| کد مطلب: ۱۰۷۰۹

مقامات

raisi رئیسی

پیش‌قدمی دولت در گزارش‌ فساد چای 

سیدابراهیم رئیسی،‌رئیس‌جمهوری در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه دانشگاه تمدن‌ساز است، گفت: «دانشگاه سیاسی است اما سیاست‌کار نه؛ سیاسی یعنی اینکه نسبت به جامعه خود و نیازهای آن شناخت دارد. برخی‌ها فکر می‌کنند سیاسی بودن دانشگاه به معنای این است که دانشگاه به باشگاه احزاب سیاسی و دانشجویان پیاده‌نظام سیاسیون تبدیل شود، ما این را سیاسی بودن دانشگاه نمی‌دانیم.»

کشور گرفتار مدرک‌گرایی

وی افزود: «وظیفه دانشگاه پرورش عالم و نخبه و چهره‌های محقق و پژوهشگر است اما متاسفانه دانشگاه و کشور گرفتار مدرک‌گرایی شده است. دانشجویان در جایگاه روشنفکری قرار دارند که این جایگاه مستلزم داشتن نگاهی تیزبینانه و درک شرایط جامعه پیش از دیگران به‌منظور حق‌خواهی است.»

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دوکار و دو ابرپروژه را دشمن دنبال کرد، بیان داشت: «نخست منزوی کردن ایران در جهان بود. رصد کنید و ببینید شرایط در جهان و منطقه چگونه است، با توجه به تلاشی که جمهوری اسلامی در همکاری و ارتباط با کشورهای همسایه و مسلمان و همسو و حضور در مجامع بین‌المللی کرد، آیا امروز دشمن منزوی شده یا جمهوری اسلامی ایران؟ حقیقتاً دشمن منزوی شده و ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در منطقه و جهان‌ می‌درخشد. رؤسای‌جمهور کشورها بارها اذعان داشتند که ایران را ابرقدرت در منطقه و کشوری مستقل می‌دانند و رسماً می‌گویند که بنا دارند مسائل منطقه را با ایران حل کنند.»

پروژه دشمن برای مردم

وی تصریح کرد: «پروژه دیگرِ دشمن، مأیوس‌سازی مردم بود که باز هم شکست خوردند، می‌خواستند نوعی بن‌بست‌نمایی کنند غافل از اینکه در نظام و کشور بن‌بستی وجود ندارد. القا می‌کردند که مردم با این شرایط باید منتظر قحطی، تورم سه‌رقمی، قطعی آب آشامیدنی باشند اما زهی خیال باطل.» رئیس‌جمهور اظهار داشت: «با وجود آنکه دشمن به دنبال ناامید کردن مردم ایران بود، اما امروز ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان داریم و صادرات این شرکت‌ها به مرز ۲ میلیارد دلار رسیده است. در تجارت منطقه طی ۴۰ سال گذشته رکورد زدیم. بیش از ۶ هزار کارگاه و کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل را در عرصه تولید فعال کردیم. دولت دنبال این است که در عرصه‌های مختلف فعالیت داشته باشد و در این جهت دشمن موفق نشد مردم را ناامید کنند.»

برخورد با فساد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه زیاده‌خواهی، سوداگری، فساد موانع قابل‌توجهی پیش روی ماست، گفت: «در دستگاه قضایی هم که بودم اعلام کردم که افراد سوداگر در عرصه‌های مختلف به دنبال این هستند که با فساد جیب خود را پر کنند و این موضوع حتی در زمان جنگ هم وجود داشت. از روز اول در دولت اعلام کردیم که حتماً سر اژدهای هفت‌سر فساد را قطع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد فساد در هیچ جایی از کشور لانه کند. هرجا که من فساد ببینم و دولتمردان ما در هر جایی از ادارات و سازمان‌ها فساد را ببینند، موظف به برخورد با آن هستند.»

وی با بیان اینکه در ایام انتخابات وعده دادم که رئیس دولت باید اولین مدعی فساد در کشور باشد و این در دولت سیزدهم‌ محقق شد، افزود: «تمام کسانی که به نام دولت کار می‌کنند، باید نسبت به فساد حساسیت داشته باشند. در گزارش اخیر فساد در واردات چای نخست دولت پیشقدم شد و شناسایی و پیگیری کرد و دست‌اندرکاران را عزل و پرونده را به دست دستگاه قضا سپرد.» ابراهیم رئیسی یادآور شد: «امروز ملت ایران با اقتدار اهداف خود را دنبال می‌کنند و کار در عرصه‌های مختلف پیش می‌رود. برخی به دنبال این بودند که بگویند اقتصاد کشور دچار فروپاشی خواهد شد اما امروز شاهدیم که قطار پیشرفت اقتصادی در عرصه‌های مختلف در کشور در حال حرکت است و این قطار پیشرفت با ریل‌گذاری‌ای که انجام شده، هرگز دچار وقفه و کندی نخواهد شد.» وی گفت: «اراده مردم آن است که این قطار پیشرفت حرکت کند. موانع دشمن موجب کندی حرکت کشور نخواهد شد زیرا به سخن رهبر معظم انقلاب ایمان داریم و خسته و ناامید نخواهیم شد.»

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی