| کد مطلب: ۱۴۹۶۸

آمریکا یک گردان ارتش اسرائیل را تحریم می‌کند

آمریکا یک گردان ارتش اسرائیل را تحریم می‌کند

پایگاه خبری اکسیوس خبر داده که انتظار می‌رود آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا طی روزهای آینده تحریم‌هایی را علیه یک گردان ارتش اسرائیل به دلیل «نقض حقوق بشر» در اراضی اشغالی کرانه باختری اعلام کند.

براساس این گزارش که روز شنبه اول اردیبهشت منتشر شده است، سه منبع آگاه گفته‌اند اعضای گردان «نیتسح یهودا» ارتش اسرائیل براساس این تحریم از دریافت هرگونه کمک نظامی ایالات متحده منع خواهند شد.

این نخستین بار خواهد بود که آمریکا علیه یک واحد ارتش اسرائیل تحریم‌هایی در نظر می‌گیرد. با این حال آنچه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده را مصمم به تحریم گردان نیتسح یهودا کرده است، به وقایعی برمی‌گردد که در کرانه باختری و پیش از حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل رخ داده بود.

در واکنش به این موضوع بنی گانتز، عضو کابینه جنگ اسرائیل این گردان را «بخش جدایی‌ناپذیر نیروهای دفاعی اسرائیل» خواند و افزود که این یگان «مشمول قوانین نظامی می‌شود و مسئول است تا با مطابقت کامل با قوانین بین‌المللی فعالیت کند.»

گانتز سپس در واکنش به تصمیم آمریکا برای تحریم این گروه تصریح کرد که چنین تصمیمی «سابقه خطرناکی ایجاد می‌کند و پیام اشتباهی را به دشمنان مشترک در زمان جنگ ابلاغ می‌کند. تصمیم دارم برای تغییر این تصمیم اقدام کنم.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی