| کد مطلب: ۱۱۰۷۱

ابراهیم رئیسی: فسادنمایی دشمنان در کشور

رئیس‌جمهوری روز سی آذرماه دومین سفر استانی خود به گلستان را شروع و یلدا را در این خطه سرسبز کشور سپری کرد. او دقایقی از شب یلدا را در کنار سربازان وظیفه این پادگان گذراند.

ابراهیم رئیسی در این سفر گفت: «شناخت و حل مسئله،‌ اولویت دولت است؛ امروز در دولت سیزدهم نهضت حل مسئله دنبال می‌شود. ‌ باید مسائل را شناخت و راهکارهای حل آن را پیدا کرد. باید برای چاله‌ها چاره کرد.» او با تاکید بر اینکه در دور دوم سفر به دنبال پیگیری مصوبات سفر اول هستیم، به فسادنمایی دشمنان در کشور اشاره و تاکید کرد: «هدف دشمنان که در برابر فسادزدایی دولت قرار گرفته‌اند، ناامید کردن مردم از آینده روشن کشور و نظام اسلامی است. در دهه اول می‌خواستند نظام تاسیس نشود، نتوانستند، در دهه دوم می‌خواستند تثبیت نشود، نتوانستند، در دهه سوم خواستند آن را متوقف کنند، نتوانستند و امروز می‌خواهند پیشرفت و رشد علمی، رشد صنعت نظامی و توسعه را متوقف کنند که نتوانستند؛ چراکه اراده‌ای بر پیشرفت وجود داشت و ایرانِ امروز، ایرانِ پیشرفته و فناور است.»

 

اجازه تهدید جزیره آشوراده را نمی‌دهیم

سیدابراهیم رئیسی، در جریان افتتاح فاز اول پروژه علاج‌بخشی و احیای خلیج گرگان و صدور دستور آغاز اجرای طرح گردشگری آشوراده به‌عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر، نیز اعلام کرد: «متأسفانه با شرایطی که طی ۲۰ سال اخیر با خشک شدن خلیج گرگان ایجاد شده بود، همه نگران بودند و این نعمت طبیعی در حال نابود شدن قرار داشت. «مسئله خلیج گرگان» مطالبه مهم مردم محلی، نماینده ولی‌فقیه در استان و پیگیری‌های استاندار گلستان بود و همه از وضعیتی را که برای آن به وجود آمده بود، گله‌مند بودند. بی‌شک خلیج گرگان دارای وضعیت بی‌نظیری برای گردشگری و محیط زیست بوده و خشک شدن آن و گردوغبار ناشی از این موضوع مردم را اذیت و زندگی را برای آنها مشکل می‌کرد.» رئیس‌جمهور به سفر نخست خود به جزیره آشوراده در اسفند ۱۴۰۰ و بازدید از وضعیت تأسف‌بار ایجادشده در آن زمان اشاره کرده و افزود: «اجازه نمی‌دهیم این فرصت به دلیل عدم توجه و نرسیدن تبدیل به تهدید شود و قطعاً کارها متوقف نمی‌شود و ادامه پیدا می‌کند و همه فازهای پروژه احیا و علاج‌بخشی خلیج گرگان نیز اجرا خواهد شد. اجازه نمی‌دهیم جزیره آشوراده به دلیل عدم توجه تبدیل به تهدید شود.» رئیسی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص آغاز عملیات احیای روستای گردشگری آشوراده با تهیه طرح هادی و بهسازی معابر این روستا گفت: «کار را شروع کردیم و رها نخواهیم کرد و در کنار این اقدامات نیز آن را حفظ می‌کنیم. آبادانی روستای آشوراده نیز برای توسعه استان کمک می‌کند. مردم باید بدانند که در صورت عدم توجه، چه اتفاقی بر سر این خلیج و محیط زیست می‌آمد و می‌توان با حفظ قانون کار جهادی و انقلابی انجام داد تا زمینه نشاط مردم و مشارکت اجتماعی فراهم آید.»

 

حاشیه بر اصل سایه افکنده

او با اشاره به ضرورت استفاده از نظر نخبگان و علما برای عبور از چالش‌ها نیز گفت: «نخبگان به کمک دولت بیایند. تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی و مبارزه با کژی‌ها و فسادها دو وظیفه اصلی نخبگان و علماست. توجه به توسعه علم و دانش به‌عنوان یکی از زمینه‌های مصونیت‌بخشی به جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی است.» رئیسی پیگیری رفع موانع تولید و حمایت از بخش خصوصی را یکی دیگر از مطالبات دولت از همه مدیران دانسته و گفت: «پرهیز از حاشیه و دعواهای سیاسی و اداری و... ضرورت و الزام توسعه در کشور است. از مجادله و برهم زدن وحدت میان مدیران بپرهیزید.» رئیس دولت سیزدهم در جمع فعالان اقتصادی استان گلستان با تاکید بر اینکه بنا در دولت مردمی بر این است که گرفتار حاشیه‌ها نشود، تاکید کرد: «به‌هیچ‌وجه اجازه ندهید حاشیه‌ها بر اصل سایه افکنده و مانع از انجام کارها شود. در انجام کارها کسی به لحاظ کمی از کار کم نمی‌گذارد، اما در عین حال باید تلاش کنیم هر چه بیشتر بر کیفیت کار خود بیافزاییم.» او با بیان اینکه بنای ما در دولت مردمی بر این است که گرفتار حاشیه‌ها نشویم، تاکید کرد: «توصیه‌ام به وزیر ارتباطات این است که جوان‌ها را دریابید و گلایه‌هایشان برای توسعه بستر و سرعت اینترنت را که عمدتاً برای بهره‌مندی ارتباطات علمی و تحصیلی و راه‌اندازی و توسعه کسب و کار است، مرتفع کنید.»

 

دستاوردهای سفر گلستان

در این سفر افتتاح بزرگترین گلخانه گلستان همزمان با سفر دوم رئیس‌جمهور، افتتاح آب‌بندان «مازیاران» رامیان، آغاز عملیات اجرایی احداث بخش بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی علی‌آباد به ظرفیت ۴۸۰ مگاوات، افتتاح و بهره‌برداری تصفیه‌خانه شهرستان گنبدکاووس به‌عنوان یکی از مهمترین طرح‌های این شهرستان پس از ۳۰ سال وقفه، واگذاری مدیریت مجموعه سوارکاری گنبدکاووس از شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی به مدیریت شهرستان، بهره‌برداری از فاز اول عملیات احیا، علاج‌بخشی و لایروبی خلیج گرگان، اسکله جدید بندر ترکمن، شروع عملیات ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی طرح نهضت ملی مسکن در استان، افتتاح نخستین استخر دانش‌آموزی استان گلستان در گنبدکاووس و بهره‌برداری از طرح فیبر نوری گلستان رخ داد.

 

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی