| کد مطلب: ۱۱۳۱۷

سیاستمداران

kim-jong-un کیم جونگ اون

تهدید کیم جونگ اون

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، در سخنرانی سال نو میلادی تهدید به نابودی کره‌جنوبی و ایالات متحده کرد؛ «ارتش باید دشمن را در صورت اقدام تحریک‌آمیز، نابود کند»، این‌ها سخنان رهبر کره شمالی در نشستی در شب سال نو میلادی با فرماندهان ارشد نظامی در پیونگ‌یانگ در واکنش به تحرکات سئول و واشنگتن است. خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی  گزارش کرد، کره‌جنوبی و ایالات متحده آمریکا همکاری‌های دفاعی خود را با هدف مقابله با برنامه اتمی و موشکی کره شمالی افزایش داده‌اند. کیم جونگ اون در واکنش به همکاری سئول و واشنگتن به فرماندهان نظامی خود گفت: «اگر دشمن رویارویی نظامی و اقدامات تحریک‌آمیز علیه کره‌شمالی را برگزیند، ارتش باید بدون لحظه‌ای تردید، ضربه مهلکی را برای نابودی کامل آن‌ها از طریق بهره‌گیری از سخت‌ترین ابزارها و پتانسیل‌ها وارد کند.»  تهدیدات جدید رهبر کره‌شمالی درست همزمان با تهدیدات همسایه جنوبی این کشور مطرح شده است. وزارت دفاع کره جنوبی روز یکشنبه هشدار داد که کیم جونگ اون محکوم به فنا است.

shahramanian شهرامانیان

قره‌باغ منحل شد

حکم صادره از سوی «سامول شهرامانیان» رئیس منطقه قره‌باغ (آرتساخ) در اوایل مهرماه با موضوع انحلال این جمهوری خودخوانده، از روز دوشنبه اول ژانویه اجرایی شد. «سامول شهرامانیان» رئیس‌جمهوری خودخوانده و به رسمیت شناخته‌نشده قره‌باغ روز ۲۸ سپتامبر (ششم مهر) و ۹ روز بعد از آنکه تنش‌ها در این منطقه بار دیگر بالا گرفت، حکمی را برای پایان دادن به این جمهوری امضا کرد. به نوشته خبرگزاری تاس، در این حکم مشخصاً از جمعیت قره‌باغ خواسته شد شرایط پیشنهادی باکو برای ادغام مجدد با جمهوری آذربایجان را در نظر گرفته یا در صورتی که می‌خواهند، به سکونت خود در همان‌جا ادامه دهند. روز ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۳ تنش‌ها در منطقه قره‌باغ بار دیگر تشدید شد اما یک روز بعد یک توافق آتش‌بس حاصل شد.

Trump ترامپ

احتمال محکومیت ترامپ در ۲۰۲۴

یک دادستان پیشین  فدرال آمریکا می‌گوید، احتمال حداقل یک محکومیت در سال ۲۰۲۴ برای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری پیشین این کشور «فوق‌العاده بالا» است. شبکه اسکای‌نیوز در این باره گزارش داد، «گلن کرشنر» یک دادستان پیشین با ۳۰ سال سابقه قضایی گفت، به نظر او قاضی و تیم دادستانی، حداقل در یک پرونده «ضرورت مجازات این جرم با محکومیت زندان را احساس می‌کنند.» ترامپ با ۹۱ اتهام در چهار پرونده دادرسی مواجه است. درحالی‌که انتظار نمی‌رود به تمامی آن‌ها در ۲۰۲۴ رسیدگی شود، تاریخ محاکمه برای برخی موارد مشخص شده است. اولی در ۴ مارس و برای رسیدگی به اتهام نقش داشتن در شورش ۶ ژانویه است. در این محاکمه که در واشنگتن دی‌سی انجام می‌شود، او با چهار اتهام مرتبط با تلاش برای در قدرت ماندن در انتخابات ۲۰۲۰، از جمله توطئه برای نقض حقوق مدنی، توطئه برای فریب دادن دولت، کارشکنی در یک روند رسمی و توطئه برای ارتکاب به این کارشکنی متهم شده است. کرشنر به اسکای‌نیوز گفت: «من فکر می‌کنم احتمال یک محکومیت، فوق‌العاده بالاست. مهم است بدانیم که چه کسانی قرار است علیه دونالد ترامپ شهادت دهند. این‌ها دشمنان ترامپ یا مخالفان او یا دموکرات‌های عصبانی نیستند.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی