت هزار فقره سند مالکیت از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رئیس‌جمهور در گلستان بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به بهره‌برداری از چندین طرح اقتصادی و عمرانی در گلستان و بیان اینکه «با کار عادی و معمولی نمی‌توان به هدف رسید و به کار جهادی نیاز داریم»، تاکید کرد، دولت سیزدهم مصمم به سامان‌دهی طرح‌های نیمه‌تمام کشور است. سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در آیین افتتاح متمرکز پروژه‌های آبرسانی، برق‌رسانی و فاضلاب استان گلستان گفت: پیش از هر چیز، نهضت به سامان دادن طرح‌های نیمه‌تمام برای ما بسیار مهم است و کارهایی وجود دارد که می‌توان زودتر آنها را به پایان رساند. وی بیان کرد: ۲۹ طرحی که در گلستان بهره‌برداری می‌شود اعم از برق‌رسانی، آبرسانی و فاضلاب بسیار مهم است. رئیسی افزود: میزان مبلغی که در این مورد هزینه شد ۵۹ هزار میلیارد ریال است. باید قدردانی کنم که در این ۲ سال کارگران، پیمانکاران، مشاوران و مهندسان و همه دست‌اندرکاران، کار جهادی انجام دادند و طرحی که می‌توانست سال‌ها طول بکشد را در زمانی کوتاه تمام کردند. رئیس‌جمهور گفت: طرح فاضلاب گنبد مربوط به ۳۰ سال پیش است. یعنی ۳۰ سال پیش آغاز شد و می‌توانست در زمان کوتاه‌تری اجرا شود، اما اجرا نشد. وی ادامه داد: طرح زهکشی بسیار مهم است و باید ادامه یابد تا تنش‌های آبی گلستان با تکمیل این طرح حل شود. رئیسی ادامه داد: دو سد مهمی که وزیر نیرو اشاره کرد و من در مصلی گرگان درباره آن‌ها صحبت کردم، باید تمام شود. حل مشکل آب کلاله طبق زمان‌بندی قرار بود دیرتر تکمیل شود اما برنامه‌ریزی شد تا زودتر به بهره‌برداری برسد. وی افزود: تاکید من به همه همکاران و همه کسانی که سخن من را می‌شنوند این است که دولت نسبت به سامان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام مصمم است. دولت برنامه خودش را همین امر قرار داده است. مگر می‌شود کاری که ۳۰ سال پیش آغاز شد و به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده را رها کنیم؟ کارهایی که ضروری است را آغاز می‌کنیم، اما طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت‌ ما قرار دارند. همه کسانی که دست‌اندرکار این قبیل طرح‌ها هستند اعم از وزیران و کارکنان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های استانی و پیمانکاران پای کار باشند تا طرح‌ها به پایان برسند و مردم رفاه را لمس کنند. وی ادامه داد: در مسیر با مردم باید سلام و علیک می‌کردم. اما فرصت نبود. از همین سخن‌گاه به همه مردم گلستان سلام و عرض ادب می‌کنم و امیدوارم فرصتی باشد تا بتوانیم بیشتر در خدمت مردم این استان باشیم. از آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان، استاندار و مدیران محترمی که در حوزه وظایف خود گزارش‌هایی ارائه کردند؛ بسیج، سپاه، نیروی انتظامی و همه دست‌اندرکاران این دیدار با مردم گلستان سپاسگزارم و امیدوارم که بتوانیم خدمات خوبی را به این مردم ارائه کنیم.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی