| کد مطلب: ۱۹۷۶۰

پاک‌نژاد: هدف اصلی رفع چالش‌های نفت است

پاک‌نژاد: هدف اصلی رفع چالش‌های نفت است

کمیسیون صنایع و معادن به وزیر پیشنهادی نفت رای اعتماد داد. در گزارش این کمیسیون آمده با بررسی برنامه ایشان در حوزه کاری مرتبط با کمیسیون صنایع و معادن، میزان انطباق برنامه ارائه‌شده، با قوانین و اسناد بالادستی از جمله قانون برنامه هفتم پیشرفت، برخی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نظیر سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و پدافند غیرعامل و مصوبات راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مورد قبول ارزیابی می‌شود.

روز گذشته در جلسه بررسی صلاحیت محسن پاکنژاد، وزیر پیشنهادی نفت، اسماعیل حسینی و هادی محمدپور به‌عنوان مخالفان پاک‌نژاد و غلامرضا توکل‌شوریجه، اسفندیار عبداللهی و امید نصیبی نماینده ممسنی به‌عنوان موافقان وزیر پیشنهادی نفت صحبت کردند.

مخالفان وزیر پیشنهادی نفت

اسماعیل حسینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: «ان‌شاءالله دولت وفاق ملی شکل گیرد و ما هم خود را موظف به حمایت از دولت می‌دانیم.» او با طرح دغدغه‌ها و نگرانی‌های مربوط به حوزه نفت گفت که آقای پاک‌نژاد، انتظار می‌رود که شما در صورت اخذ رای اعتماد از مجلس، وزیر دولت آقای پزشکیان باشید نه گوش به فرمان افرادی از بیرون.

هادی محمدپور، نماینده مردم گناباد نیز گفت: آقای وزیر پیشنهادی نفت به گونه‌ای برنامه ارائه دادید که گویا وزارت نفت تنها متولی استخراج و فروش منابع نفتی است. متنوع نبودن سبد سوختی کشور و به تبع آن سهم کم انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر موجب شده است که امروز کشور با ناترازی عمده انرژی در بخش‌های مختلف خانگی و صنعتی روبه‌رو گردد. جناب آقای پاک‌نژاد، هیچ سویه امیدی در این خصوص پیش پای کشور نمی‌گذارید. برنامه ارائه‌شده توسط شما هیچ پاسخی به موضوع چند میلیارد دلاری منابع ناشی از قطع گاز و برق در فصول مختلف ندارد.

موافقان وزیر پیشنهادی نفت

غلامرضا توکل‌شوریجه، نماینده مردم سروستان در موافقت با پاک‌نژاد گفت: وزارت نفت وزارتخانه‌ای کلیدی و حساس‌ترین وزارتخانه ایران عزیز محسوب می‌شود. وزارتخانه‌ای است که نبض ضربان اقتصاد ایران وابسته به آن است. مهندس پاک‌نژاد فردی مومن و مقید است و به عمل ثابت کرده که در طول ۲۷ سال عمر مدیریتی خود در تمام سلسله‌مراتب صنعت نفت توانمندی و اجرایی بودن خود را نشان داده است.

اسفندیار عبداللهی، نماینده مردم مرودشت نیز در اظهاراتی به عنوان موافق با بیان اینکه آقای پاک نژاد را شخصیتی شایسته برای وزارت نفت می‌دانم، اظهار کرد: آقای پاک‌نژاد شخصیتی برای همین زمانه است و تحصیلات ممتازی در دانشگاه تهران و امیرکبیر دارد؛ او متعلق به خانواده نفت و بدنه نیروی متخصص این صنعت است و مسیر پیشرفت را غیرسیاسی و پلکانی طی کرده است.

امید نصیبی نماینده ممسنی نیز گفت: امروز ۷۰ درصد اقتصاد کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم به نفت مربوط است و صنعت نفت به عنوان پشتیبان اقتصاد محسوب می‌شود؛ لذا باید فردی با شناخت کامل برای صنعت نفت انتخاب شود.

نماینده ممسنی در مجلس پاک‌نژاد را فردی با شناخت کامل از صنعت نفت دانست و گفت: پاک‌نژاد می‌تواند با مدیریتش ظرفیت تولید را ارتقا دهد و خسارات را جبران کند. در این جلسه وزیر پیشنهادی نفت با بیان اینکه صنعت نفت ما بالنده و استوار است، گفت: برنامه‌ام با هدف رفع چالش‌های صنعت نفت تهیه شده است.

محسن پاک‌نژاد در دفاع از برنامه‌های خود گفت: تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی جز با همراهی و همدلی و استفاده از ظرفیت ارکان نظام جمهوری اسلامی امکان‌پذیر نمی‌شود. او با اشاره به وظایف وزارت نفت گفت: بخش قابل توجهی از درآمدها از طریق صنعت نفت و محصولات پتروشیمی فراهم می‌شود؛ اهمیت راهبردی صنعت نفت باعث شده این صنعت آمال توطئه‌های دشمنان و تحریم‌ها باشد که با وجود توطئه‌ها و تحریم‌ها، صنعت نفت ما بالنده و استوار است. پاک‌نژاد با اشاره به برنامه‌هایش بیان کرد: برنامه در چارچوب اسناد بالادستی و قانون برنامه هفتم، با هدف رفع چالش‌های صنعت نفت تهیه شده است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی