| کد مطلب: ۱۸۳۶۸

نقل‌وانتقالات در لیگ برتر مانند همیشه با حاشیه و هیاهو همراه شده است

بحران سرخ

بحران سرخ

فصل نقل‌وانتقالات در فوتبال ایران اصولاً با استرس زیاد برای هواداران فوتبال همراه است. باتوجه به نقش پررنگ دلال‌ها (شما بخوانید مدیربرنامه یا همان ایجنت)، در فصل نقل و انتقالات، حواشی زیادی برای برخی باشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

حواشی امسال مربوط به باشگاه پرسپولیس است که نه‌تنها نتوانست بازیکنی جذب کند بلکه تیم‌های دیگر ستارگان اصلی را نیز به‌صورت رایگان از پرسپولیس گرفتند. باشگاه سپاهان تا این لحظه برنده اصلی نقل‌وانتقالات بوده که هم سرمربی خود را حفظ کرد و هم اینکه توانست بازیکنان قابلی را جذب کند. استقلال نیز چراغ خاموش و بدون سروصدا فعلاً یک بازیکن را جذب کرده و قرارداد بسته است. حواشی این روزهای نقل‌وانتقالات و افزایش رقم قرارداد بازیکن‌های ایرانی سوژه اصلی گزارش امروز است.

بیرانوند و تلاش برای بازگشت

علیرضا بیرانوند بی‌شک یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان چند فصل اخیر پرسپولیس بوده اما در فصلی که گذشت به‌دلیل مصدومیت‌های جدی که داشت چندین هفته را به‌دلیل جراحی دستش از دست داد و نتوانست مانند فصول قبل عملکرد درخشانی داشته باشد. با این حال بیرانوند بازهم مانند گذشته رفتار کرد و باوجود داشتن قرارداد، به پیشنهاد وکیل خود قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرد تا بازهم چالش جدی‌ای در باشگاه پرسپولیس ایجاد کند. بیرانوند این کار را برای این کرد که به تراکتور برود. با این حال این‌بار باشگاه پرسپولیس برخلاف گذشته، شکایت رسمی‌اش را از بیرانوند مطرح کرد تا ماجرا در کمیته‌ی انضباطی و کمیته‌ی تعیین وضعیت بررسی شود.

باشگاه پرسپولیس خواستار دریافت غرامت ۲۰ میلیارد تومانی از بیرانوندی است که یک‌طرفه و سرخود قراردادش را فسخ کرده است. با این حال شنیده‌ها حاکی از آن است که بیرانوند با علم به اینکه به احتمال بسیار زیاد بابت فسخ یک‌طرفه محروم خواهد شد، درصدد توافق با باشگاه پرسپولیس و عقد قرارداد دوباره با این تیم است تا بازهم در پرسپولیس بماند. گفتنی است بیرانوند تفاهم‌نامه‌ای نیز با ترا‌کتور امضاء کرده بود که حالا مشخص نیست آن موضوع را چطور می‌خواهد حل کند.

ترا‌کتور قلب پرسپولیس را هدف گرفت

مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر، دو بازیکن پرسپولیس بودند که به‌دلیل پیشنهاد مالی بیشتر راهی ترا‌کتور شدند. اسماعیلی‌فر در پرسپولیس هیچ‌گاه بازیکن محبوبی نشد و با عملکرد متوسطی که طی دو فصل اخیر داشت هیچ‌گاه به درجه‌ای از محبوبیت نرسید که سکوهای آزادی را به لرزه دربیاورد. او که تأکید زیادی روی ادبیات مناسب در اینستاگرام دارد بازهم با انتشار متنی ادبی از هواداران پرسپولیس خداحافظی کرد اما شهامت آن را نداشت که کامنت‌ها را باز بگذارد تا مردم نظرات‌شان را بنویسند.

اوج کار ترابی اما جایی بود که بعد از عقد قرارداد با تراکتور با انجام مصاحبه‌ای این خبر را اعلام کرد  که رفتنش به تراکتور اصلاً به‌خاطر مسائل مالی نبوده و صرفاً به‌دلیل تغییر تاکتیک و پیشرفت راهی این تیم شده است. تناقض ماجرا اما جایی است که ترابی از تیم قهرمان به تیم چهارم لیگ رفته و طبق محاسبات ریاضی این اقدام پیشرفت محسوب نمی‌شود که شما از تیم رتبه یک به تیم رتبه چهارم بروی! با این حال ترابی که فصل گذشته در ورزشگاه یادگار امام از سوی هواداران تراکتور با پرتاب سنگ بدرقه شده بود، باید در فصل جدید برای موفقیت این باشگاه تلاش کند.

از سوی دیگر تراکتوری‌ها دست‌بردار بازیکنان پرسپولیس نیستند و قصد دارند گئورگی گولسیانی را نیز جذب کنند تا با نابودی خط دفاعی پرسپولیس علاوه بر تضعیف قهرمان‌، خودشان را در حد یک مدعی جدی بالا بکشند تا شاید بتوانند برای اولین‌بار قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیرند. گفتنی است باشگاه پرسپولیس به مهدی ترابی پیشنهاد ۲۲ میلیارد تومانی با آپشن ۶ میلیارد تومانی داد که توسط این بازیکن رد شد. همچنین به اسماعیلی‌فر نیز پیشنهاد ۲۱ میلیارد تومانی دادند که توسط این بازیکن هم رد شد. شنیده‌ها حاکی از آن است که این بازیکن‌ها با عقد قراردادی ۳۰ میلیاردی راهی تراکتور شده‌اند. یک فصل ۳۰ میلیارد برای بازیکن ایرانی، شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد!

بمب نقل‌وانتقالات در اصفهان ترکید

یکی از اصلی‌ترین بازیکنانی که سوژه‌ی هواداران فوتبال شده بود، ستاره‌ی آلومینیوم اراک است که بیش از ۴۰ روز با باشگاه پرسپولیس صحبت کرد اما درنهایت با یک حرکت رونالدینیویی با قراردادی سه‌ساله راهی سپاهان شد. ماجرا از این قرار است که باشگاه پرسپولیس از یک‌ماه پیش درصدد جذب لیموچی وینگر خلاق و تکنیکی آلومینیوم اراک بود. مذاکرات را جلو برد و توافق هم حاصل شد تا اینکه باشگاه سپاهان از تعلل پرسپولیسی‌ها نهایت بهره را برد و این بازیکن را در عرض ۴۸ ساعت به اصفهان برد! کاری که پرسپولیسی‌ها طی ۴۰ روز نتوانستند انجام دهند! لیموچی حالا با قراردادی سه‌ساله به ارزش سالانه ۲۵ میلیارد تومان در ۲۴ سالگی به عضویت سپاهان درآمده است.

ازطرف‌دیگر باشگاه سپاهان موفق شد یکی از مدافعان باکیفیت فوتبال ایران را به‌راحتی آب خوردن جذب کند. صحبت از امین حزباوی بازیکن ۲۱ ساله السد قطر است که به‌دلیل عملکرد ضعیف در این باشگاه قطری از این تیم جدا شد. بااین‌حال سپاهانی‌ها معطل نکردند و این بازیکن را در عرض کمتر از ۲۴ ساعت جذب کردند تا یکی از نقاط ضعف این باشگاه که طی فصول اخیر مانع از قهرمانی‌شان شده بود، خیلی سریع برطرف شود. حالا ژوزه مورایس که به‌تازگی نیز در ایران ازدواج کرده و متاهل شده، تیمی را در اختیار دارد که برای هر پست بهترین بازیکنان ایرانی قرار دارند و می‌توانند برای قهرمانی با دیگر تیم‌ها رقابت کنند.

اعتراض به انفعال

باشگاه پرسپولیس نه‌تنها تا امروز نتوانسته حتی با یک بازیکن جدید قرارداد امضاء کند، بلکه دست روی هر بازیکنی که گذاشت، آن بازیکن به تیم دیگری ملحق شد. مهدی لیموچی قرار بود به پرسپولیس بیاید اما با سپاهان بست. جواد آقایی‌پور بازیکن استقلال خوزستان در آستانه‌ی حضور در پرسپولیس بود، اما به سپاهان رفت. اسلامی قرار بود با پرسپولیس مذاکره کند و راهی استقلال شد. تنها گزینه‌های پرسپولیس، دو بازیکن خارجی (مراکشی) هستند که در پست دفاع راست و چپ با آن‌ها مذاکره شده که البته قطعی نیست به این تیم ملحق شوند یا خیر.

همچنین حضور عبدالکریم حسن در پرسپولیس نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این بازیکن قطری با پایان دوران محرومیتش در کشور قطر خواهان بازگشت به کشورش و تیم العربی است، اما باشگاه پرسپولیس اعلام کرده فقط در صورتی رضایتنامه این بازیکن را صادر می‌کند که مبلغ ۱/۵میلیون دلار به حساب این باشگاه واریز شود. روز گذشته تعدادی از هواداران پرسپولیس به‌دلیل شرایط بحرانی و نابسامان این باشگاه مقابل ساختمان باشگاه تجمع کردند و خواهان استعفای رضا درویش شدند. هواداران معترض عقیده دارند مدیران باشگاه پرسپولیس توانایی مذاکره با بازیکنان را ندارند به‌همین‌دلیل است که هیچ بازیکنی حاضر نیست پای میز مذاکره با این افراد بنشیند.

گفتنی است بعد از واگذاری پرسپولیس به شش بانک بزرگ کشور، انتظار می‌رفت شرایط مالی این باشگاه بهبود پیدا کند اما آن چیزی که قابل ملاحظه است، افزایش بحران مالی در این تیم است. نه بازیکنی جذب و نه لیستی تکمیل شد. یکی از عجایب این فصل پرسپولیس این است که گاریدو سرمربی جدید پرسپولیس ظهر دیروز وارد تهران شد تا تیم را تمرین دهد اما تعداد بازیکنان حاضر در پرسپولیس کمتر از ۱۲ بازیکن بودند که با تعجب و شوکه شدن گاریدو همراه شد. پرسپولیس قهرمان فصل گذشته حتی به اندازه‌ی ۱۱ نفر بازیکن ندارد که تمریناتش را آغاز کند. این را هم باید اضافه کرد که پرسپولیس در این فصل قرار است در لیگ نخبگان آسیا مقابل رقبای قدرتمند آسیایی مصاف کند، اما با این وضعیت مشخص نیست چه چیزی انتظارش را می‌کشد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی